bruge gulerød som bide legetøj ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

Anonym trådstarter

Må et barn på 5 måneder bruge gulerød/æble som bide legetøj? ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

katrine26

Anonym skriver:

ja så længe de ikke har nogle gummer og kan bide et stykke af som de kan blive kvalt i så ville jeg mene det er ok..

Katrine26

Anmeld

11. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Jeg ville ikke anbefale en gulerød, den skal koges først, da den simpelthen er for hård, og for nem at få galt i halsen.. Sundhedstyrelsen anbefaler også, at man koger dem indtil de er noget ældre

Æble? Måske hvis stykkerne er store nok til at de ikke kan sluges?

Anmeld

11. januar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg gav selv Oscar det da han var 8 mdr.. Men ikke da han kun var 5 ..
Hvad med agurk ?  

Anmeld

11. januar 2012

MamaLook

Jeg vil også mene, at det er helt okay - dog skal baby være under opsyn under "processen", da baby kan få et stykke galt i halsen - hvad end den har tænder eller ej (hårde gummer kan også bide et stykke af)

Har min søn fået noget galt i halsen, har jeg holdt ham i benene med hovedet (hans!) nedad - og ladet tyngdekraften og hosten klare resten 

Anmeld

11. januar 2012

merethe

Profilbillede for merethe

nej det vil jeg ikke gøre, børn skal faktisk være ret stor før de må få gulerødder pga kvælningsfare. 

Anmeld

11. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

Ville nok også foreslå agurk.  

Vi er først begyndt at give Mille gulerødder nu, hvor hun har fået kindtænder ..

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

Skulle bare lige vide om det var okay.. Fordi jeg var ude idag, og svigermor fik passet mit barn.. Jeg kommer hjem har han en gulerød i hånden og æble ved siden.. Øøhhmm spurgte om hvad der foregår her så kommer hun med jamen det er helt okay han skal ikk putte alle de beskidte legetøj i munden heller en gulerød ... Tjaaah hmmm hvad siger man så..

Anmeld

11. januar 2012

klmf

Så skal hun sørme hellere vaske legetøjet end give hende en gulerod! Min sp arbejdede på børneafdelingen (for mange år siden) før hun blev sp og der havde de et lille barn der blev kvalt i et stykke gulerod Tragisk måde at miste sit barn på

Anmeld

11. januar 2012

Mira0911

Jeg vil slet ikke turde gøre det med æble eller gulerod også selvom guleroden er kogt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.