hvad kan det være????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

hejsa

min dreng bliver 4 måneder om to dage. Han har indtil for et par dage siden altid været glad og smilende og mælkeglad

Han er så begyndt på at brokke sig og græde når han skal spise. Han skal underholdes meget mere end før og vil ikke lege på sit aktivitetstæppe.Han er også begyndt at sove mindre og når han hiver min finger i munden, er det som om han prøver at bide.

Men det er nu mest det med at han virker sur på flasken/mælken og får ikke spist særlig meget. Han spiser også med maaange pauser. Spiser lidt, brokker sig, græder og vil ikke have mere efter 20ml. Så går der 15.20min så vil han have lidt mere og sådan fortsætter det til han er træt og vil sove.

Han er også begyndt at brokke sig når han skal sove. Han har ellers altid været nem at putte.

Tror I at der er en tand på vej??eller er det noget tigerspring???? Skal jeg prøve noget grød eller skal jeg vente til på fredag, hvor sundhedsplejersken kommer???

Andre der har oplevet noget lignende??

Sorry det blev så langt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

louisevl

mor:) skriver:

hejsa

min dreng bliver 4 måneder om to dage. Han har indtil for et par dage siden altid været glad og smilende og mælkeglad

Han er så begyndt på at brokke sig og græde når han skal spise. Han skal underholdes meget mere end før og vil ikke lege på sit aktivitetstæppe.Han er også begyndt at sove mindre og når han hiver min finger i munden, er det som om han prøver at bide.

Men det er nu mest det med at han virker sur på flasken/mælken og får ikke spist særlig meget. Han spiser også med maaange pauser. Spiser lidt, brokker sig, græder og vil ikke have mere efter 20ml. Så går der 15.20min så vil han have lidt mere og sådan fortsætter det til han er træt og vil sove.

Han er også begyndt at brokke sig når han skal sove. Han har ellers altid været nem at putte.

Tror I at der er en tand på vej??eller er det noget tigerspring???? Skal jeg prøve noget grød eller skal jeg vente til på fredag, hvor sundhedsplejersken kommer???

Sorry det blev så langt.

Det lyder præcis, som da jakob fik tænder. Han fik to da han var 5 mdr. I to dage blev han gal og skreg bare når jeg prøvede at putte flasken i munden på ham... Moren kunne jo slet ikke forstå at han ikke ville have flasken, han plejede jo at være så grådig Jeg gav ham noget grød og så vand af kop ellers kan du også prøve at se om han vil have noget mælk af en almindelig kop?

Efter 2 dage dukkede tænderne op og han elskede flasken igen

Anmeld

15. januar 2012

morethanperfect

hejsa

Sorry det blev så langt.

Ja tænder ville også være mit bud .. Det lyder som dengang , første gang , tænderne kom

Anmeld

15. januar 2012

louisevl skriver:

Det lyder præcis, som da jakob fik tænder. Han fik to da han var 5 mdr. I to dage blev han gal og skreg bare når jeg prøvede at putte flasken i munden på ham... Moren kunne jo slet ikke forstå at han ikke ville have flasken, han plejede jo at være så grådig Jeg gav ham noget grød og så vand af kop ellers kan du også prøve at se om han vil have noget mælk af en almindelig kop?

Efter 2 dage dukkede tænderne op og han elskede flasken igen

tak for svaret jeg vil straks prøve dine forslag imorgen. Ved du hvor lang tid cirka der kan gå før tænderne kommer frem?

Anmeld

15. januar 2012

morethanperfect skriver:

Ja tænder ville også være mit bud .. Det lyder som dengang , første gang , tænderne kom

tak for svaret. ved du hvor længe de tænder er om at komme frem?

Anmeld

15. januar 2012

morethanperfect

tak for svaret. ved du hvor længe de tænder er om at komme frem?

Puha .. Det varede længe med Oscar ..
Næsten to mdr. før de første kom frem ..
Men det med han ikke ville spise sig og brokkede sig osv. var kun i perioder ..

Anmeld

15. januar 2012

morethanperfect skriver:

Puha .. Det varede længe med Oscar ..
Næsten to mdr. før de første kom frem ..
Men det med han ikke ville spise sig og brokkede sig osv. var kun i perioder ..

okay så må jeg håbe at han vil spise når nu han snart får grød og at det kun er i perioder. For det er bare så hårdt for tiden. Synes hele tiden jeg prøver at finde på noget nyt for at underholde ham så han ikke bliver til en sur citron og så er det bare ikke nemt at skulle putte ham, hverken formiddag, middag eller aften

Anmeld

15. januar 2012

louisevl

tak for svaret jeg vil straks prøve dine forslag imorgen. Ved du hvor lang tid cirka der kan gå før tænderne kommer frem?

Jamen fra han ikke ville have flasken gik der to Dage og så kom tænderne op

Anmeld

15. januar 2012

Kofoed.

Hvilken størrelse sut bruger i? Måske det går for langsomt, sådan er Anastasia også blevet og det er helt sikkert, at det er sutten der er problemet, så vi skal have købt sutter i morgen (størrelse 3 hos MAM hedder 4 måneder og op).

Hun fylder forresten 4 måneder på fredag. Jeg personligt ville ALDRIG starte på grød, hverken før 4 måneder, selvom det bare er 2 dage eller før samtale med SP. Der er så mange der starter på grød uden grund og det er altså bedst for deres tarm/fordøjelses system, at vente til de knap 6 måneder.

Anmeld

16. januar 2012

Kofoed. skriver:

Hvilken størrelse sut bruger i? Måske det går for langsomt, sådan er Anastasia også blevet og det er helt sikkert, at det er sutten der er problemet, så vi skal have købt sutter i morgen (størrelse 3 hos MAM hedder 4 måneder og op).

Hun fylder forresten 4 måneder på fredag. Jeg personligt ville ALDRIG starte på grød, hverken før 4 måneder, selvom det bare er 2 dage eller før samtale med SP. Der er så mange der starter på grød uden grund og det er altså bedst for deres tarm/fordøjelses system, at vente til de knap 6 måneder.

vi bruger str. 3 fra han var tre måneder, da det gik for langsomt. er sikker på det ikke er problemet, da det nogle gange fosser ud af hans mund, fordi han ikke vil tage imod. Altså han starter på grød på fredag sammen med min sp.

og tror ikke det er så strengt med om det er en dag før de bliver 4 måneder. tror ikke det fungerer sådan at det er på klokkeslaget, men vejledende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.