Problemer omkring aftensmaden (10 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

L-Mortil3

Jeg håber på i kan give lidt råd, da jeg efterhånden ikke helt ved hvordan jeg skal gribe situationen an.

Milan er 10 mdr og går i DP sammen med Liam, vi er hjemme 16.30 hver dag, og Milan er rigtig træt og kvæstet efter en lang dag i DP, han får derfor en lille flaske og putter lidt i sengen, ellers er han helt umulig.
Når han så kommer op 17.30 spiser vi kl. 18.00, men han vil aldrig spise noget her, han vil gerne spise en skorpe, men går helt i selvsving hvis man præsenterer noget aftensmad for ham. Han skriger, gnider sig i øjnene og rækker ud efter mig.

Jeg tænker at han ikke er ret sulten pga. den lille flaske, men han er så træt og sulten når han kommer hjem fra DP at han ikke kan overskue et måltid, derfor får han lidt mælk.

I weekenderne spiser han som en tøndetærsker, til alle måltider.

Har i en ide til hvordan man løser denne problemstilling omkring aftensmad/træthed.

Jeg har forsøgt at rykke hans aftensmad til 18.30-18.45 men dette har ingen effekt, da han så bare pylrer og hænger på mig, 18.45-19-00 bliver han så puttet og sover til næste morgen , afbrudt af en enkelt opvågning...

Jeg er løbet tør for ideer... Hvad tænker i?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Maja_4000

Vi har samme problem med Caroline på 13 måneder , hvis hun har haft en lang dag i vuggestuen .. Så jeg følger lige med

Anmeld

13. januar 2012

Silas&Mille

Jeg har desværre ingen råd.

Men kan fortælle at vi har et lignende problem med Silas (1 år). Han bliver hentet i DP efter hans middagslur som typisk ligger fra 12:30 til 15:00-15:30, så vi er hjemme omkring 16:00-16:30 alt efter om vi skal handle ind på vejen.

Silas spiser godt om morgenen og til middag, nogle dage spiser han også godt når de får formiddagssnack, men ikke altid.
Når han står op om eftermiddagen får han frugt og spiser ok af det.

Når vi så når til aftensmaden (omkring kl 18:00) får han sin egen tallerken, men han nægter, næsten hver aften, at spise af det. Fx igår spiste han bare en frikadelle og ikke andet. Han ville hverken rører kartofler eller gulerødder.

Det eneste vi kan få i ham lige inden han skal i seng er en smule yoghurt med havregryn i. Sådan har det været i et par uger nu.

Vi synes selvfølgelig det er træls, men vi ligger ikke så meget i det, da Silas sover fint om natten (12 timer) og han er frisk og glad i løbet af dagen og leger på livet løs hos DP og når han kommer hjem.

Hmm... det blev vist lidt rodet
Men håber det gav lidt mening.

Hvis Milan ellers er frisk og spiser i løbet af dagen, tror jeg ikke I skal ligge så meget i det. Vi ser det som en del af udviklingen, så længe Silas ellers er frisk og spiser i løbet af dagen.

Anmeld

13. januar 2012

linefun

Du skriver I har prøvet at spise senere, men med samme resultat.
Jeg tænker bare kunne det være en ide, at rykke måltid frem i stedet, så I spiser det tidligere?

Anmeld

13. januar 2012

L-Mortil3

Du skriver I har prøvet at spise senere, men med samme resultat.
Jeg tænker bare kunne det være en ide, at rykke måltid frem i stedet, så I spiser det tidligere?

Det har vi også prøvet, men i og med han er både træt og sulten når han kommer hjem, kan han ikke samle sig om et måltid, det er derfor vi har tyet til en lille flaske i stedet.

Anmeld

13. januar 2012

L-Mortil3

SilasMor skriver:

Jeg har desværre ingen råd.

Men kan fortælle at vi har et lignende problem med Silas (1 år). Han bliver hentet i DP efter hans middagslur som typisk ligger fra 12:30 til 15:00-15:30, så vi er hjemme omkring 16:00-16:30 alt efter om vi skal handle ind på vejen.

Silas spiser godt om morgenen og til middag, nogle dage spiser han også godt når de får formiddagssnack, men ikke altid.
Når han står op om eftermiddagen får han frugt og spiser ok af det.

