katrine26 skriver:
Jeg sad i går og funderet over alle de dejlige ting som følger med når man bliver mor. I ved kærligeheden til ens barn, lykke ved at følge sit barns udvikling og alle de andre sjove,sure oplevelser man har i hverdagen.
Men EN ting som også følger med er den dårlige samvigtighed. ja sad og tænkte at vis det var en gæst som ville ind og se ens barn på barselgange så ville jeg frabede mig at personen kom ind.
Jeg er pt ledig hvilke gør at jeg kan give min søn korte dage ( det eneste plus ved ledighed). Men i går hentet jeg ham først kl. 16.40 ( bliver normalt hentet mellem kl.15-15.30 og afleveret sent ca. 9.) Men i går havde jeg brug for at tage mig en middagslur. Men i samme sekundt jeg gik over for at hente ham kom den dårlige samvitighed og den blev bare ved med at banke på selvom jeg ikke åbnet..havde det vare en rigtig person og ikke en fiktiv, tror jeg at jeg ville melde den for chikane..HHHMMM må man kan det..
Andre som har det lige sådan..?
Katrine26
Ja, jeg har konstant dårlig samvittighed overfor alle mine børn, og jeg har hele tiden travlt med at skulle undskylde mig selv overfor mig selv.
F.eks. har jeg dårlig samvittighed over at gå på arbejde, men så må jeg minde mig selv om, at pengene fra mit arbejde er nødvendige.
Og når mine børn skal i seng om aftenen, lægger jeg først babyerne i seng. Det kan tage op til halvanden time at få dem til at sove. I den tid har jeg dårlig samvittighed overfor storesøsteren, som jeg også godt ville være sammen med.
Sådan kunne jeg blive ved. Lige meget hvor stærkt jeg løber, er min verden fuld af dårlig samvittighed, og det ville være skønt at være foruden. Men hvordan?
Anmeld