Svigerfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.810 visninger
19 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Anonym trådstarter

Hvad gøre man når man føler end svigerforældre ikke kan li en?? Og især når det er vigtig for en selv man kan sammen og li hinanden, for sådan føler jeg det hos mig lige nu, og det startede især efter min svigerfar snakkede grimt til mig og jeg svarede lige sådan igen fordi det finder jeg mig altså ikke i, siden der er det gået ned af bakke, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Skal jeg bare finde mig i de snakke grimt til både mig og min kæreste. Eller er det ikke okay at sige fra, for ligemeget hvordan jeg siger fra bliver de fornæremet og føler virkelig ikke jeg kan være sammen med en hvis forældre ikke kan li mig fordi de ikke kan behandle mig som en lille pige hvad skal jeg gøre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvad gøre man når man føler end svigerforældre ikke kan li en?? Og især når det er vigtig for en selv man kan sammen og li hinanden, for sådan føler jeg det hos mig lige nu, og det startede især efter min svigerfar snakkede grimt til mig og jeg svarede lige sådan igen fordi det finder jeg mig altså ikke i, siden der er det gået ned af bakke, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Skal jeg bare finde mig i de snakke grimt til både mig og min kæreste. Eller er det ikke okay at sige fra, for ligemeget hvordan jeg siger fra bliver de fornæremet og føler virkelig ikke jeg kan være sammen med en hvis forældre ikke kan li mig fordi de ikke kan behandle mig som en lille pige hvad skal jeg gøre..

ved din kæreste du har det sådan? men ellers kan du prøve at tale med dine svigerforældre med din kæreste ved din side som støtte og fortælle dem at du er ked af det, da du føler at de ikke kan lide dig og så må du begrunde hvorfor du føler sådan.

Men ved ikke om det vil løse noget.

good luck i hvert fald

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Hans forældre er virkelig barnlige og kan ikke klarer hvis man siger noget til dem så bliver man bare stemplet som en møg so rent ud sagt og min kæreste siger bare jeg skal lukke ørene og lade dem snakke sådan men fandme nej om de skal snakke sådan til mig.. Min kæreste har tilsyndeladende ingen nosser til det..

Anmeld

14. januar 2012

Fenja09

Jeg tror jeg ville snakke med svigerforældrene en dag, hvor i ikke er "uvenner" og fortælle dem, hvor meget du ønsker at være sammen med deres søn evt. fortæl dem hvad du føler for ham. Og at du meget gerne vil, at i alle kan sammen, for det er vigtigt for dig. Lad være med at tale i en grim tone, eller bruge grimme ord. Måske det kunne blive indgangsvinklen - det kan godt være at de aldrig kommer til at elske dig, men skidt pyt også med det, så længe de acceptere dig.

Det er i hvert fald min mening. Ved ikke om den er til nogen hjælp.

/Fenja

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg tror jeg ville snakke med svigerforældrene en dag, hvor i ikke er "uvenner" og fortælle dem, hvor meget du ønsker at være sammen med deres søn evt. fortæl dem hvad du føler for ham. Og at du meget gerne vil, at i alle kan sammen, for det er vigtigt for dig. Lad være med at tale i en grim tone, eller bruge grimme ord. Måske det kunne blive indgangsvinklen - det kan godt være at de aldrig kommer til at elske dig, men skidt pyt også med det, så længe de acceptere dig.

Det er i hvert fald min mening. Ved ikke om den er til nogen hjælp.

/Fenja

Føler jeg har prøvet alt har nemlig os prøvet det. Men forlanger de skal snakke pænt til mig hvis jeg skal snakke pænt til dem.. Også er det os ligemeget hvordan man siger tingene bliver de skide sure og de ved jo det alvor for vi er os forlovede. Leder efter lejlighed sammen, tror nu os de sure fordi deres lille baby er ved og blive voksen udover han er 21 men de behandler ham som han er 5..

Anmeld

14. januar 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Føler jeg har prøvet alt har nemlig os prøvet det. Men forlanger de skal snakke pænt til mig hvis jeg skal snakke pænt til dem.. Også er det os ligemeget hvordan man siger tingene bliver de skide sure og de ved jo det alvor for vi er os forlovede. Leder efter lejlighed sammen, tror nu os de sure fordi deres lille baby er ved og blive voksen udover han er 21 men de behandler ham som han er 5..