Når vi så når til aftensmaden (omkring kl 18:00) får han sin egen tallerken, men han nægter, næsten hver aften, at spise af det. Fx igår spiste han bare en frikadelle og ikke andet. Han ville hverken rører kartofler eller gulerødder.

Det eneste vi kan få i ham lige inden han skal i seng er en smule yoghurt med havregryn i. Sådan har det været i et par uger nu.

Vi synes selvfølgelig det er træls, men vi ligger ikke så meget i det, da Silas sover fint om natten (12 timer) og han er frisk og glad i løbet af dagen og leger på livet løs hos DP og når han kommer hjem.

Hmm... det blev vist lidt rodet
Men håber det gav lidt mening.

Hvis Milan ellers er frisk og spiser i løbet af dagen, tror jeg ikke I skal ligge så meget i det. Vi ser det som en del af udviklingen, så længe Silas ellers er frisk og spiser i løbet af dagen.

Han er heldigvis frisk og glad resten af dagen, og hygger og spiser i DP, jeg har tænkt det nok bare er en periode, og han følger også hans vækstkurve rigtig flot, så i og for sig burde jeg jo bare slappe af Men for søren, er der noget der kan bekymre en mor er det mad og adder

Anmeld

13. januar 2012

B&J

jeg kan godt forstå han ikke vil have mad han er mæt og træt efter en lang dag

men har du evt prøvet at give ham en lille smule yoghurt kun eller bare lidt frugt?? så det kun lige giver en bund men ikke mætter helt vildt??

men bare rolig det skal nok komme

Anmeld

13. januar 2012

FrkT

Hvor meget giver du ham i den lille flaske? Kunne du evt. cutte det ned til halvdelen eller en tredjedel?

Ellers hvad med at snakke med dagplejemoren om, om hun måske kunne give ham en halv banan eller noget andet mellem kl 15.30 og 16.00 (ved ikke lige hvornår I henter ham, men sådan kort tid inden det, for at han ikke er så sulten når I kommer hjem)?

Havde I samme problem med Liam?

Anmeld

13. januar 2012

Silas&Mille

Line&Liam&Milan skriver:

Han er heldigvis frisk og glad resten af dagen, og hygger og spiser i DP, jeg har tænkt det nok bare er en periode, og han følger også hans vækstkurve rigtig flot, så i og for sig burde jeg jo bare slappe af Men for søren, er der noget der kan bekymre en mor er det mad og adder

Ja det er nemlig det, man bekymre sig helt vildt hvis de ikke laver ordentligt i bleen eller spiser. Vi kan jo ikke lade være når det kommer til stykket 

Men jeg har heldigvis min kæreste til at holde mig i ørerne, så jeg ikke bekymre mig alt for meget 

Vi skal til 1 års undersøgelse med Silas på torsdag, så der vender jeg det lige med lægen, men tvivler på han siger det helt vilde. Tror bare han siger sådan er nogle børn og bare I holder øje med hans velbefindende og bleen, så går det nok 

Anmeld

13. januar 2012

L-Mortil3

FrkT skriver:

Hvor meget giver du ham i den lille flaske? Kunne du evt. cutte det ned til halvdelen eller en tredjedel?

Ellers hvad med at snakke med dagplejemoren om, om hun måske kunne give ham en halv banan eller noget andet mellem kl 15.30 og 16.00 (ved ikke lige hvornår I henter ham, men sådan kort tid inden det, for at han ikke er så sulten når I kommer hjem)?

Havde I samme problem med Liam?

Han får små 100 ml, så det er jo nærmest bare en lille tår så at sige, DP tilbyder han 15.30, men der er han begyndt at gnide lidt øjne og være lidt træt (de får eftermiddags kaffe 14-14.30) jeg henter så kl. 16. Liam havde vi ikke så meget bøvl med, men han var jo også meget længere i udviklingen end Milan, sa Liam var på Milans alder, kunne han gå, og alting var ikke så overvældende, Milan er lige begyndt at krybe, og det tærer på krafterne på det bette skind...
Jeg håber det bare er en fase, men er lidt usikker, da jeg ikke rigtig kan sammenligne med Liam

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.