en lækker ret jeg lige har lavet som stammer fra ghana..
du skal bruge :
1 kylling. ( eller kyllingefiletter eller andet kyllingekød det gør ikke så meget)
1 stort løg
1 pk bacon i strimler
2 styks hønseboulion
2 spsk paprika edelsus
1-2 fed hvidløg, alt efter hvad i syntes om hvidløg. 
1 spsk friskkværnet peber (men nu når der er børn som skal spise med så brug mindre peber)
ca 2 dl vand ( ellers bliver det tørt, i den oprindelige opskrift er der ikke vand med, men jeg syntes personligt det bliver for tørt hvis ikke der kommer lidt vand på..
og så servere du basmatiris til, og evt en lille salat og lidt brød.
Sådan gør du :
Løget hakkes og svitses på en pande til løgstykkerne er blevet klare og let brune. Hvidløget knuses i en hvidløgspresser. Baconet skæres i små tern. Bouillon-terningerne pulveriseres. så partere du kyllingen hvis det er en hel kylling, ellers (hvis der bruges filet eller sådan noget) skærer du dit kød i små stykker.. altså ca. i 1x1 eller 2x2 cm stykker, ikke for små. stykkerne brunes i en stegegryde eller en stor mande eller andet (jeg brugte selv bare en alm stegepande, men en stegegryde er nok bedst hvis det er tilfældet at der bruges en hel kylling) Derefter skrues ned for varmen. Løg, hvidløg, bouillon-pulver, peber, paprika og vandet hældes over kyllingen. Kyllingen simrer i en halv time. Så vendes kyllingestykkerne og simrer videre i yderligere 15 minutter.
det smager HAMMER godt, og det er noget vi syntes godt om fordi det er godt krydret 
Anmeld