Hvornår kravlede jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

anmaj

michelledam skriver:

Ja hvornår kravlede jeres børn? Ligeledes hvornår gik de?

min store der nu er 2½ kravlede først da han var 11 mdr og gik da han var 13 mdr. men han startede med at trække sig frem i armene da han var 6 mdr, og det var altså bare hurtigere end at kravle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

oerbaek

nicolaj kunne kravle da han var 5-6 måneder men han kan ikke gå endnu han er 9 mdr. og er heller ikke begyndt at rejse sig op af ting endnu, kun op på knæene ikke helt op på benene.

Kristoffer var 7 mdr da han kravlede og gik dagen efter hans 1 års fødselsdag

Mathias kravlede ikke før han havde lært at gå da han var lige omkring 1 år  

Anmeld

13. januar 2012

FrkLarsen

michelledam skriver:

Emilie begyndte gå med støtte da hun var 9 måneder, og tog et skridt selv da hun var 10 måneder.

Hun sprang kravlestadiet over.  (jubii, ingen slidte bukser )

Anmeld

13. januar 2012

louisevl

michelledam skriver:

Hmmm Isabella er sent på den så. Øv hun er 7,5 mdr nu og hun kan ikke engang sætte sig op i kravlestilling. Og hun erdog begyndt at mosle meget rundt. Men ligeledes så vil hun ikke rigtig stå på hendes ben. Hvilket hun aldrig har villet. Det går lidt bedre nu. Men tror da ikke hun kravler eller noget sådan lige. Vi har haft en del problemer med at have hende på maven og nu kan hun jo trille så når vi ligger hende på maven triller hun rundt på ryggen igen.

Du er ikke den eneste der har et barn der er lidt sent på den Jakob er lige blevet 6. mdr og det er først her den sidste måned vi har kunnet få ham til at ligge på maven...Men kender følelsen, derfor jeg nogle gange synes det har været så træls at være i mødregruppe, da de andre altid har gjort tingene før Jakob....Men så trøster jeg mig med, at han er den eneste der sover igennem en hel nat Min pointe er at så er der sikkert noget andet Isaballa er god til eller så begynder hun måske at snakke tidligere end andre børn

Anmeld

13. januar 2012

Jeia

michelledam skriver:

Stemte blankt, da valgmuglighederne ikke passer til mine børn.

Min store dreng gik kort tid inden han fyldte et, og kravlede først rigtigt, da han var 16 mdr. Han mavede sig rundt inden han lærte at gå.

Min lille pige kravlede, da hun var 10 mdr, mavede sig runt inden. Hun tør stadig ikke gi slip, så vil kun gå, hvis hun holder fast i noget. Hun er 13 mdr.

De har ikke været så gode til det grovmotoriske, men meget gode til finmotorik, og min søn lærte meget hurtig at snakke 2 sprog. Synes min datter halter efter på det sproglige, hun siger kun 1 ord nu (mor ), men kunne 6 ord, da hun var 10 mdr, men det har hun nok glemt

Man kan ikke sammanligne børn, de lærer tingene i forkellig rækkefølge. Bare forsøg at lægge hende så meget på maven som mugligt, selv om hun triller runt.

Anmeld

13. januar 2012

mortilnoahogmelina

michelledam skriver:

pådde

Hmmm Isabella er sent på den så. Øv hun er 7,5 mdr nu og hun kan ikke engang sætte sig op i kravlestilling. Og hun erdog begyndt at mosle meget rundt. Men ligeledes så vil hun ikke rigtig stå på hendes ben. Hvilket hun aldrig har villet. Det går lidt bedre nu. Men tror da ikke hun kravler eller noget sådan lige. Vi har haft en del problemer med at have hende på maven og nu kan hun jo trille så når vi ligger hende på maven triller hun rundt på ryggen igen.

Synes bestemt ikk hun er sent på den , der er en del jo som først kravler meget senere ..
Nogen børn går endda først ..
Synes bare du skal tage det stille og roligt

Anmeld

13. januar 2012

Rosengreen

michelledam skriver:

Børn er jo meget forskellige på det punkt!  Jeg har set eksempler på børn der kravlede da de var 5 mdr. og børn der først gjorde da de var 1 1/2 år. Det vigtigste er ikke hvornår de kravler, mere at de gør på et tidspunkt  Nogle børn er bare meget observerende og fokusere mere på det der sker omkring dem, end på at kravle. Ofte er de børn der er lidt efter i det motoriske, længere fremme i det kognitive 

Ingen grund til bekymring, hun skal nok begynde at kravle når det passer damen selv 

Anmeld

13. januar 2012

MariaJ

Johanna kravlede da hun var 7 måneder, gik rundt om ting fra 8 måneder og gik selv fra 9 1/2 mdr, så ikke nogen lang kravlefase her.

Jeg tror heller ikke du skal bekymre dig. Børn er forskellige og lærer ting i forskelligt tempo. Husk at nogen aldrig kravler, men de lærer altså også at gå .

Johanna har været hurtig til det motoriske, men er langsom med sproget, så jeg tror ikke at man kan sige at det ene er bedre end det andet.

Anmeld

13. januar 2012

morethanperfect

michelledam skriver:

Oscar kravlede da han var 7 mdr. men var oppe på knæ mange gange da han var 6 mdr..

Rejste sig op da han var 8 mdr.. Og tog de første skridt da han var 9 mdr...

Han gik dog først lige da han var blevet et år

Anmeld

13. januar 2012

norenberg

Oliver kravlede som 11 mdr (korrigeret 8 mdr) og han er lige blevet et år og går rundt om tingene....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.