Forældregruppe vs. mødregruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Burde der være tilbud med forældregrupper fremfor mødregrupper?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.906 visninger
21 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja, nu er det sådan at her er vi begge hjemme.. manden fordi han er sygemeldt og jeg fordi jeg er på barsel og før det arbejdsløs...

Synes det er frustrerende at man hele tiden skal splittes ad som familie hvis man gerne vil mødes med andre forældre...

Så er det enten mor ELLER far der kan lave noget med sønnen...

Hvorfor er der ikke forældregrupper hvor begge forældre er velkomne på samme tid fremfor at mor skal til mødregruppe og far (måske hvis man er heldig det er oprettet) kan komme i legestue for fædre?

Vil da gerne høre om der er andre der også synes det er mærkeligt at man hører så meget om at mænd ikke engagerer sig nok og så samtidig smider man dem væk som en form for andenrangsforældre når det kommer til samvær og aktivering af børnene...

Vi spurgte vores mødregruppe om det var ok kæresten var med og de mødre der var sagde ja det så de ingen problemer med... bagefter blev vi kontaktet af sundhedsplejersken og fik af vide at kæresten ikke måtte være med men blot skulle sætte mig og sønnen af og så køre igen... så nu sidder han herhjemme i 2 timer mutters alene hver uge mens jeg er sammen med andre mødre og babyer fremfor at kunne være med som et ekstra sæt hænder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Pige2009

Wampires skriver:

Ja, nu er det sådan at her er vi begge hjemme.. manden fordi han er sygemeldt og jeg fordi jeg er på barsel og før det arbejdsløs...

Synes det er frustrerende at man hele tiden skal splittes ad som familie hvis man gerne vil mødes med andre forældre...

Hvorfor er der ikke forældregrupper hvor begge forældre er velkomne på samme tid fremfor at mor skal til mødregruppe og far (måske hvis man er heldig det er oprettet) kan komme i legestue for fædre?

Vil da gerne høre om der er andre der også synes det er mærkeligt at man hører så meget om at mænd ikke engagerer sig nok og så samtidig smider man dem væk som en form for andenrangsforældre når det kommer til samvær og aktivering af børnene...

Vi spurgte vores mødregruppe om det var ok kæresten var med og de mødre der var sagde ja det så de ingen problemer med... bagefter blev vi kontaktet af sundhedsplejersken og fik af vide at kæresten ikke måtte være med men blot skulle sætte mig og sønnen af og så køre igen... så nu sidder han herhjemme i 2 timer mutters alene hver uge mens jeg er sammen med andre mødre og babyer fremfor at kunne være med som et ekstra sæt hænder...

Jeg har stemt, at man skal beholde den nuværende form. Hvordn vidste SP, at din kæreste var med? Hun kan da ikke disponere over jeres tid med andre! Er overrrasket over det udsagn...

Anmeld

16. januar 2012

Frk.S

Det skal SP vel ikke bestemme, hvis de andre mødre er ok med det. Men siden SP vidste det må der da næsten være en der har drøftet det med hende, og dermed ikke er ok med det. Bare sært at hun ikke siger det til jer når i spørger.

Vi har ikke selv behovet, da min kæreste ikke går hjemme - men det ville da være fint hvis der var tilbud til fædre også.
Måske i skulle se om i kunne oprette en slags forældre-gruppe selv.

Anmeld

16. januar 2012

foto på lærred

Jeg går i legestuer og der er massere par. Personligt ville jeg faktisk synes det ville være lidt mærkeligt hvis en af mændende i min mødregruppe skulle være med og tænker at SP sagde det fordi der måske alligevel har været en i gruppen som ikke har været så ok med det, men ikke ville være den eneste der sagde fra, og måske har kontatktet SP? Min egen holdning er at lige netop mødregrupper er der for at man kan tale om en masser personlige ting som f.eks amning, problemer med ens krop, parproblemer osv. plus de fleste jo ammere det meste af tiden (i hvertfald de første par måneder) Men ville din kæreste også være interesseret i at sidde en en mødregruppe?

Hvis jeg var jer, så ville jeg prøve at finde legestuer. Hvis I bor i KBH er der massere.

Anmeld

16. januar 2012

Jonatansmor

Wampires skriver:

Jeg meldte mig ikke i en mødregruppe af præcist den årsag. Kunne gentligt godt have brugt kontakten til andre nybagte forældre-par, men det ligger bare ikke i vores opdragelsesstil at kønsopdele. Så det blev et pænt nej tak.

