Natputteri,legeplads,se tegnefilm,lege,sørge for bad ect.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.254 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

Anonym trådstarter

Vi havde et sammenstød her til aften 

Jeg sørger for alt hvad barnet angår.

Min kæreste gør det udelukkende ved tvang og ser total sur ud når jeg ber ham om at : 

-være den der gør barnet natklar,

-tage på legepladsen med os eller med barnet selv mens jeg ligger og får ½ times fred,

-eller om jeg ber ham sætte sig ned og se tegnefilm som jeg hver dag gør selvom pokemon og ben10 ikke er noget jeg inderst inde gider

-lege eller bad.

-madpakke

-Gøre barnet klar om morgen

-Finde tøj frem osv

Det er fuldstændig underordnet hvad jeg ber ham om så får han et opgivene look.. Er dødtræt af at det føles som om at jeg er alene.. 

Hvad gør i hjemme ved jer. Hvem gør hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Anonym trådstarter

op.. 

Anmeld

14. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Her står jeg for det meste da kæresten hurtigt bliver fyldt op inden i hovedet...

Mig der sørger for mad, bleskift, oftest mig med leg også...

Manden er god til at være med når han har overskuddet til det, han elsker også at lege med ham ved puslebordet mens jeg skifter bleen... men han har kun ca. 20 mins leg max førend det bliver for meget og han bliver så træt at han bliver svimmel... Han ville ellers enormt gerne være mere med og hjælpe mere til...

Anmeld

14. januar 2012

stm2812

Anonym skriver:

Min kæreste gør det udelukkende ved tvang og ser total sur ud når jeg ber ham om at : 

-tage på legepladsen med os eller med barnet selv mens jeg ligger og får ½ times fred,

-eller om jeg ber ham sætte sig ned og se tegnefilm,

-lege eller bad.

-madpakke

-Finde tøj frem osv

Det er fuldstændig underordnet hvad jeg ber ham om så får han et opgivene look.. Er dødtræt af at det føles som om at jeg er alene.. 

Øv det kan ejg da godt forstå at du er rigtig træt af.. Har du prøvet at sætte ham ned og fortælle hvordan du har det og føler du står meget alene med det hele? Kan være han måske ikke er så opmærksom på det og ikke er bevidst om hans reaktion ?

Herhjemme ordner jeg det praktiske med f.eks. at pakke pusletaske, sørge for hvad hun skal have på af tøj og hvornår hun skal bades.. Ikke fordi kæresten ikke vil, men han er simpelthen for glemsom.. Vi ville komme afsted uden bleer evt hvis det var ham som skulle pakke pusletasken.. Men derudover så skiftes vi meget til f.eks. at skifte ble.. uanset indhold , kæresten leger uopfordret med hende, og ved puttetid er det meget forskelligt hvem som synger/læser og putter hende i seng..

Måske din kæreste bare lige skal have et lille kærligt spark bagi

Anmeld

14. januar 2012

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Anonym skriver:

-eller om jeg ber ham sætte sig ned og se tegnefilm som jeg hver dag gør selvom pokemon og ben10 ikke er noget jeg inderst inde gider

-lege eller bad.

-madpakke

-Finde tøj frem osv

Vi deles ca. 50/50,oOg det hjælper ikke med sure miner, vi har lavet en aftale om at det er et fælles ansvar at have børn, så det eneste der kan udelukke den ene forældre fra at deltage i alle dagligdagstingene er sygdom.

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

..Og hvis snak ikke virker,er der så noget andet man kan gøre?

Er ret sikker på at manden kan det samme som kvinden hvis han er tvunget og ikke har andre muligheder end at tage sig sammen.

Jeg er bare ved at være fuldstændig færdig og opslidt.. 

Pt har jeg bækkenløsning (højgravid) og alligevel så forstår han ikke at der skal tages hensyn. Det ville altså betyde så meget hvis jeg ikke skulle be ham om alt! Vi kan skændtes om at jeg syntes han skulle tage ned på biblioteket med barnet da turen derned er god og hyggelig,hvortil han svare at :

-hader biblioteket,det er kedeligt og at det er koldt udenfor"......

Jeg vil så gerne have at vi er ligestillede,og des længere tid vi bruger på at stå i stampe des mere undre jeg mig over om det her er sådan et forældre forhold er..Så nu lure jeg lige jeres svar 

Anmeld

14. januar 2012

Svenne

Det burde da slet ikke være noget, du skulle bede ham om! Burde han ikke gøre det af sig selv?

Herhjemme deles vi lige om alt. Og det kommer heldigvis helt af sig selv.
Til tider er det faktisk måske lidt mere min kæreste, der sørger for ham .. fordi jeg arbejder meget, går i skole ved siden af og skriver projekt.

Jeg håber, I finder en løsning! - det må være hårdt nærmest at være alene-mor.

Anmeld

14. januar 2012

Københavnermor

Kunne det ikke være en idé at lade være med at fortælle ham hvad han skal foretage sig med barnet (eller at foreslå noget), men bare fortælle hvornår han skal tage barnet?

Så kan han gøre det på hans primisser, også kan det være han begynder at syntes det er hyggeligt og føle sig mere som forældre. Hvis du forstår.

Hvis jeg ber min mand om at tage vores datter imens jeg går i bad eller går ned i vaskekælderen eller andet, så bestemmer han da helt selv hvad han vil lave med hende.. 

Kram 

Anmeld

14. januar 2012

Frk Mig

Herhjemme er manden lige så meget på som jeg selv er .. 

Han er faktisk den er der bedst til at lege med Noah, og jeg skal ikke bede ham om at gøre tingene .. Det gør han helt af sig selv .. det er lige så tit det er ham der skifter en ble eller bader ham .. Tit hvis jeg er gået kold på sofaen så har han både gjort Noah klar til putning og ryddet stuen op .. 

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg mener selv at den slags burde være naturligt,men ikke for ham..

Jeg behøver ikke hans "hjælp" til at se efter et barn hvis jeg vil i bad. Jeg kordinere bare timingen og tøjvask foregår i bryggerset så det problem har jeg heller ikke. Det er de der familie ting i helhed vi har problemer med.. Men er glad for at se at mænd ikke generalt er så overflødige. Jeg overvejer nemlig at fraflytte inden fødslen så har efterhånden travlt med at skulle tage en beslutning. Vil frygtelig gerne have en kæreste som elsker mig og barnet(snart børnene),som elsker at bruge tiden sammen med os,men vil så gerne have lige præcis ham her jo,men hvordan får jeg det?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.