Hvor længe sover jeres 6 mds

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Alexander&Lærke

Ja enligt er jeg bare nysgerrig for at høre hvor længe jeres sover, min lille pige sover nemlig kun til 4-30-5 stykker og hun kommer i seng ved 19.30 tiden for der er hun bare total færdig. Jeg synets det er meget tidligt, er aldrig før stået op på dette tisdpunkt og er kontsant træt.

Jeg føler mig lidt uheldig eller bare forvent for min søn kom også i seng ved 19 tiden og sov gerne til 7 næste morgen.

Ville enligt gerne vende Lærkes rytme lidt så hun sov lidt mere tidligt morgen og ikke var så hurtigt træt og sov 3-4 timer om formiddagen, men det er bare ikke nemt.... 

Men hvornår kommer jeres i seng og hvor længe sover de til?

Her er vi stadig oppe 1-2 gange der fra 19.30-4.30/5.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

bøgelund

Mette&Alexander skriver:

Ja enligt er jeg bare nysgerrig for at høre hvor længe jeres sover, min lille pige sover nemlig kun til 4-30-5 stykker og hun kommer i seng ved 19.30 tiden for der er hun bare total færdig. Jeg synets det er meget tidligt, er aldrig før stået op på dette tisdpunkt og er kontsant træt.

Jeg føler mig lidt uheldig eller bare forvent for min søn kom også i seng ved 19 tiden og sov gerne til 7 næste morgen.

Ville enligt gerne vende Lærkes rytme lidt så hun sov lidt mere tidligt morgen og ikke var så hurtigt træt og sov 3-4 timer om formiddagen, men det er bare ikke nemt.... 

Men hvornår kommer jeres i seng og hvor længe sover de til?

Her er vi stadig oppe 1-2 gange der fra 19.30-4.30/5.

hjælper det ikke at give en flaske der når hun vågner? uden at tænde lys, og tage hende op..

kunne hun så ikke lære, at det ikke er der man står op? 

ellers ved jeg ikke. kan godt forstå du syns det er træls..  

Anmeld

13. januar 2012

mortilsofieogsara

Silke kommer i seng imellem kl. 20.00 og 21.30 efter hvornår hun er træt og sover til kl. 7.00 og 8.30.

Anmeld

13. januar 2012

Alexander&Lærke

bøgelund skriver:

hjælper det ikke at give en flaske der når hun vågner? uden at tænde lys, og tage hende op..

kunne hun så ikke lære, at det ikke er der man står op? 

ellers ved jeg ikke. kan godt forstå du syns det er træls..  

Nej flaske vil hun ikke have, hun får bryst hvis hun vil, men det får hende ikke til at sove hun ligger først og snakker og når der er gået noget tid med det så begynder hun at skrige/ligge uroligt. Det bliever ikke snakket, ingen øjenkontakt og heller ingen lys.... Har sometider vugget hende og tilsidt har hun overgivet sig men så er det allerede gået en time og så kan jeg ikke sove for så er kl godt 6. 

Jeg ville heller end gerne lære hende at sove 1-2 timer mere. der ville også være bedre for hende med 10-11 timer om natten end de 9 hun taget pt.  

Anmeld

13. januar 2012

lycly

Julia bliver 6 mdr om 4 dage. Hun bliver puttet kl. 21, men vågner altid ved 23-tiden og skal have mad. Det passer fint nok, for jeg går først i seng der. Så sover hun til mellem 6 og 7 og får mad, og sover videre til kl. 9. 

Lige for tiden er hun dog begyndt også at vågne kl. 3 om natten. Liiidt irriterende!

Anmeld

13. januar 2012

bøgelund

Mette&Alexander skriver:

Nej flaske vil hun ikke have, hun får bryst hvis hun vil, men det får hende ikke til at sove hun ligger først og snakker og når der er gået noget tid med det så begynder hun at skrige/ligge uroligt. Det bliever ikke snakket, ingen øjenkontakt og heller ingen lys.... Har sometider vugget hende og tilsidt har hun overgivet sig men så er det allerede gået en time og så kan jeg ikke sove for så er kl godt 6. 

Jeg ville heller end gerne lære hende at sove 1-2 timer mere. der ville også være bedre for hende med 10-11 timer om natten end de 9 hun taget pt.  

men måske er løsningen, at du vugger hende til hun falder i søvn igen. hun skal jo lære at sove noget længere. tror det er en vane for hende, at der skal hun vågne og så op.. 

men ved det ikke. kan os være det kommer, når hun bliver lidt ældre.. 

håber det lykkedes for jer. 

Anmeld

13. januar 2012

Alexander&Lærke

bøgelund skriver:

men måske er løsningen, at du vugger hende til hun falder i søvn igen. hun skal jo lære at sove noget længere. tror det er en vane for hende, at der skal hun vågne og så op.. 

men ved det ikke. kan os være det kommer, når hun bliver lidt ældre.. 

håber det lykkedes for jer. 

Ja måske, må forsøge

Anmeld

13. januar 2012

Alexander&Lærke

mortilsofieogsara skriver:

Silke kommer i seng imellem kl. 20.00 og 21.30 efter hvornår hun er træt og sover til kl. 7.00 og 8.30.

hold da op hvor skønt, utroligt hun kan være vågen til kl 21.30, så længe kan jeg vist ikke strække den....

Anmeld

13. januar 2012

Alexander&Lærke

LunaLykke skriver:

Julia bliver 6 mdr om 4 dage. Hun bliver puttet kl. 21, men vågner altid ved 23-tiden og skal have mad. Det passer fint nok, for jeg går først i seng der. Så sover hun til mellem 6 og 7 og får mad, og sover videre til kl. 9. 

Lige for tiden er hun dog begyndt også at vågne kl. 3 om natten. Liiidt irriterende!

Det r da et pænt strækt hun kan tage fra 23-6/7. Og skønt at kunne sove til kl 9..... 

Så længe går den desværre ikke herhjemme for storebror skal i bh til kl 9/9.30

Men kl 6-7 stykker ville være passende..

Anmeld

13. januar 2012

raca

begge mine har haf perioder hvor de stod ukristeligt tidligt op... dvs kl ca 5... men de sov så også først kl 20... og det var bare sådan det var.

det var typisk i forbindelse med søvnrytme skift... altså der hvor de går fra 3-2 lure og fra 2-1 lur og fra 1-0 lure i løbet af dagen..

også enkelte andre perioder sådan bare forde..

også har jeg indset at mine børn bare er A mennesker.. den lille har vi skubbet hende søvn. da hendes naturlige rytme var fra 1830-445... og det holdt ikke for os andre.. så langsomt er hun endt på fra 1930-6.. det passer os hen hel del bedre..

men her kan vi aldrig forvente at sove til mere en 545... ok det sker de sover længre men det er bestem UNDTAGELSEN...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.