Sådan mere overordnet, så tror jeg at hele det her barsel og mor vs far bliver et af de største kulturkampe vi får i dk i nyere tid. Synes der bliver flere og flere "jeg-kan-alt-selv" mødre der ekskluderer fædre til vores andres børn. I min verden er det noget pjat, jeg elsker at drengen og farmand kan bruge timer for sig selv, at det ikke kun er mig der duer når verden er ham imod.

Men især, synes jeg det er vigtigt at lige præcis min drengs generation af kommende mænd, omsider får sluppet sterotype beskrivelser af en mor og far. Og ditto med hans generation af kommende kvinder.

Anmeld

16. januar 2012

LR85

Jonatansmor skriver:

Jeg meldte mig ikke i en mødregruppe af præcist den årsag. Kunne gentligt godt have brugt kontakten til andre nybagte forældre-par, men det ligger bare ikke i vores opdragelsesstil at kønsopdele. Så det blev et pænt nej tak.

Sådan mere overordnet, så tror jeg at hele det her barsel og mor vs far bliver et af de største kulturkampe vi får i dk i nyere tid. Synes der bliver flere og flere "jeg-kan-alt-selv" mødre der ekskluderer fædre til vores andres børn. I min verden er det noget pjat, jeg elsker at drengen og farmand kan bruge timer for sig selv, at det ikke kun er mig der duer når verden er ham imod.

Men især, synes jeg det er vigtigt at lige præcis min drengs generation af kommende mænd, omsider får sluppet sterotype beskrivelser af en mor og far. Og ditto med hans generation af kommende kvinder.

Måske er der en eller flere a mødrene i din gruppe der faktisk ikke synes det var okay. Jeg tror ikke jeg ville synes det var særlig fedt a der sad én mand og ikke aner hvordan det er a føde, amme, bløde, hormonbomber og sikkert flere kvindeting. 

Det er jo ærligtalt lidt svært a sige 'nej det sys jeg faktisk ikke' når der bliver spurgt ud i en ny mødregruppe

Anmeld

16. januar 2012

Jonatansmor

louiseandersen85 skriver:

Måske er der en eller flere a mødrene i din gruppe der faktisk ikke synes det var okay. Jeg tror ikke jeg ville synes det var særlig fedt a der sad én mand og ikke aner hvordan det er a føde, amme, bløde, hormonbomber og sikkert flere kvindeting. 

Det er jo ærligtalt lidt svært a sige 'nej det sys jeg faktisk ikke' når der bliver spurgt ud i en ny mødregruppe

Jeg var ikke med i en mødregruppe

Men egntligt så burde de deles op. De kvinder der har valgt at føde, burde gives muligheden for at danne grupper sammen for at dele de oplevelser og diverse der er ved sådan en omgang. Vi kejsersnitkvinder burde kunne samles i en seperat gruppe.

Og så burde der være legegrupper for børnene, der handler om børnene. Ikke om ammeproblemer, hormoner, antal sting, hæmorider osv, der jo altså mest handler om kvinden. For børn har også en farmand, der er på ligeså gyngende grund som vi er.

Det er der bare ikke rigtigt nogen forståelse for.

Anmeld

16. januar 2012

KakaoDrik

Hvis dem i gruppen var ok med det,hvorfor måtte han så ikke? Jeg ville protestere ved at droppe ud af gruppen. Kunne min kæreste ikke være der,så skulle jeg godt nok heller ikke være der! 

Anmeld

16. januar 2012

SaNiNa

Jeg syntes det er helt fint som det er nu, for vi snakker jo rigtig meget baby, ammning og gode råd i forhold til moderen og barnet.

Er sikker på din mand selv kan starte en fædregruppe hvor mødre så ingen adgang har

Tror også man har godt af at være ad skilt som partner.

Da jeg gik i mødregruppe med Nicklas gik manden også hjemme og han tog altså ikke med så kunne have gøre nogle mande ting for sig selv. eller ryde lidt op

Anmeld

16. januar 2012

Nadia&Daniel

Har stemt blank..

Efter jeg og en anden forlod vores mødregruppe (pga pigefnidder og alt det der), valgte de andre at inddrage deres mænd, og ses nu ofte i weekendene som par..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.