Forældregruppe vs. mødregruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

Nadia&Daniel

Del 2

Så man kan jo selv lave nogle "regler" - og både ses som mødregruppe en hverdag og i en weekend ses som par..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

KakaoDrik

En mand kan sgu også snakke baby,fødsel og amning! 

-Manden kan (hold nu fast) have været til stede under graviditeten,

-til jordemoderen,læge,scanninger ,

-mærket baby sparke,

-shoppet udstyr

-Været til stede under fødslen eller have hørt om den og have brug for at tale med med andre eller høre på andre.

-Manden kan faktisk have interesse for den mad hans baby får!

Ikke alle kvinder ammer og kan være på amme snakken,ødelagte vorter,betændelse,andres interesse i babyudstyr hvis man ikke selv interessere sig for det,natteproblemer,fødsler osv,men de skal da sidde og høre på hvad de andre siger alligevel. 

SaNiNa.

Jeg er sikker på at du som mor selv kan starte din egen mødregruppevia baby.dk,facebook ect. Det kan alle i dag takket være internettet,men det er noget andet med en gruppe hvor en SP deltager. Så nu hvor du selv kan starte din egen som du siger at manden "bare" kan,hvorfor gør du så ikke den slags selv?

Anmeld

16. januar 2012

Maja_4000

Syens der skal være tilbud om forældregrupper .. Men ikke i stedet for mødregrupperne !

I vores kommune var der oprettet "Fars legestue" .. Men det er lukket igen .. Der mødte max 2 fædre op hver gang  .. Men man kan jo altid finde nogle legestuer andre steder .. Der er sikker både mænd og kvinder

Anmeld

16. januar 2012

MSM

I vores kommune kommer man som 1. gangs fødende i en forældregruppe i stedet for en mødregruppe.

Nu er jeg 2. gangsfødende, så for mig har det ingen betydning, men jeg synes det er fint for dem der kan.. Men man skal også huske på at det ikke er mange der tager barsel på samme tid og derfor alligevel ikke rigtig har mulighed for at komme med i forældeguppe hvis det ligger om formiddagen..

Anmeld

16. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes da at det er lidt ærligt at han ik må komme med hvis han rigtig gerne vil! Men ellers så tænker jeg også at i må prøve at oprette jeres egen forældre gr, hvor der er adgang for alle! Vh stine

Anmeld

16. januar 2012

Ellie79

Har stemt at det er fint som det er nu med kønsopdelt. Det er ikke fordi det ville være et problem for mig, jeg har bare været i 2 mødregrupper nu og det ville ikke være aktuelt da alle vores mænd arbejder. I min første mødregruppe lavede vi nogle hygge weekender hvor mændene kunne være med og det var også super, men i hverdagene var de jo som sagt på arbejde. I min nuværende mødregruppe har vi også snakket om at holde en hygge weekend så mændene kan mødes.

Jeg tror når jeg mærker efter at jeg synes forældregrupper er en god idé men så skulle det kun være for forældre. Jeg ville nok egentlig synes det var mærkelig hvis nogen havde sin mand med og andre ikke. Jeg nyder de 4-5 timer om ugen hvor vi kvinder mødes og hygge og snakker om store og små ting.

Anja

Anja

Anmeld

16. januar 2012

modesty

Den er lidt svær, for jeg synes bestemt at mændene skal inkluderes. Samtidig er det rigtig rart at kunne snakke bristninger og sexliv med sine medmødre. Så jeg synes måske at man skulle have muligheden for at vælge både/og eller enten/eller.

Anmeld

16. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

Ja, nu er det sådan at her er vi begge hjemme.. manden fordi han er sygemeldt og jeg fordi jeg er på barsel og før det arbejdsløs...

Synes det er frustrerende at man hele tiden skal splittes ad som familie hvis man gerne vil mødes med andre forældre...

Så er det enten mor ELLER far der kan lave noget med sønnen...

Hvorfor er der ikke forældregrupper hvor begge forældre er velkomne på samme tid fremfor at mor skal til mødregruppe og far (måske hvis man er heldig det er oprettet) kan komme i legestue for fædre?

Vil da gerne høre om der er andre der også synes det er mærkeligt at man hører så meget om at mænd ikke engagerer sig nok og så samtidig smider man dem væk som en form for andenrangsforældre når det kommer til samvær og aktivering af børnene...

Vi spurgte vores mødregruppe om det var ok kæresten var med og de mødre der var sagde ja det så de ingen problemer med... bagefter blev vi kontaktet af sundhedsplejersken og fik af vide at kæresten ikke måtte være med men blot skulle sætte mig og sønnen af og så køre igen... så nu sidder han herhjemme i 2 timer mutters alene hver uge mens jeg er sammen med andre mødre og babyer fremfor at kunne være med som et ekstra sæt hænder...

I en mødregruppe kan man jo komme til at tale om intime sager, sin krop, fødslen, sit parforhold osv. og så er det ikke så rart at der er en mand med.

Din mand kan melde sig til noget andet fx. musik og rytmik, babysvømning, legestuer, tumlastik osv.

Det er vel heller ikke så slemt at han en gang om ugen i to timer skal sidde alene hjemme?

Han kan også prøve at oprette et fædrehold?

Anmeld

17. januar 2012

AdamsMor

Personligt synes jeg at det var fint at have noget uden kæresten var med. Ikke fordi han ikke var velkommen, men synes det var rart bare med noget mor-snak. Synes man kan snakke om nogle andre ting og er mere åben, når det kun er "tøserne" der er samlet.

Synes jeres sundhedsplejerske lyder MEGET mærkelig - det kan hun overhovedet ikke blande sig i. Det er jo for øvrigt frivilligt om man vil være med i deres mødregruppe ordning, så I kan jo bare danne jeres egen... i er jo igang

Vi har mange venner, der har fået børn samtidig med os, så de har været vores "forældre-gruppe". Mødregruppen var så kun for mig og min søn, men min kæreste skulle jo også på arbejde efter de 2 ugers barsel, så han kunne ikke være kommet med alligevel.

Anmeld

17. januar 2012

LR85

mor:) skriver:

I en mødregruppe kan man jo komme til at tale om intime sager, sin krop, fødslen, sit parforhold osv. og så er det ikke så rart at der er en mand med.

Din mand kan melde sig til noget andet fx. musik og rytmik, babysvømning, legestuer, tumlastik osv.

Det er vel heller ikke så slemt at han en gang om ugen i to timer skal sidde alene hjemme?

Han kan også prøve at oprette et fædrehold?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.