Tryghed min bare..... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

noah3006

Nu har jeg lige ringet ind, og så har jeg fandme fået mere dårligt nyt, nu siger hende jeg snakkede med at min datter ikk er sikret plads i den vuggestue¨jeg har tilmeldt hende. Men hende som ringede til mig ang dagplejen, hun sagde at hun var nr 6 på ventelisten og var kommet ind.... WHAT???? Nu er jeg da helt lost... hvor H...... skal min datter så sendes i dagpleje hos en der stopper, så ved jeg jo slet ikke hvor hun ryger hen bagefter... og det er der da slet ikke nogen logik i.

Ejjjj hvor er det altså bare skod det her... tror sgu bare jeg holder hende hjemme og hvis så jeg bliver sendt ud, må jeg gradere mig med min svigermor, hun går hjemme....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

noah3006

kirsti skriver:

Er du ledig på dagpenge eller kh?

Jeg er på dagpenge.

Anmeld

16. januar 2012

noah3006

Flodkilling skriver:

altså I må ikke hænge mig op på noget, men er der ikke kommet en ny regel om at man kan få penge for at passe sit barn hjemme.. eller noget i den stil?

Jo det har jeg også godt læst... men det er desværre kun i nogen kommuner de gør det. Har spurgt til det hernede.... men der er ingen hjælp at komme efter.

Anmeld

16. januar 2012

dpb

Altså hvis jeg stod i din situation og vidste det på forhånd at hun skulle fyres, så ville jeg fluks gå i gang med at tjekke hvilke muligheder der var for privat dagplejer!!

Årsag:
Med vores yngste valgte vi som start dp, da der i vores område ikke var andre muligheder... det stødte så sammen med en nedskærringsrunde for det første fik vi ikke en af de to vi ønskede, fair nok selvom vi vidste den ene fik to pladser ledig på vores behovsdato (august), men desværre var der et tvillingepar der havde fået tildelt de pladser da de var blevet opskrevet før os... så vi accepterede den vi fik tildelt og nøøøjjj et gedemarked!!! for det første var det besværligt at kommer derud, for det andet fik hun sin fyreseddel mdr efter Adrian var startet... og allerede to uger efter opstart havde hun planlagt ferie så han røg i gæstepleje... og efter hendes fyreseddel blev hun sygemeldt kort tid efter... og han røg fra gp til gp jeg kan love dig for vi kæmpede en brav kamp og havde ham hjemme en pæn del af tiden!! dette frem til ca november/december... hvor han landede i vores anden søns dp og hun så kørte med overbelastning ca 2mdr indtil Adrian kunne overtage vores anden søns plads, da han skulle i bh men hun endte også med en del sygdom pludselig grundet dels en arbejdsskade og dels nogle vigtige helbredsundersøgelser... den viden sammenholdt med at den bh vores anden søn gik i blev integreret i april valgte vi endnu et skift... til den "nye" integrerede  vi fik mindre transport tid og mere stabilitet
Men nej, ved kommunen er vores guldklumper bare et nummer og så tages der ikke højde for hvad der er i barnets tarv For den brugte vi også som forsvar i forhold til at de måtte finde en bedre løsning... uden held...

Krydser for at i finder en løsning der er optimal for jer og jeres barn

Qnuz

Anmeld

16. januar 2012

BellaT

noah3006 skriver:

Jo det har jeg også godt læst... men det er desværre kun i nogen kommuner de gør det. Har spurgt til det hernede.... men der er ingen hjælp at komme efter.

Hej. Har ingen løsning eller råd til dig. Men faldt lige over din datters navn... Hvor er det bare flot!! Har nemlig selv sådan en. Meget sjældent man støder på navnet.

Udtales din Malia som Maria med L (som min Malia) eller som Amalia uden A'et?

Helle med Phillip & Malia

Anmeld

17. januar 2012

noah3006

BellaT skriver:

Hej. Har ingen løsning eller råd til dig. Men faldt lige over din datters navn... Hvor er det bare flot!! Har nemlig selv sådan en. Meget sjældent man støder på navnet.

Udtales din Malia som Maria med L (som min Malia) eller som Amalia uden A'et?

Helle med Phillip & Malia

TAk.  Ja vi også helt vilde med det... og der er rigtig mange der spørg hvor vi dog har fundet på det navn, netop fordi der ikke er mange der hedder det. Min svigerfar googlede det da vi fik vores datter, fodi de jo synes det vare meget meget specielt, og der er kun 50 pers der hedder det i danmark.

Hun udtales lige som når man siger maria men så bare med L i stedet for R.

Anmeld

17. januar 2012

klmf

Det havde jeg aldrig accepteret - ville ringe og sige til pladsanvisningen at de må finde en anden dp til mit barn. Ville slet ikke se det som en mulighed OVERHOVEDET!

Anmeld

17. januar 2012

MortilCilas

Hvis jeg havde været ledig havde jeg gået hjemme med hende, og skulle jeg så i jobklub eller lign. havde jeg spurgt bedsteforældre om at kunne kigge efter hende, i de 2 timer en jobklub vare.

Jeg ville ikke sende min søn ud og skulle kastes rundt mellem forskellige dp. det jo synd!

Håber at du finder en løsning, der er bedst for dig og den lille!

Anmeld

17. januar 2012

noah3006

Tak for alle jeres råd.... det er rart med så meget opbakning om min følelse af at det bare er helt forkert sådan som de gør. Nu får I lige en opdatering, for jeg fik jo ringet rundt en del igår, da adrealinen kørte på fulde skrue.....

Jeg fik talt med pladanvisningen, og de kunne intet gøre... nej nej, selvfølgelig ikke, men ikke nok med det så siger hende jeg snakker med at Malia ikke er sikret plads i vuggestuen heller... så blev jeg da først og fremmest godt og grundigt sur, for hvor helvdede (undskyld mit sprog) skal hun så sendes hen til en der er fyret for så at skulle sendes til en ny bagefter, ja det kunne hun jo godt se, men så kunne jeg ringe til tilsynsførende der var med til vores besøg og sige til hende som det var. TAK tænker man bare.... men men... så ringede jeg til lederen af instutionen og fortalte hende hvordan og hvorledes det hele lige nu så ud for mig, og hun berolige mig så og sagde at Malia var på listen og var også kommet med, så jeg havde en sikker plads til hende i vuggestuen d.1 juni. Pyha... en lettet mor lage røret på.... og her er så hvad jeg har valgt at gøre.

Malia starter som aftalt hos dagplejen 1 feb. Men alle de gange hun skal i gæste pleje har jeg så valgt at sige jeg holder hende hjemme... Jeg ville også rigtig gerne bare havde holdt hende helt hjemme, men jeg står samtidig i den situation at min datter er utrolig fremme i skoen og  hun trænger til en masse udfordringer, som jeg ikke helt kan blive ved med at give hende, og da jeg samtidg er gravid igen magter jeg faktisk ikke at skulle havde hende hjemme på fuld tid i 4 mdr mere hvor jeg så er høj gravid. sånu bliver vi ved at hun skal starte d. 1 feb. men som sagt bliver hun ikke sendt ud til alle mulige andre når dp,en holder fri.  Og hvis jeg bliver kaldt ind til møder el. så har vi graderet os både med farmor, og en veninde... men hold op hvor kan man da få helt ondt i maven over vores system....

endnu engang tak til jer alle... det varmede med at I alle kunne forstå mig.

Klem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.