I kommunens søgelys

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.300 visninger
35 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den, at min lillebror og kæreste venter barn. Bestemt ikke planlagt, men hun vil beholde barnet. De er omkring 18-20 år.Kæresten har tidligere været under kommunen, hvorfor ved jeg ikke helt. Sagen er nu den , at kommunen siger de vil gøre alt for at fjerne barnet. Hvad kan de stille op ???

Jeg har sagt, at jeg ikke ville turde få barnet med den risiko ( hun er i uge 11) men hun står fast.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

M&N

Anonym skriver:

Sagen er den, at min lillebror og kæreste venter barn. Bestemt ikke planlagt, men hun vil beholde barnet. De er omkring 18-20 år.Kæresten har tidligere været under kommunen, hvorfor ved jeg ikke helt. Sagen er nu den , at kommunen siger de vil gøre alt for at fjerne barnet. Hvad kan de stille op ???

Jeg har sagt, at jeg ikke ville turde få barnet med den risiko ( hun er i uge 11) men hun står fast.

Det lyder ikke godt - og efter flere historier i min egen vennekreds og så rundt i DK så er det bestemt ikke rart at være i kommunens søgelys! Især hvis man er ung.

Men i de fleste tilfælde fjerner de ikke bare et barn uden grund. Der må da være noget med faren/kæresten sidden kommunen er efter ham og ALLEREDE vil tvangsfjerne deres kommende barn.

Det lyder bestemt ikke rart. 

Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre - men ville ikke gå uden et 

Anmeld

17. januar 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvor seriøse de er omkring det i din bror og kærestes kommune, men jeg stod med en fin positiv test et par dage før jeg blev 17. Der var kommunen også meget hård, men de er blevet blødere med tiden og igår fik jeg officielt af vide at jeg ikke er i "søgelyset" mere, jeg tror det er noget de siger i mange tilfælde for at prøve at få gennemført en abort fordi det gør det så meget nemmere for alle parter. 

Jeg tror din bror og kæresten skal sørge for at få en lejlighed snart hvor der er plads til den lille og så sørge for at få styr på de økonomiske ting - og så bede en sundhedsplejerske om at komme ud og "tjekke op", for hun er rigtig god til at fortælle kommunen hvordan det er i det lille hjem og har en meget bedre fornemmelse for det - og så lytter kommunerne meget på sundhedsplejerskerne 

Anmeld

17. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

-Sigrid- skriver:

Jeg ved ikke hvor seriøse de er omkring det i din bror og kærestes kommune, men jeg stod med en fin positiv test et par dage før jeg blev 17. Der var kommunen også meget hård, men de er blevet blødere med tiden og igår fik jeg officielt af vide at jeg ikke er i "søgelyset" mere, jeg tror det er noget de siger i mange tilfælde for at prøve at få gennemført en abort fordi det gør det så meget nemmere for alle parter. 

Jeg tror din bror og kæresten skal sørge for at få en lejlighed snart hvor der er plads til den lille og så sørge for at få styr på de økonomiske ting - og så bede en sundhedsplejerske om at komme ud og "tjekke op", for hun er rigtig god til at fortælle kommunen hvordan det er i det lille hjem og har en meget bedre fornemmelse for det - og så lytter kommunerne meget på sundhedsplejerskerne 

Så kan det ikke siges meget bedre tror jeg

Anmeld

17. januar 2012

-Sigrid-

rikkeregnbue skriver:

Så kan det ikke siges meget bedre tror jeg

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

BabyWish2012 <3 skriver:

Det lyder ikke godt - og efter flere historier i min egen vennekreds og så rundt i DK så er det bestemt ikke rart at være i kommunens søgelys! Især hvis man er ung.

Men i de fleste tilfælde fjerner de ikke bare et barn uden grund. Der må da være noget med faren/kæresten sidden kommunen er efter ham og ALLEREDE vil tvangsfjerne deres kommende barn.

Det lyder bestemt ikke rart. 

Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre - men ville ikke gå uden et 

Kæresten har været i kommunens * søgelys * i hendes barndom , ved dog ikke med hvad..

Barnet er IKKE født endnu, hun er gravid i 11 uge. Men på et møde i sidste uge fik hun af vide, de ville gøre alt for at fjernet barnet.

Snakkede med min bror igår, hvos han spurgte hvad jeg troede de kunne gøre.

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Ved det heller ikke og min broe er selvfølgelig bekrymret, barnet er kærestens ønske men han støtter op omkring det alligevel.

De bor begge i lejlighed dog i hver sin, han læser og hun er på kontant hjælp.

Snakkede med ham igår, hvor han spurgte hvad jeg mente de kunne gøre. Jeg sagde at de skulle sørge for at samarbejde , tage imod de tilbud de får.

Men jeg kende jo intet til det, det er jo et kæmpe pres de har på deres skulder allerede

Anmeld

17. januar 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Kæresten har været i kommunens * søgelys * i hendes barndom , ved dog ikke med hvad..

Barnet er IKKE født endnu, hun er gravid i 11 uge. Men på et møde i sidste uge fik hun af vide, de ville gøre alt for at fjernet barnet.

Puha det er en træls situation. Jeg ved ikke så meget om tvangsfjernelse, men de skal da have en god begrundelse for det, hvis de har tænkt sig at tage barnet. 

Hvis de har besluttet sig for at få barnet, synes jeg bare at i som familie skal støtte dem så godt som muligt i deres beslutning og hjælpe dem med at vokse med opgaven. 

Held og lykke 

Anmeld

17. januar 2012

M&N

Anonym skriver:

hov, havde ikke set det var omvendt - det må du undskylde!

Jeg har ingen råd - men vil give Sigrid ret 

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Puha det er en træls situation. Jeg ved ikke så meget om tvangsfjernelse, men de skal da have en god begrundelse for det, hvis de har tænkt sig at tage barnet. 

Hvis de har besluttet sig for at få barnet, synes jeg bare at i som familie skal støtte dem så godt som muligt i deres beslutning og hjælpe dem med at vokse med opgaven. 

Held og lykke 

ved heller ikke så meget om tvangsfjernelse , men sagsbehandleren havde sagt, at hun ville gøre hvad hun kunne for at få det fjernet

Kæresten har besluttet hun vil have barnet og han støtter op så godt han kan.

Snakkede med ham igår , hvor han spurgte hvad jeg troede de kunne gøre.

Heldigvis har han en familie der støtter op , kender ikke hendes familie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.