Kat slutter på p-piller, hvornår er den i løb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Det eneste jeg kan sige er du er ihvertfald ikke i tvivl om hvornår den er i løbetid.

Haha ja det kender jeg frá herhjemme men når man to opdrætter imellem skal regne ud og frem og ordne papier arbejde og tjekke tavler osv er der rart at vide ca hvornår det " går løs " og jeg skal have besøg af hende mm ;D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Cookiemonsteret skriver:

Her i februar en gang man kan mærke det på katten med det samme  

Oki det bliver spændende ) tak for hjælpen !

Anmeld

16. januar 2012

Cookiemonsteret

Anonym skriver:

Oki det bliver spændende ) tak for hjælpen !

Så lidt 

Anmeld

16. januar 2012

helle85

Noneother skriver:

De begynder som regel hen ad foråret, men det kan snyde her i det "varme" vejr.

Eller hvis den som min kat er mærkelig og altid bliver skruplid***** i julen.

Skal du bruge tips til succesparring (fx. med bestemt hankat) så siger du bare til når det er. -Har prøvet det en del gange efterhånden.

-og bare lige en tilføjelse. P-piller er en fin præventionsform i korte  perioder, men hvis du bruger dem igennem længere tid, øger det risikoen for kræft hos katten.

det kan godt værer jeg spør lidt dumt men det er første gan jeg har en hun kat. 

hvor korte perioede er det man må give dem p-piller? 

min kat er ca 6 mdr og jeg er lige begyndt at give den p-piller da vi regner med at ville have  killinger på den en gang nå den er ca 2 år også steriliser den bagefter

Anmeld

16. januar 2012

Noneother

helle85 skriver:

det kan godt værer jeg spør lidt dumt men det er første gan jeg har en hun kat. 

hvor korte perioede er det man må give dem p-piller? 

min kat er ca 6 mdr og jeg er lige begyndt at give den p-piller da vi regner med at ville have  killinger på den en gang nå den er ca 2 år også steriliser den bagefter

Jeg kan kun sige at det sker der "nok" ikke noget ved, men ja.. det er en rigtig god idé at få hende snippet når hun ikke skal have flere killinger mere. Hvis man gerne vil have sin kat i mange år.

http://www.inges-kattehjem.dk/?P-piller#P-piller

Der står lidt om det.. 

Anmeld

16. januar 2012

DKTiha

min kat er i løbetid nu(eller på vej ind i løbetid), og vi stoppede med hendes p.piller for en uge siden. det forskelligt fra kat til kat om hvornår de kommer i løbetid, normalt når de ikke kører på p.piller så går de i en form for dvale i dec-jan og feb. men når man kører på p.piller går det forholdvis hurtigt. dog anbefaler flere at man skal lade katten have 2-3 løbetide uden parring efter p.piller..

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

onsket-om-bebss skriver:

min kat er i løbetid nu(eller på vej ind i løbetid), og vi stoppede med hendes p.piller for en uge siden. det forskelligt fra kat til kat om hvornår de kommer i løbetid, normalt når de ikke kører på p.piller så går de i en form for dvale i dec-jan og feb. men når man kører på p.piller går det forholdvis hurtigt. dog anbefaler flere at man skal lade katten have 2-3 løbetide uden parring efter p.piller..

Hold da op der var hurtigt, har i planer om killinger da Ja har os altid hørt at en cyklus pause før parring er bedst, men tror det er for at fertiliteten er mere sig selv igen ? Og tak for dit svar

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

onsket-om-bebss skriver:

Hold da op der var hurtigt, har i planer om killinger da Ja har os altid hørt at en cyklus pause før parring er bedst, men tror det er for at fertiliteten er mere sig selv igen ? Og tak for dit svar

Anmeld

16. januar 2012

DKTiha

Anonym skriver:

nej ingen killinger her.. men hun skal sterliseres i næste uge, og der snakkede dyrlægen som at det ville være godt hvis hun lige fik en løbetid mere...for så ville hendes hormoner muligvis ikke gå helt amok efter operationen..

hun er 4 år gammel og har altid været på p.piller men nu har vi selv kun haft hende i et par måneder, og i næste uge har vi alle pengene til neutraliseringen og alt det andet

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

onsket-om-bebss skriver:

nej ingen killinger her.. men hun skal sterliseres i næste uge, og der snakkede dyrlægen som at det ville være godt hvis hun lige fik en løbetid mere...for så ville hendes hormoner muligvis ikke gå helt amok efter operationen..

hun er 4 år gammel og har altid været på p.piller men nu har vi selv kun haft hende i et par måneder, og i næste uge har vi alle pengene til neutraliseringen og alt det andet

Nåh okay det er iorden, så er det os bare med at få det gjort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.