Hvis du har prøvet alt, så er der nok ikke så meget tilbage at gøre - enten så må du acceptere at du og hans forældre måske aldrig bliver rigtig gode venner ( måske kommer det med tiden) eller også skal du gøre op med dig selv om du vil gå fra kæresten, fordi du ikke kan med svigermekanikken.

Jeg er heller ikke bedste venner med min svigerfar, og vi har også skændtes, men jeg elsker min kæreste og vil ikke at det skal ødelægge det. Vi har lært ( min svigerfar og jeg) at vi ikke kan være sammen i flere dage for så får vi fnidder af hinanden og det ender galt. Og så er jeg nødt til nogle gange at lukke af og lade som jeg  ikke høre det han siger eller bare sige ja/nej.

/Fenja

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Hvis du har prøvet alt, så er der nok ikke så meget tilbage at gøre - enten så må du acceptere at du og hans forældre måske aldrig bliver rigtig gode venner ( måske kommer det med tiden) eller også skal du gøre op med dig selv om du vil gå fra kæresten, fordi du ikke kan med svigermekanikken.

Jeg er heller ikke bedste venner med min svigerfar, og vi har også skændtes, men jeg elsker min kæreste og vil ikke at det skal ødelægge det. Vi har lært ( min svigerfar og jeg) at vi ikke kan være sammen i flere dage for så får vi fnidder af hinanden og det ender galt. Og så er jeg nødt til nogle gange at lukke af og lade som jeg  ikke høre det han siger eller bare sige ja/nej.

/Fenja

Ej men de tror de skal styrer hans liv. De styrer os hans økonomi han har ikke sin egen nem id eller kode til de med nem id. Og der har han heller ikke nosser nok til at sige fra . Pt bor vi hos min mor så jeg håber de giver mere slip på ham og lærer han er 21..

Anmeld

14. januar 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Ej men de tror de skal styrer hans liv. De styrer os hans økonomi han har ikke sin egen nem id eller kode til de med nem id. Og der har han heller ikke nosser nok til at sige fra . Pt bor vi hos min mor så jeg håber de giver mere slip på ham og lærer han er 21..

Kan det være at din kærestes deler halvdelen af skylden? Hvis han har svært ved at sige fra overfor forældrene er det måske heller ikke helt nemt at skulle give slip som forældre. Heller ikke selvom han er 21 år.

Tror det er din kæreste der skal gøre noget og ikke dig.

/Fenja

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Kan det være at din kærestes deler halvdelen af skylden? Hvis han har svært ved at sige fra overfor forældrene er det måske heller ikke helt nemt at skulle give slip som forældre. Heller ikke selvom han er 21 år.

Tror det er din kæreste der skal gøre noget og ikke dig.

/Fenja

Ja men tror jeg nu ikke han gøre. Hans mor havde fødseldag her idag havde skrevet tillykke til hende på facebook. Hun har trykket synes godt om alle andre der har skrevet tillykke til hende på nær min

Anmeld

14. januar 2012

M&M's Mor

Anonym skriver:

Man skulle næsten tro det var mig der havde skrevet dit indlæg dog bare for 13 år siden... men mine svigerforældre var helt på samme måde og endda meget værre men det vil jeg ikke komme ind på men min bedre halvdel valgte så dog bare at sige helt fra overfor dem så vi ingen kontakt havde til dem i flere år men i dag har vi et helt fantastisk forhold alle 4 og de har endda givet mig en undskyldning for de var som de var overfor mig og en begrundelse så der er renset ud imelllem os og det er lige før jeg og mine svigerforældre har et bedre forhold end de har med deres søn... så synes det vil være rigtig synd hvis du fravælger din kæreste pga hans forældre ikke er blevet voksende endnu...i skal kæmpe for jeres forhold og så lade dem sejle deres egen sø...de skal sku ikke have lov at ødelægge jeres forhold...så tag en snak med dem med det samme for fortæl hvordan du har det med den måde de snakker ned/grimt til jer på og se så hvordan de reagere og ellers læg dem lidt på is...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.