Skal jeg være bekymret? Ang. At kravle osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

birthee

michelledam skriver:

Hej piger.
Jeg synes jeg er ved at være lidt bekymret for Isabella.

Hun er 7,5 mdr gammel og en utrolig glad og mild pige. Hun er så nem. Hun græder storset kun hvis hun er sulten og klynker hvis hun er træt.
Sagen er den at hun har kunnet sidde selv siden hun var 5 mdr og sidder rigtig flot med ret ryg.
Men hun kan ikke sætte sig op af sig selv. Hun vender ikke rundt når hun sover. Hun har først lige lært at trille hele vejen rundt for ca. En månede siden.
Hun kan ikke kravle eller sidde i kravle position.
Vi har haft mange problemer med at få hende til at ligge på maven.og nu hvor hu har lært at trille hele vejen rundt,triller hun om på ryggen med det samme vi ligger hende på maven.
Hun er så småt begyndt inde for den sidste uge og mosle lidt rundt efter ting. Ellers sidder hun helt stille det samme sted.
Hun har sidden hun varhelt lille ikke " bestået" den testat stå på hendes ben. Hun er lidt bedre nu men hun vil helst ikke.
Jeg er begyndt at blive bekymret for hende for det eneste hun kan er bare at sidde helt stille og hun er så god til at række ud efter ting uden at vælte. Men som det eneste hun kan nu og ikke giver os indtryk af at hun gør klar til at kravle eller lign. Synes jeg det er underligt. Skal jeg være bekymret? Kender i evt nogen man kan snakke med om dette? Har i nogle råd til hvad man kan gøre?
Når jeg prøver og sætte hende i kravleposition så flader hun helt ud og ender på maven med hovedet løftet op. Hvorefter hun triller om på ryggen.
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på om der er noget galt med hende ?

Håber i kan hjælpe

Hej

Jeg var/er også i den samme situation som du står i - min datter vil ikke rigtig støtte på benene, og kunne heller ikke komme fremad da hun var samme alder som din datter er nu... Jeg var også bekymret, og tog kontakt til sp - som lavede en henvisning til en fysioterapuet, på det grundlag at der skulle kigges på min datter i forhold til at hun ikke så gerne ville støtte og at hendes far er hybermobil....

Dog skal det siges at hun kommer rigtig fint fremad nu (hun kravler ikke, men trækker sig frem på armene), og det er hun lige begyndt på de sidste 14 dage, hun er nu 9½ måned... men ja, man kommer til at sammenligne med andre børn der har den alder ens eget barn har - det er svært at undgå som mor

Men som en anden skriver, kontakt sp på mandag, og vend det med hende - bed om hun kommer på besøg, det er oftest nemmere end over telefonen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Mother-love

birthee skriver:

Hej

Jeg var/er også i den samme situation som du står i - min datter vil ikke rigtig støtte på benene, og kunne heller ikke komme fremad da hun var samme alder som din datter er nu... Jeg var også bekymret, og tog kontakt til sp - som lavede en henvisning til en fysioterapuet, på det grundlag at der skulle kigges på min datter i forhold til at hun ikke så gerne ville støtte og at hendes far er hybermobil....

Dog skal det siges at hun kommer rigtig fint fremad nu (hun kravler ikke, men trækker sig frem på armene), og det er hun lige begyndt på de sidste 14 dage, hun er nu 9½ måned... men ja, man kommer til at sammenligne med andre børn der har den alder ens eget barn har - det er svært at undgå som mor

Men som en anden skriver, kontakt sp på mandag, og vend det med hende - bed om hun kommer på besøg, det er oftest nemmere end over telefonen

Jeghar lige fået fat i min sp hun kommer på mandag. Så må snakke med hende der. Ja synes det er svært ikke at være bekymret. Men håber bare det jeg er bekymret uden grund. For jeg vil da blive så ked af det hvis der er noget galt med hende.

Anmeld

13. januar 2012

Clisolka

michelledam skriver:

Hej piger.

Hun er 7,5 mdr gammel og en utrolig glad og mild pige. Hun er så nem. Hun græder storset kun hvis hun er sulten og klynker hvis hun er træt.
Sagen er den at hun har kunnet sidde selv siden hun var 5 mdr og sidder rigtig flot med ret ryg.
Men hun kan ikke sætte sig op af sig selv. Hun vender ikke rundt når hun sover. Hun har først lige lært at trille hele vejen rundt for ca. En månede siden.
Vi har haft mange problemer med at få hende til at ligge på maven.og nu hvor hu har lært at trille hele vejen rundt,triller hun om på ryggen med det samme vi ligger hende på maven.
Hun er så småt begyndt inde for den sidste uge og mosle lidt rundt efter ting. Ellers sidder hun helt stille det samme sted.
Hun har sidden hun varhelt lille ikke " bestået" den testat stå på hendes ben. Hun er lidt bedre nu men hun vil helst ikke.
Jeg er begyndt at blive bekymret for hende for det eneste hun kan er bare at sidde helt stille og hun er så god til at række ud efter ting uden at vælte. Men som det eneste hun kan nu og ikke giver os indtryk af at hun gør klar til at kravle eller lign. Synes jeg det er underligt. Skal jeg være bekymret? Kender i evt nogen man kan snakke med om dette? Har i nogle råd til hvad man kan gøre?
Når jeg prøver og sætte hende i kravleposition så flader hun helt ud og ender på maven med hovedet løftet op. Hvorefter hun triller om på ryggen.

Håber i kan hjælpe

Jeg var også lidt bekymret for Isabella da hun var i den alder, for hun viste ingen interesse. 

Hun lærte at sidde selv da hun var omkring 7 mrd. Møvede sig frem, for kravle? Noooo way.....

