Tandlæge, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

signe.

Katte87 skriver:

Ja det er der åbenbart Tror det er en rigtig god ide, lige at tale med dem om det. Og som du siger, så du kan forberede dig på, hvad der skal foregå (og evt. tale med ham om det, så han er forberedt .)

Lige præcis. Og tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

signe.

Tina&Martin skriver:

God idé

Yay Skal vi have en battle i Wordfeud snart...? Igen!?

Anmeld

11. januar 2012

*Sofie*

signe. skriver:

Vi fik forleden brev om at det var tid til Hasses halvårlige tandtjek... Det er så hans første af slagsen. Han bliver 2 år til april, men er jo noget bagefter grundet for tidlig fødsel. Han har 12 tænder. Den 12 er lige brudt frem. Kan det passe han skal til tandlæge nu? Hvornår var Jeres ved tandlæge, og hvordan foregår det?

Malou fik brev fra tandlæge første gang da hun var omkring 6 måneder. Hun havde 2 tænder
Det gik faktisk bare ud på at vi sku hilse på tandlægen, og at denne skulle vise mig, hvordan jeg sku børste Malous tænder.

2. tandlægebesøg var da Malou var omkring 2 år.
Det var på en anden klinik, da vi var flyttet i mellemtiden.
Vi sad i tandlægestolen sammen, og tandlægen spurgte Malou om hun måtte tælle hendes tænder. Det måtte hun godt. Mens hun talte kiggede hun (meget hurtigt) på om de så pæne ud. Og det gjorde de
Jeg spurgte ind til Malous korte læbebånd, og de mente at vi lige skulle se tiden an til næste besøg, et års tid efter.
Til sidst fik Malou en tandbørste, klistermærker og et armbånd  

Anmeld

11. januar 2012

signe.

*Sofie* skriver:

Malou fik brev fra tandlæge første gang da hun var omkring 6 måneder. Hun havde 2 tænder
Det gik faktisk bare ud på at vi sku hilse på tandlægen, og at denne skulle vise mig, hvordan jeg sku børste Malous tænder.

2. tandlægebesøg var da Malou var omkring 2 år.
Det var på en anden klinik, da vi var flyttet i mellemtiden.
Vi sad i tandlægestolen sammen, og tandlægen spurgte Malou om hun måtte tælle hendes tænder. Det måtte hun godt. Mens hun talte kiggede hun (meget hurtigt) på om de så pæne ud. Og det gjorde de
Jeg spurgte ind til Malous korte læbebånd, og de mente at vi lige skulle se tiden an til næste besøg, et års tid efter.
Til sidst fik Malou en tandbørste, klistermærker og et armbånd  

Okay, super, tak for svar. Selvom Hasse er knap 2 år, kan man ikke spørge ham om ting endnu. Han er en del tilbage i sin udvikling desværre.

Anmeld

11. januar 2012

norenberg

min ældste søn sebastian var hos tandlægen som 18 mdr og havde otte tænder....på det første besøg skal de bare se klinikken og tælle tænder...Oliver har også lige fået brev at indenfor de næste 4 mdr vil han blive kaldt til første besøg og han har først lige fået to tænder som stikker lidt frem....men han er jo også for tidlig født men de kommer ikke senere til tandlæge af den grund det spurgte jeg efter da jeg var der med sebastian...

Anmeld

11. januar 2012

MyLittleBaby

signe. skriver:

Vi fik forleden brev om at det var tid til Hasses halvårlige tandtjek... Det er så hans første af slagsen. Han bliver 2 år til april, men er jo noget bagefter grundet for tidlig fødsel. Han har 12 tænder. Den 12 er lige brudt frem. Kan det passe han skal til tandlæge nu? Hvornår var Jeres ved tandlæge, og hvordan foregår det?

Min datter var ved tandlægen kort inden hun fyldte et år, fordi de ville sikre at hendes tænder var på vej ud, for hvis ikke kan de jo gøre noget for at hjælpe  Anden gang var her i december (hun var to år + 3 måneder) og det var for at se hvordan det gik, og fortælle os om tandbørstningen.

Begge gange er foregået sådan at hun lige leger til at starte med, mens tandlægen fortæller os om tandbørstningen og hvad der ikke er super godt at proppe i dem for tændernes skyld. Efter det sidder hun ved mig oppe i stolen, og så kigger tandlægen på tænderne, og børster dem for at vise os hvordan hun mener vi bedst kan gøre det 

Anmeld

11. januar 2012

signe.

norenberg skriver:

min ældste søn sebastian var hos tandlægen som 18 mdr og havde otte tænder....på det første besøg skal de bare se klinikken og tælle tænder...Oliver har også lige fået brev at indenfor de næste 4 mdr vil han blive kaldt til første besøg og han har først lige fået to tænder som stikker lidt frem....men han er jo også for tidlig født men de kommer ikke senere til tandlæge af den grund det spurgte jeg efter da jeg var der med sebastian...

okay, tusind tak for svar

Nej det var heller ikke så meget at han skulle vente fordi han er for tidligt født, men mere fordi han er ret så sart, så vil gerne vide lidt på forhånd om hvad der skal ske, og at min tandlæge er klar over hvordan han lige skal gribe ham an

Anmeld

11. januar 2012

signe.

Thalita skriver:

Min datter var ved tandlægen kort inden hun fyldte et år, fordi de ville sikre at hendes tænder var på vej ud, for hvis ikke kan de jo gøre noget for at hjælpe  Anden gang var her i december (hun var to år + 3 måneder) og det var for at se hvordan det gik, og fortælle os om tandbørstningen.

Begge gange er foregået sådan at hun lige leger til at starte med, mens tandlægen fortæller os om tandbørstningen og hvad der ikke er super godt at proppe i dem for tændernes skyld. Efter det sidder hun ved mig oppe i stolen, og så kigger tandlægen på tænderne, og børster dem for at vise os hvordan hun mener vi bedst kan gøre det 

Okay, tusind tak for svar. det åbenbart meget forskelligt

Anmeld

11. januar 2012

bullerbassen

signe. skriver:

Her har Silas endnu ikke været ved tandlægen.

Han blev 2 i okt. Spurgte tandlægen sidste jeg var der med de store, hun sagde 2½ år første gang

Anmeld

11. januar 2012

MyLittleBaby

signe. skriver:

Okay, tusind tak for svar. det åbenbart meget forskelligt

Ja, det er det da vidst 

Jeg ved at i min kommune (Kolding) går de meget højt op i om der er huller i mælketænderne, fordi vi ikke har nok flour i vandet her. Derfor har både SP og tandlægen stærkt anbefalet os at bruge zendium voksen tandpasta til vores datter, så det gør vi  Og det er ikke så strækt selvom det nok lyder vildt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.