Nogen der selv laver kage figure??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

Den lykkelige

Jeg skal lave en bil som har lidt "krumme-lure".. altså det er ikke bare lige op og ned og vinduer på.. men den skal have lidt former også fondant på..
Jeg har set på youtube hvordan de gør.. de bager en kage og samler den med noget så den kan blive høj.. hvad er det de bruger? Skal jo ikke ligge og skøjte rundt..
Og hvilken kage er god så den er fast og ikke smuldre og krummer osv..??
Plus hvad kan jeg smøre op med som er let og luftigt og ikke "hiver i" kagen og river formerne i stykker..
Ja mange spørgsmål.. Men har så meget brug for hjælp!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Den lykkelige

Ingen garvede kage damer??  

Anmeld

11. januar 2012

Dot D

Det skal bare være en fast kage, jeg synes feks at drømmekage er god at stable, da den er ret fast uden at være tør. Jeg smøre med chokoladesmørcreme mellem lagene, når jeg stabler...

Har du en fast chokoladekage, så kan du også sagtens bruge den til det og alm smørcreme eller PSC...

Anmeld

12. januar 2012

Den lykkelige

Dot D skriver:

Det skal bare være en fast kage, jeg synes feks at drømmekage er god at stable, da den er ret fast uden at være tør. Jeg smøre med chokoladesmørcreme mellem lagene, når jeg stabler...

Har du en fast chokoladekage, så kan du også sagtens bruge den til det og alm smørcreme eller PSC...

Ok..  tusind tak..
nå troede egentlig at drømmekagen smuldre.. men må jo prøve.. hvad er din opskrift på chokolade smørcreme som du bruger til det?? For jeg synes den smør creme jeg laver er lidt svær at smøre ud og er bange for den så vil få kagen til at smuldre og ødelægge formerne jeg lige har lavet..

Anmeld

12. januar 2012

celkt

der er mange tips og tricks

skal det være en høj kage i flere lag, kan du med fordel bruge papastykker imellem lagene. Husk de skal være lidt mindre end kagen, så ikke den rager ud og ødelægger fondanten.

når jeg smører op, pisker jeg gerne noget fløde i smørcremen til sidst, det gør den blødere og lettere, og mindre stiv i det.

og endelig, skal du bruge en eller anden form i fordanten til sidst, altså smådele, kan du  lave fondanten og tørre den i form, og så montere den på kagen til sidst. det er lidt snyd, men der er jo ingen der ligger mærke til det når musikken spiller...

Anmeld

12. januar 2012

Den lykkelige

celkt skriver:

der er mange tips og tricks

skal det være en høj kage i flere lag, kan du med fordel bruge papastykker imellem lagene. Husk de skal være lidt mindre end kagen, så ikke den rager ud og ødelægger fondanten.

når jeg smører op, pisker jeg gerne noget fløde i smørcremen til sidst, det gør den blødere og lettere, og mindre stiv i det.

og endelig, skal du bruge en eller anden form i fordanten til sidst, altså smådele, kan du  lave fondanten og tørre den i form, og så montere den på kagen til sidst. det er lidt snyd, men der er jo ingen der ligger mærke til det når musikken spiller...

Altså papstykker?? Eller? Hvad bruger du for noget?
Det med fløde i.. pisker du først fløden for sig også blander i smørcremen bagefter?? Eller hælder d bare fløde i den færdige smørcreme og pisker??
Forstår ikke helt det sidste du skriver  hvad er det for en form?

Anmeld

12. januar 2012

celkt

hehe, det lød også lidt kryptisk, det indrømmer jeg gerne. Men har ikke sovet i nat, så...

hvis du nu skal lave en bil, der er lidt sej, med brede fælge, hækspoiler og soltag f.eks., kan du lave alle de løse ting i fondant på forhånd og lade dem tørre. Til sidst monterer du dem med tyloselim eller vand. Husk tylose i fandanten til dine figurer, så holder de faconen bedst.

Jeg bruger ganske almindeligt karton, som jeg klipper i facon og pakker godt ind i husholdningsfilm. Så er det bare at fiske det af, når man når til lag nummer to.

og med hensyn til cremen, jamen, har du en rest ren flødeskum tilovers fra du lavede fyld, er det det bedste. Men en lille sjat fløde er også okay, syntes bare det bliver mere vådt end luftigt af det.

Anmeld

12. januar 2012

Dot D

Den lykkelige skriver:

Ok..  tusind tak..
nå troede egentlig at drømmekagen smuldre.. men må jo prøve.. hvad er din opskrift på chokolade smørcreme som du bruger til det?? For jeg synes den smør creme jeg laver er lidt svær at smøre ud og er bange for den så vil få kagen til at smuldre og ødelægge formerne jeg lige har lavet..

1 pk bloksmør, 1 pk flormelis, et halvt bæger billig nutella og 4 - 6 past. æggeblommer. Piskes rigtigt godt sammen til det er helt lysebrunt. Den er perfekt at smøre op med og god mellem lagene, for den smager ikke så meget af smør..

Anmeld

12. januar 2012

Den lykkelige

Dot D skriver:

1 pk bloksmør, 1 pk flormelis, et halvt bæger billig nutella og 4 - 6 past. æggeblommer. Piskes rigtigt godt sammen til det er helt lysebrunt. Den er perfekt at smøre op med og god mellem lagene, for den smager ikke så meget af smør..

Bruger du så lurpak usaltet eller bare den almindelige??
Kan man fryse det? eller skal jeg bare lave en mindre portion?
og tusind tak

Anmeld

12. januar 2012

Dot D

Den lykkelige skriver:

Bruger du så lurpak usaltet eller bare den almindelige??
Kan man fryse det? eller skal jeg bare lave en mindre portion?
og tusind tak

Bruger alm Lurpak..... Jeg har ikke prøvet at fryse det, men kender flere, der har... Jeg bruger som regel op, hi hi. Der er til en god stor kage i den portion

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.