Hvad gør du når du laver gryderet med gullashkød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.496 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

patella

Er der nogen der har en god idé hvad man kan lave med gullashkød - sådan noget oksekød, skåret i tern, som har godt af at koge i et par timer for at blive rigtig mørt?

Jeg plejer at brune det, og så komme en masse hk. tomat ved, samt nogle gulerødder i skiver, krydre det med paprika og masser af spiskommen... og servere ris til (manden er ikke så glad for kartoffelmos - desværre

Men tænkte, hvordan gør du, når du har sådan noget gullashkød???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

FruHolm <3

patella skriver:

Er der nogen der har en god idé hvad man kan lave med gullashkød - sådan noget oksekød, skåret i tern, som har godt af at koge i et par timer for at blive rigtig mørt?

Jeg plejer at brune det, og så komme en masse hk. tomat ved, samt nogle gulerødder i skiver, krydre det med paprika og masser af spiskommen... og servere ris til (manden er ikke så glad for kartoffelmos - desværre

du kan bruge det til fondue eller wok

Anmeld

16. januar 2012

livhemdrup

patella skriver:

jeg ville brune det. Tilsætte perleløg, champingon, cocktail pølser bacon i tern, og så tilsidst jensens favorit sovs. Smiler den er vi nemlig helt vilde med i sammenkogt ret. og så med ris eller kartoffelmos.

Anmeld

16. januar 2012

Frejasmor

Her hjemme bruner vi kødet godt og dækker det bagefter med vand og putter nogle lauerbær blade ved. Det skal så simre i et par timer til kødet er dejlig mørt. den sidste ½ time tilsætter jeg en masse stykker gulerødder i. til sidst jævnes den op med lidt maizena og kulør.

Vi spiser ris til og evt flute...

Anmeld

17. januar 2012

patella

Tak for jeres fif, vi må prøve lidt forskelligt, da manden er lidt træt af den "sædvanlige" smag

Anmeld

17. januar 2012

patella

MinBabyOscar <3 skriver:

Bliver det mørt nok? Tænker lidt, det er jo sådan noget rigtig simrekød...

Anmeld

18. januar 2012

FruHolm <3

patella skriver:

Bliver det mørt nok? Tænker lidt, det er jo sådan noget rigtig simrekød...

Ja for i eok laver mab jo kødet først  

Anmeld

18. januar 2012

delimus

MinBabyOscar <3 skriver:

Så skal du være sikker på at det er skært kød du har købt! 

Evt ved en slagter.

Købte gullash forleden i Netto og kogte ternene i en time og det halve af det var hårdt og sejt, så det røg sgu ud  

Anmeld

18. januar 2012

gonefishing

patella skriver:

Alt kød og evt. grønt bliver brunet (hvert for sig) indtil de kommer på i gryden, sammen med 1/4 fløde (mad eller piske), tomatpure og en dåse flået tomater. samt instant sort kaffe. ca. 1/2 dl.

det står min. 2 timer med lav varme

Anmeld

18. januar 2012

Dorthe77

Sidste gang vi lavede gryderet af gullashkød, hældte vi en øl ved i stedet for vand. Nammenam! Af grøntsager brugte vi peberfrugt, gulerødder, løg og blegselleri. Vi tilsatte en dåse tomatkoncentrat, laurbærblade, chili, en lille smule hvidløg og madlavningsfløde.
Der til kartoffelmos med ærter.

Vi åd til vi var ved at revne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.