Hvordan vasker man hovedpuder ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.149 visninger
18 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

Muffin_girl

Ja som overskriften siger.. Hvordan dælan gør man det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Julle85

Er der ikke en vaskeanvisning med? Nogle kan tåle 60 grader, men ellers så giv den 40 grader. God fornøjelse

Anmeld

16. januar 2012

Becks

AalborgPigen skriver:

Ja som overskriften siger.. Hvordan dælan gør man det

Smider dem i vaskemaskinen og putter sæbe i... Nogle putter også skyllemiddel i, men det gør jeg ikke..

Vasker dem på 60 grader (hvis de kan det, tjek mærket på puden)

Derefter i tørretumbleren med tennisbolde indtil de er HELT tørre.. Har du ikke mulighed for tørretumbler, læg da bare på tørrestativet, men "bank" dem jævnligt, så fjerene fordeler sig..

Anmeld

16. januar 2012

Muffin_girl

Julle85 skriver:

Er der ikke en vaskeanvisning med? Nogle kan tåle 60 grader, men ellers så giv den 40 grader. God fornøjelse

Men hva så når de skal tørre? Skal de i tørretumbler? 

Anmeld

16. januar 2012

Muffin_girl

Becks skriver:

Smider dem i vaskemaskinen og putter sæbe i... Nogle putter også skyllemiddel i, men det gør jeg ikke..

Vasker dem på 60 grader (hvis de kan det, tjek mærket på puden)

Derefter i tørretumbleren med tennisbolde indtil de er HELT tørre.. Har du ikke mulighed for tørretumbler, læg da bare på tørrestativet, men "bank" dem jævnligt, så fjerene fordeler sig..

Hvor lang tid skal de have i tørrerumbleren før de er tørre?

Jeg har ingen tennisbolde.. Men tror du ikke det går alligevel? eller bare tørre lidt i tørretumbler og resten af tiden på stativ ? 

Anmeld

16. januar 2012

Becks

AalborgPigen skriver:

Jeg har ingen tennisbolde.. Men tror du ikke det går alligevel? eller bare tørre lidt i tørretumbler og resten af tiden på stativ ? 

LANG tid  Det snyder nogen gange, så man tror de er tørre, og så er de det ikke alligevel..

Hmm, ville ikke tørre uden, da fjerene samler sig i klumper.. Hvis du ikke har bolde, så brug tennissko eller andre sko som kan komme i tørren (Det kan de fleste tennissko) Der skal nemlig være noget som banker puderne..

Anmeld

16. januar 2012

FrkT

Du må ENDELIG IKKE vaske dem i tørretumbler uden tennisbolde, så ødelægger du dem for altid! (det er det samme med dyner med dun)...

Så er det bedre kun at lægge den til tørre og banke jævnligt....

Og den skal have lang tid i tørretumbleren.... men altså ikke uden mindst 2 tennisbolde...

Anmeld

16. januar 2012

celkt

har flere gang brugt et par gode kartofler i mangel af tennisbolde, - det lyder skørt, ved det godt, men det virker fint. Det lyder dog ret voldsomt, mens det står på, og kartoflerne er ligeså runkne som en bedstemors ansigt, når de kommer ud, men pyt...

Anmeld

16. januar 2012

Muffin_girl

FrkT skriver:

Du må ENDELIG IKKE vaske dem i tørretumbler uden tennisbolde, så ødelægger du dem for altid! (det er det samme med dyner med dun)...

Så er det bedre kun at lægge den til tørre og banke jævnligt....

Og den skal have lang tid i tørretumbleren.... men altså ikke uden mindst 2 tennisbolde...

Jeg har ikke nogen.. Og kan heller ikke få fat i nogle.. Så må jeg tørre dem og banke dem... Andet kan jeg ikke gøre... Men de er ikke med dun, det er sådan nogle billige nogle fra ikea.. Med sådan noget vatagtigt indeni.. ???? 

Anmeld

16. januar 2012

Muffin_girl

celkt skriver:

har flere gang brugt et par gode kartofler i mangel af tennisbolde, - det lyder skørt, ved det godt, men det virker fint. Det lyder dog ret voldsomt, mens det står på, og kartoflerne er ligeså runkne som en bedstemors ansigt, når de kommer ud, men pyt...

Hahah ej det var en god ide  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.