Hvornår er man rig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår er man rig?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.512 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Zafir

Så havde vi: Er der fattige i danmark, så er der uttalige tråde omkring KH. Og så er der en tråd om det er OK at de 'rige' mister børnechecken...

Så er det jeg sidder og tænker på: Hvornår er man rig?

Jeg selv har prøvet at leve for meget meget lidt. Da jeg flyttede hjemmefra, havde jeg 700 kr om måneden efter jeg havde betalt min husleje. Da vi flyttede i hus, gik det ok, - indtil vi blev ramt, af arbejdsløshed, barsel og langtidssygdom på én gang. Da levede vi for 3000 kr om måneden, 2 voksne og en baby og det var incl at vi skulle bruge penge på diesel for at komme nogen steder.

Så jeg har prøvet at leve for MEGET lidt. - Jeg har aldrig følt mig fattig, men fattig, er en mental ting tror jeg. Vi har fået det til at fungere og det har været super træls i perioder, men det har gået.

NU er jeg ikke fattig. Jeg syntes heller ikke jeg er rig. Men jeg har væsentligt mere frihed, end jeg har haft før

Men har I sådan en grænse for hvornår man er rig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

2babygirls

Zafir skriver:

Så havde vi: Er der fattige i danmark, så er der uttalige tråde omkring KH. Og så er der en tråd om det er OK at de 'rige' mister børnechecken...

Jeg selv har prøvet at leve for meget meget lidt. Da jeg flyttede hjemmefra, havde jeg 700 kr om måneden efter jeg havde betalt min husleje. Da vi flyttede i hus, gik det ok, - indtil vi blev ramt, af arbejdsløshed, barsel og langtidssygdom på én gang. Da levede vi for 3000 kr om måneden, 2 voksne og en baby og det var incl at vi skulle bruge penge på diesel for at komme nogen steder.

Så jeg har prøvet at leve for MEGET lidt. - Jeg har aldrig følt mig fattig, men fattig, er en mental ting tror jeg. Vi har fået det til at fungere og det har været super træls i perioder, men det har gået.

NU er jeg ikke fattig. Jeg syntes heller ikke jeg er rig. Men jeg har væsentligt mere frihed, end jeg har haft før

Har stemt økonomisk frihed....

Jeg vil ikke sige vi er rige, men vi tjerner tilsammen nok til at mange vil mene det.. Men vi er ikke rige nok til at vi har købt et hus, dog ejer vi en bil...
Herhjemme tjener min mand mange penge mens jeg er på laveste dagpenge sats... Så nej... Synes da ikke vi er rige. Han får kun halvdelen af hvad han tjener udbetalt.

Anmeld

12. januar 2012

Sofia

Det er svært at definere. Jeg er på SU, vi har ca 3200 at leve for i mdr, 2 voksne og et barn, når huslejen og regningerne er betalte. Så de 3200 rækker til mad osv. Men det går da.. føler mig bestemt ikke fattig!

Anmeld

12. januar 2012

Carl-Emil's mor

Zafir skriver:

Jeg vil gerne vide om dine tal i afstemningen er før eller efter skat

Anmeld

12. januar 2012

raca

hvis vi sammenligner os med vores familie er vi ikke rige..

vi har vist ca 6000kr+ de famøse børnepenge når alt er betalt pr mdr. så 6000 til mad og tøj og førnøjelse. det kan lade sig gøre. og vi har det fint.

men vi ved det bliver bedre.. så nej ikke fatiige.. og vi har prøvet og leve for mindre ...

vi har så hus og det ville nogle jo anse som en gode...man kun har når man har rimeligt med penge.

Anmeld

12. januar 2012

Giraffen

Zafir skriver:

jeg har ikke lige en god definition men jeg hørte et interview på p4 med nogle af de såkaldte "rige" forældre

Og jeg synes deres pointe var rigtig god - de sagde nemlig "for os gør det beløb børnechecken udgør ingen forskel overhovedet i vores budget og er bare lidt ekstra lommepenge"

Altså at de har så god en økonomi at det svarer til hvis en stak mig en 50'er - altså den er rar at ha men den ændrer ikke mit budget (jeg er på SU )

Så jeg synes man bør fjerne den for dem der reelt set ikke har et behov for den - primært fordi den udgør så forsvindende lidt i deres budget....

Anmeld

12. januar 2012

CRS

raca skriver:

hvis vi sammenligner os med vores familie er vi ikke rige..

vi har vist ca 6000kr+ de famøse børnepenge når alt er betalt pr mdr. så 6000 til mad og tøj og førnøjelse. det kan lade sig gøre. og vi har det fint.

men vi ved det bliver bedre.. så nej ikke fatiige.. og vi har prøvet og leve for mindre ...

vi har så hus og det ville nogle jo anse som en gode...man kun har når man har rimeligt med penge.

Det er vel heller ikke helt forkert? Man har vel kun et hus hvis man har penge nok?

Mht det med rig synes jeg da at 1mill om året før skat ville være en fin grænse for at være rig...

Anmeld

12. januar 2012

Zafir

Höör skriver:

Jeg vil gerne vide om dine tal i afstemningen er før eller efter skat

Jeg vil sige før skat

Anmeld

12. januar 2012

Lone Jakobsen

når man føler økonomisk frihed....

er mit svar.

men det er kun når det handler om noget så basalt som penge.

selv da jeg var alene mor til 3, i en lejlighed uden bil eller kørekort, der følte jeg mig rig. nu hvor jeg bor i eget hus med have, bil osv osv. føler jeg mig stadig rig. det er bare på en anden måde.

synes det Giraffen skriver lyder som en god definition på det.

Anmeld

12. januar 2012

CRS

Giraffen skriver:

jeg har ikke lige en god definition men jeg hørte et interview på p4 med nogle af de såkaldte "rige" forældre

Og jeg synes deres pointe var rigtig god - de sagde nemlig "for os gør det beløb børnechecken udgør ingen forskel overhovedet i vores budget og er bare lidt ekstra lommepenge"

Altså at de har så god en økonomi at det svarer til hvis en stak mig en 50'er - altså den er rar at ha men den ændrer ikke mit budget (jeg er på SU )

Så jeg synes man bør fjerne den for dem der reelt set ikke har et behov for den - primært fordi den udgør så forsvindende lidt i deres budget....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.