Men.... Så startede den unge dame i vuggeste, og SÅ gik det for alvor hurtigt - for hun skulle jo følge med de andre børn  Da hun startede i vuggestue var hun 10 mrd - 14 dage efter kravlede hun og støttede op af alt. Nu er hun 14½ mrd, og netop begyndt at gå for en uge siden 

Men hvis du er nervøs kan du snakke med SP'eren om det på mandag 

Anmeld

13. januar 2012

132319

Min søn var 14 1/2 måned før han kravlede. 

Han HADEDE at ligge maven og jeg fik ham først til at trille da han var over 8 måneder.

Jeg kan godt huske frustrationerne men mit bedste råd er at være tålmodig, jeg brugte alt for meget tid på at bekymre mig unødigt.

Anmeld

13. januar 2012

K&S

michelledam skriver:

Hej piger.

Håber i kan hjælpe

Anton var 10 måneder, før han kravlede - han har aldrig ville ligge på maven, så han sad også stabilt selv med rank ryg, da han var 6 mdr., men det er vigtigt at hun kommer ned og ligge på maven, for det er den eneste måde, hvorpå hun styrker sine muskler og får fornemmelsen af hendes krop og hvad den kan bruges til...!

Jeg var også meget nervøs for Anton men jeg fik rådet "det skal nok komme, man skal endelig ikke forcere det" :-) og det gjorde det også! Anton brugte såmænd bare sin energi på andre færdigheder :-)

Anton gik, da han var 13 måneder :-)

Men hvis du er i tvivl, så ring til SP'en :-) 

Anmeld

13. januar 2012

Mother-love

Babymor2010 skriver:

Jeg var også lidt bekymret for Isabella da hun var i den alder, for hun viste ingen interesse. 

Hun lærte at sidde selv da hun var omkring 7 mrd. Møvede sig frem, for kravle? Noooo way.....

Men.... Så startede den unge dame i vuggeste, og SÅ gik det for alvor hurtigt - for hun skulle jo følge med de andre børn  Da hun startede i vuggestue var hun 10 mrd - 14 dage efter kravlede hun og støttede op af alt. Nu er hun 14½ mrd, og netop begyndt at gå for en uge siden 

Men hvis du er nervøs kan du snakke med SP'eren om det på mandag 

Åhhh efter det du skrev kunne begå de lidt mere lettet ud. Isabella skal starte i vuggestue den 1. Februar. Og kæresten sagde at der skulle det nok gå stærkt. Og som min mor også sagde i telefonen i dag. Der var ingen af os tre søstende der kravlede vi møvede os alle tre fremad på røven og det gik ligeså stærkt som når andre kravlede. Og der tænkte jeg. Jamen så er det vel det hun vil. Det er bare så svært. For man er utrolig bange for at der er noget galt med ens barn. Selvom at man godt ved at hvis man skulle være uheldig at det rent faktisk fejler noget så vil man jo ikke elske barnet mindre. Men man ønsker jo et så normalt liv for barnet som muligt. min sp kommer forbi mandag så jeg må jo lige høre hende ad. Selvom der nok ikke er noget galt med hende så er man kiloet bekymret alligevel

Anmeld

13. januar 2012

Mother-love

132319 skriver:

Min søn var 14 1/2 måned før han kravlede. 

Han HADEDE at ligge maven og jeg fik ham først til at trille da han var over 8 måneder.

Jeg kan godt huske frustrationerne men mit bedste råd er at være tålmodig, jeg brugte alt for meget tid på at bekymre mig unødigt.

Tak for dit svar. Du har nok ret. Min sp kommer på mandag så håber lidt på at når hun er gået så kan jeg kun røste på hovedet af mig selv. Men nu må vi se. Man er joså bange for at der er noget galt med ens barn. Selvom man ikke vil elske det mindre af den grund. Men det er vel meget normalt. Man har jo en tendens til at sammenligne ,ed andre børn. Desværre

Anmeld

13. januar 2012

Linea

Hejsa.

Min datter på snart 2, begyndte først at kravle da hun var 11 mdr., rejste sig op ad ting da hun var 12 mdr. og gik da hun var 15 mdr. Jeg tror slet, slet ikke, at du skal bekymre dig for dit barn på nuværende tidspunkt. Det er helt normalt, at nogle børn først kravler og går senere, og der er masser af tid til at lære det hele i. Jeg tror, det er vigtigt, at dit barn får lov til stille og roligt fysisk og psykisk at blive klar til de nye udviklingstrin

Mange hilsner Linea

Anmeld

13. januar 2012

Mother-love

Linea skriver:

Hejsa.

Min datter på snart 2, begyndte først at kravle da hun var 11 mdr., rejste sig op ad ting da hun var 12 mdr. og gik da hun var 15 mdr. Jeg tror slet, slet ikke, at du skal bekymre dig for dit barn på nuværende tidspunkt. Det er helt normalt, at nogle børn først kravler og går senere, og der er masser af tid til at lære det hele i. Jeg tror, det er vigtigt, at dit barn får lov til stille og roligt fysisk og psykisk at blive klar til de nye udviklingstrin

Mange hilsner Linea

Ja jeg er også begyndt at tænke atjeh bekymre mig uden grund. For hun har udviklet sig mege de sidste to uger. Men det er jo det der er så dejligt ved denne side for man får svar fra andre som har været igennem det samme. Og derfor kan give en trøst.

Anmeld

13. januar 2012

smokin

Min pige lærte aldrig rigtig at kravle, så jeg tænker du skal tage det lidt roligt. Hun gik ligeledes meget sent... helt vildt meget mere sent end alle andre... til gengæld har hun været hurtig til så meget andet. Ting tager tid! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.