Den har helt sikkert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

bullerbassen

MortilCilas skriver:

Kartoffel lasange.

arla.dk/opskrifter/kartoffellasange super lækkert, og er et hit her hos knægten, jeg putter bare ikke paprika i, da den blev for stærk

Ok det må vi prøve, har hentet Arlas app til iPad , må kunne finde den der.. Vi kan godt lidt krydderiet og stærkt mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

bullerbassen

livhemdrup skriver:

hjemmelavet pizza.

kykletter(staves)

karbonader

pasta med kødsovs

pasta salat med cabon skinke ærter majs argurker

kotelletter i fad

hakkebøffer

pasta med pølser og bacon i flødesovs

svensk pølseret med kartofler eller pasta

medister i karry

tærte med blomkål skinke og bacon

laksebøffer med rejer.

rema 1000 har ris med peberfrugt og ærter i det kan de godt lide her hjemme.

medister med kartofler

frikadeller burger

hjemmelavede burger

ribbenstegs sandwich

sammenkogt ret med svinkekød

min madplan ser i denne uge således ud.

mandag kykletter med ris datteren skal lave mad og har bestilt dette

tirsdag sammenkogt ret med svinkekød.

onsdag kylling med salat og flute

torsdag hjemmelavet pizza mellemste har fødselsdag og dette var ønsket.

fredag hakkebøffer med kartofler og sovs og mange løg

lørdag er fisk så der står den på laks og rejer som har været i ovne med hvidvin ovenpå og masser af hvidløg dertil salat og hvidløgs flute.

søndag pasta med pølse stykker og bacon i flødesovs.

Der var mange gode bud  Fedt fedt 

Anmeld

16. januar 2012

Vial

Shreekfrikadeller (Google dem)

Et hit herhjemme er. Svitsvinekød med løg og bacon. Tilsæt gulerødder, broccoli, peberfrugt, squas, forårsløg (find selv på grøntsager. Morneysovs tilsættes sammen med lidt mælk. Krydder med salt, peber og masser af oregano. Server med pasta.

Anmeld

16. januar 2012

bullerbassen

Vial skriver:

Shreekfrikadeller (Google dem)

Et hit herhjemme er. Svitsvinekød med løg og bacon. Tilsæt gulerødder, broccoli, peberfrugt, squas, forårsløg (find selv på grøntsager. Morneysovs tilsættes sammen med lidt mælk. Krydder med salt, peber og masser af oregano. Server med pasta.

Det må jeg prøve og Google...

Er det skinketern ???? Det lyder lækkert , ikke andet end det ???? 

Anmeld

16. januar 2012

MortilCilas

bullerbassen skriver:

Ok det må vi prøve, har hentet Arlas app til iPad , må kunne finde den der.. Vi kan godt lidt krydderiet og stærkt mad

Den er super lækker jeg putter bare lidt mere vand i, ellers kan den godt være ldit tør

Anmeld

16. januar 2012

bullerbassen

MortilCilas skriver:

Den er super lækker jeg putter bare lidt mere vand i, ellers kan den godt være ldit tør

Det må vi helt sikkert prøve 

Anmeld

16. januar 2012

klmf

bullerbassen skriver:

Uh ha ved ikke om jeg tør lave det , varm tun er det godt ???

Jeg ved godt det lyder mærkeligt (og så med kanel....) men jeg synes faktisk det er blevet meget godt. For bassens skyld røg der lige nogle cocktailspølser i også Altså det bliver jo aldrig sådan en 'pasta med lækker flødesovs så englene synger' som man får på en god restaurant, men jeg synes det er okay (og billig!!) hverdagsmad Den er også god kold næste dag til frokost sammen med grøntsager.

- og man skal jo prøve noget nyt

Anmeld

16. januar 2012

bullerbassen

lotchen skriver:

Jeg ved godt det lyder mærkeligt (og så med kanel....) men jeg synes faktisk det er blevet meget godt. For bassens skyld røg der lige nogle cocktailspølser i også Altså det bliver jo aldrig sådan en 'pasta med lækker flødesovs så englene synger' som man får på en god restaurant, men jeg synes det er okay (og billig!!) hverdagsmad Den er også god kold næste dag til frokost sammen med grøntsager.

