Hvad gør du når du laver gryderet med gullashkød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2012

patella

Dorthe77 skriver:

Sidste gang vi lavede gryderet af gullashkød, hældte vi en øl ved i stedet for vand. Nammenam! Af grøntsager brugte vi peberfrugt, gulerødder, løg og blegselleri. Vi tilsatte en dåse tomatkoncentrat, laurbærblade, chili, en lille smule hvidløg og madlavningsfløde.
Der til kartoffelmos med ærter.

Vi åd til vi var ved at revne!

Wow DEN opskrift skal HELT sikkert afprøves - den var god og meget anderledes end hvad vi plejer!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

patella

patella skriver:

Wow DEN opskrift skal HELT sikkert afprøves - den var god og meget anderledes end hvad vi plejer!!!

...hvor længe lod du det simre?

Anmeld

19. januar 2012

patella

patella skriver:

...hvor længe lod du det simre?

Anmeld

19. januar 2012

patella

Dorthe77 skriver:

Sidste gang vi lavede gryderet af gullashkød, hældte vi en øl ved i stedet for vand. Nammenam! Af grøntsager brugte vi peberfrugt, gulerødder, løg og blegselleri. Vi tilsatte en dåse tomatkoncentrat, laurbærblade, chili, en lille smule hvidløg og madlavningsfløde.
Der til kartoffelmos med ærter.

Vi åd til vi var ved at revne!

Ej nu stopper det - jeg blir ved med at citere mig selv  Det er jo DIG jeg vil spørge om hvor længe du lod det simre??

Anmeld

19. januar 2012

Pige2009

patella skriver:

Er der nogen der har en god idé hvad man kan lave med gullashkød - sådan noget oksekød, skåret i tern, som har godt af at koge i et par timer for at blive rigtig mørt?

Jeg plejer at brune det, og så komme en masse hk. tomat ved, samt nogle gulerødder i skiver, krydre det med paprika og masser af spiskommen... og servere ris til (manden er ikke så glad for kartoffelmos - desværre

Men tænkte, hvordan gør du, når du har sådan noget gullashkød???

Jeg laver sortegryde fra Karoline's

Anmeld

19. januar 2012

patella

Baagøe skriver:

Jeg laver sortegryde fra Karoline's

Fantastisk - den lyder også go - (det er den jeg finder på arla.dk ikk?)

Anmeld

19. januar 2012

Pige2009

patella skriver:

Fantastisk - den lyder også go - (det er den jeg finder på arla.dk ikk?)

Nemlig Jeg laver også enebærgryde, hvor det er med skinkekød og den er virkelig lækker. Der serverer jeg som regel cheddarbagt kartoffelmos til

Anmeld

19. januar 2012

Dorthe77

patella skriver:

Ej nu stopper det - jeg blir ved med at citere mig selv  Det er jo DIG jeg vil spørge om hvor længe du lod det simre??

Jeg tror det var en times tid den stod og simrede.

Den er nemlig lidt anderledes. Det er ikke sådan at man tænker, hold da op den smager af øl. Der er bare mere smag end hvis det er vand man bruger :-)

Så rigtig god fornøjelse :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.