Tandlæge, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.988 visninger
24 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

signe.

Vi fik forleden brev om at det var tid til Hasses halvårlige tandtjek... Det er så hans første af slagsen. Han bliver 2 år til april, men er jo noget bagefter grundet for tidlig fødsel. Han har 12 tænder. Den 12 er lige brudt frem. Kan det passe han skal til tandlæge nu? Hvornår var Jeres ved tandlæge, og hvordan foregår det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

K&S

signe. skriver:

Vi fik forleden brev om at det var tid til Hasses halvårlige tandtjek... Det er så hans første af slagsen. Han bliver 2 år til april, men er jo noget bagefter grundet for tidlig fødsel. Han har 12 tænder. Den 12 er lige brudt frem. Kan det passe han skal til tandlæge nu? Hvornår var Jeres ved tandlæge, og hvordan foregår det?

Vi har lige haft besøg af SP i dag (Anton er 17 måneder) og her i Vallensbæk indkaldes børnene først, når de er 2½ år...!

Det var vist ikke meget hjælp, meeeen

Anmeld

11. januar 2012

signe.

K&S skriver:

Vi har lige haft besøg af SP i dag (Anton er 17 måneder) og her i Vallensbæk indkaldes børnene først, når de er 2½ år...!

Det var vist ikke meget hjælp, meeeen

Hmm...

Havde også overvejet at ringe til dem, og lige forklare situationen med at han ikke lige er som så mange andre 2 årige... for kan ikke lige se hvordan de skal kunne rode i hans mund, og hvad de vil få ud af det lige nu når han er så lille

Anmeld

11. januar 2012

Ka+Ma=Be

signe. skriver:

Min tandlæge fortalte mig, at man mange steder får sit første tandlægebesøg, når man fylder 1 år I Københavns kommune får man en indkaldelse når barnet er 1½ år.

Jeg har desværre ingen erfaringer, da Benjamin jo kun er 4 måneder og tandløs

Anmeld

11. januar 2012

Maja_4000

Det kommer an på , hvor man bor

I Roskilde bliver de indkaldt , når de er 1½ år (:

Anmeld

11. januar 2012

signe.

Katte87 skriver:

Min tandlæge fortalte mig, at man mange steder får sit første tandlægebesøg, når man fylder 1 år I Københavns kommune får man en indkaldelse når barnet er 1½ år.

Jeg har desværre ingen erfaringer, da Benjamin jo kun er 4 måneder og tandløs

Okay, der er åbenbart store forskelle.. Tror dog lige jeg ringer og høre dem ad.. Måske også bare for at indstille mig på, hvad der skal foregå. Hasse skal helst have ting i faste rytmer, så sådan en tur ved tandlægen sparker nok jorden væk under ham..

Anmeld

11. januar 2012

Ka+Ma=Be

signe. skriver:

Okay, der er åbenbart store forskelle.. Tror dog lige jeg ringer og høre dem ad.. Måske også bare for at indstille mig på, hvad der skal foregå. Hasse skal helst have ting i faste rytmer, så sådan en tur ved tandlægen sparker nok jorden væk under ham..

Ja det er der åbenbart Tror det er en rigtig god ide, lige at tale med dem om det. Og som du siger, så du kan forberede dig på, hvad der skal foregå (og evt. tale med ham om det, så han er forberedt .)

Anmeld

11. januar 2012

2babygirls

signe. skriver:

Hej søde.
Så vidt jeg ved fra mine veninder er det mere for at Hasse får et indblik i tandlæger og deres besøg. De skal ikke rigtig kigge, bare sige hej og snakke pleje af tænderne.

Anmeld

11. januar 2012

signe.

Tina&Martin skriver:

Hej søde.
Så vidt jeg ved fra mine veninder er det mere for at Hasse får et indblik i tandlæger og deres besøg. De skal ikke rigtig kigge, bare sige hej og snakke pleje af tænderne.

Okay Tror jeg ringer til dem, og lige forklare dem Hasses situation. Også så de ved hvordan de skal forholde sig med ham..

Anmeld

11. januar 2012

2babygirls

signe. skriver:

Okay Tror jeg ringer til dem, og lige forklare dem Hasses situation. Også så de ved hvordan de skal forholde sig med ham..

God idé

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.