- og man skal jo prøve noget nyt

ej kanel  hmm lyder mystisk

er det bare tun på dåse ??? må kikke på opskriften

Anmeld

16. januar 2012

Isabella_mor

en lækker ret jeg lige har lavet som stammer fra ghana..

du skal bruge : 

1 kylling. ( eller kyllingefiletter eller andet kyllingekød det gør ikke så meget) 

1 stort løg

1 pk bacon i strimler

2 styks hønseboulion

2 spsk paprika edelsus

1-2 fed hvidløg, alt efter hvad i syntes om hvidløg.

1 spsk friskkværnet peber (men nu når der er børn som skal spise med så brug mindre peber) 

ca 2 dl vand ( ellers bliver det tørt, i den oprindelige opskrift er der ikke vand med, men jeg syntes personligt det bliver for tørt hvis ikke der kommer lidt vand på..

og så servere du basmatiris til, og evt en lille salat og lidt brød.

Sådan gør du :

Løget hakkes og svitses på en pande til løgstykkerne er blevet klare og let brune. Hvidløget knuses i en hvidløgspresser. Baconet skæres i små tern. Bouillon-terningerne pulveriseres. så partere du kyllingen hvis det er en hel kylling, ellers (hvis der bruges filet eller sådan noget) skærer du dit kød i små stykker.. altså ca. i 1x1 eller 2x2 cm stykker, ikke for små. stykkerne brunes i en stegegryde eller en stor mande eller andet (jeg brugte selv bare en alm stegepande, men en stegegryde er nok bedst hvis det er tilfældet at der bruges en hel kylling) Derefter skrues ned for varmen. Løg, hvidløg, bouillon-pulver, peber, paprika og vandet hældes over kyllingen. Kyllingen simrer i en halv time. Så vendes kyllingestykkerne og simrer videre i yderligere 15 minutter. 

det smager HAMMER godt, og det er noget vi syntes godt om fordi det er godt krydret

Anmeld

16. januar 2012

bullerbassen

isabellamor skriver:

en lækker ret jeg lige har lavet som stammer fra ghana..

du skal bruge : 

1 kylling. ( eller kyllingefiletter eller andet kyllingekød det gør ikke så meget) 

1 stort løg

1 pk bacon i strimler

2 styks hønseboulion

2 spsk paprika edelsus

1-2 fed hvidløg, alt efter hvad i syntes om hvidløg.

1 spsk friskkværnet peber (men nu når der er børn som skal spise med så brug mindre peber) 

ca 2 dl vand ( ellers bliver det tørt, i den oprindelige opskrift er der ikke vand med, men jeg syntes personligt det bliver for tørt hvis ikke der kommer lidt vand på..

og så servere du basmatiris til, og evt en lille salat og lidt brød.

Sådan gør du :

Løget hakkes og svitses på en pande til løgstykkerne er blevet klare og let brune. Hvidløget knuses i en hvidløgspresser. Baconet skæres i små tern. Bouillon-terningerne pulveriseres. så partere du kyllingen hvis det er en hel kylling, ellers (hvis der bruges filet eller sådan noget) skærer du dit kød i små stykker.. altså ca. i 1x1 eller 2x2 cm stykker, ikke for små. stykkerne brunes i en stegegryde eller en stor mande eller andet (jeg brugte selv bare en alm stegepande, men en stegegryde er nok bedst hvis det er tilfældet at der bruges en hel kylling) Derefter skrues ned for varmen. Løg, hvidløg, bouillon-pulver, peber, paprika og vandet hældes over kyllingen. Kyllingen simrer i en halv time. Så vendes kyllingestykkerne og simrer videre i yderligere 15 minutter. 

det smager HAMMER godt, og det er noget vi syntes godt om fordi det er godt krydret

mmmm det lyder lækkert , vi elsker mad med hvidløg

er det bare 2 boulion terninger ???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.