jalousiens greb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.015 visninger
20 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Ellingsen

Er ved at kvæle mit parforhold.

Har overvejet længe om jeg skulle være anonym, men tror det hjælper mig bedst at stå frem!

Sagen er den at jeg er begyndt at blive sygeligt jaloux og angst for ar miste min mand. Jeg kan nærmest ikke tænke på andet.

Der bunder i at min manr har to kvindelige kollegaer, som ikke lige frem ser værst ud. Og som han klikker rigtig godt med. Det er der jo ikke noget galt i, hvis jeg bruger fornuften. Men. Det er så her det går galt.

Jeg er jaloux, og bange for at han kunne finde på ar være sammen med en af dem. Jeg har intet at have det i, men alligevel fylder det næsten alt i mit lille hovedet. Og det ødelægger bare alt. Jeg er virkelig ikke rar at være sammen med. For jeg er mistroisk og ked af det hele tiden. Og vi skændes meget om det samme. Pga mig. Jeg har nu indset at det egentlig er mig den er gal med. Jalousien har simpelthen fået for hårdt fat i mig. Det ender jo med at jeg skubber ham væk,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Ellingsen

Hov. Jeg fik postet for tidligt. Det er ikke lige nemt at gøre det her fra mobilen.

Men søde piger. Hjælp mig. Hvordan kommer jeg fri af jalousiens jernhårde greb. Min mand elsker mig jo. Og ikke dem. De er jo ikke andet end gode kollegaer.

Anmeld

13. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har desværre ingen gode råd, men ville lige komme med en kæmpe krammer  og så fortælle at du ikke er den eneste. Herhjemme er jeg også meget jaloux!

Anmeld

13. januar 2012

Ellingsen

rikkeregnbue skriver:

Jeg har desværre ingen gode råd, men ville lige komme med en kæmpe krammer  og så fortælle at du ikke er den eneste. Herhjemme er jeg også meget jaloux!

Tak skal du have. Dit kram varmer

Anmeld

13. januar 2012

babyone

Allerede det du gør ved at erkende og indrømme, er jo det første og største skridt på vejen. Du er godt på vej.

Jalousi kender vi alle nok, fra enten det at være bange for at miste, eller det at ikke kunne få det som andre har, da det virker uopnåeligt.

Jeg tror problemet kan bunde i mange forskellige ting, som man måske skal se langt tilbage efter. Svigt fra forældre, grundet søskende, tvivl om at kærligheden fra sin partner ikke er helt gensidig, utroskab fra egen side, eller i den dur.

Vigtigt at du snakker med din mand om det, og fortæller ham hvordan du har det. I vil sammen kunne løse problemet

Anmeld

14. januar 2012

Fenja09

Er kollegaerne nogen han ses med i fritiden? For tænker at det måske var en ide at lære pigerne at kende. Nogle gange kan det hjælpe til at se lidt mere klart og vide at de måske også har mand, børn osv og ikke har i sinde at "stjæle" din mand.

Og ellers tror jeg ikke at der er en anden vej frem end at lægge kortene på bordet og få snakket med din mand om de ting du går og tænker på.

/Fenja

Anmeld

14. januar 2012

Bassemor<3

Først et STORT kram ! 

Jeg føler virkelig med dig ! Jeg har været der ! 

Det Aller bedste du kan gøre er, at være 100% åben omkring det overfor din mand. 

Jeg valgte at sætte mig ned sammen med min kæreste, jeg åbnede samtalen med at spørge ham "kan man egentlig godt mærke på mig, at jeg er en meget jaloux person?" Jeg vidste godt han ville svarer ja, og så fortsatte samtalen. Jeg fortalte ham at jeg havde det rigtig dårligt med at jeg var så jaloux, hvad jeg mener det hos mig bunder i, og at det ikke har noget med mistillid at gøre. For det mener jeg absolut ikke det har, for går man ind i sit sind, kan man jo sagtens se at der ikke er noget holbart i jalousien. 

Jeg fortalte ham at jeg elsker ham og at han ikke skal være i tvivl om at jeg stoler 100% på ham. Men at man ikke altid kan styrer de følelser der kommer med jalousien. 

Han forsøgte virkelig at sætte sig ind i det, og det gjorde mig rigtig glad at han nu vidste 100% hvordan jeg havde det, og så kunne vi sammen arbejde på at det blev bedre. 

Jeg synes du skal starte med at gå i tænkebox, og finde frem til hvad din jalousi kommer af, her var det dårlig selvtillid, jeg følte jeg lignede en hval og at han da bare til en hver tid kunne finde noget bedre, men sandheden var da jeg fik det sagt til ham, at jeg jo er gravid og at han faktisk synes jeg var noget så fin med den store mave 

Når du er kommet frem til hvad din jalousi kommer af, skal du åbne op for din kæreste og snakke med ham om det. Når du ligger alle følelser på bordet er jeg sikker på at han nok skal, om ikke andet, forsøge at forstå dig, og ikke blive sur. 

Du kan evt. vise ham din tråd herinde, da den beskriver godt hvordan du har det. 

Jeg håber i finder ud af det sammen, for man kan ikke gøre det selv, og jeg er sikker på at din kæreste nok skal støtte dig !  

Igen STORT kram ! jeg VED du har styrken til at banke jalousien til Kina 

Hilsen hende der har været HELT samme sted som VED at det kan lade sig gøre at komme ud af det ! 

Anmeld

14. januar 2012

Father

Fenja09 skriver:

Er kollegaerne nogen han ses med i fritiden? For tænker at det måske var en ide at lære pigerne at kende. Nogle gange kan det hjælpe til at se lidt mere klart og vide at de måske også har mand, børn osv og ikke har i sinde at "stjæle" din mand.

Og ellers tror jeg ikke at der er en anden vej frem end at lægge kortene på bordet og få snakket med din mand om de ting du går og tænker på.

/Fenja

Meget enig.

Anmeld

14. januar 2012

Father

Ellingsen skriver:

Er ved at kvæle mit parforhold.

Har overvejet længe om jeg skulle være anonym, men tror det hjælper mig bedst at stå frem!

Sagen er den at jeg er begyndt at blive sygeligt jaloux og angst for ar miste min mand. Jeg kan nærmest ikke tænke på andet.

Der bunder i at min manr har to kvindelige kollegaer, som ikke lige frem ser værst ud. Og som han klikker rigtig godt med. Det er der jo ikke noget galt i, hvis jeg bruger fornuften. Men. Det er så her det går galt.

Jeg er jaloux, og bange for at han kunne finde på ar være sammen med en af dem. Jeg har intet at have det i, men alligevel fylder det næsten alt i mit lille hovedet. Og det ødelægger bare alt. Jeg er virkelig ikke rar at være sammen med. For jeg er mistroisk og ked af det hele tiden. Og vi skændes meget om det samme. Pga mig. Jeg har nu indset at det egentlig er mig den er gal med. Jalousien har simpelthen fået for hårdt fat i mig. Det ender jo med at jeg skubber ham væk,

Jalousi, kan ofte være et symptom på, at der er andre ting i forholdet, der ikke er styr på.

Anmeld

14. januar 2012

katrineoerum

Hvad med at købe nogen timer hos en parterapeut. Sådan en ville sikker kunne hjælpe dig med at se anderledes på tingene og måske også finde frem til kilden til dine bekymringer og når man først kender kilden så bliver det oftes ikke så skræmmende.

Jeg synes det ville være en god investering. For jer begge!! Det er jo altid godt at arbejde med sig selv og blive stærkere. Jo stærkere du bliver jo mere attraktiv bliver du også for andre mennekser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.