DR søger ung mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.557 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

Tværs på DR

Hej piger

Jeg er journalist på Danmarks Radio, på et program der hedder Tværs. Det handler om unge, deres problemer og udfordringer.

Vi søger en ung mor på max 20 år, som har lyst til at fortælle sin historie i lyd og billeder på vores website dr.dk/tværs.

For at lave historien, skal jeg have mulighed for at følge dig en dag, hvor jeg fotograferer din hverdag og du fortæller om den. 

Hvis du er interesseret i at være med, så send en mail og skriv lidt om dig selv til tvaers@dr.dk

Mange hilsner

Lene Møbjerg Toft
Journalist, DR Danmark

DR
DR Byen
Emil Holms Kanal 20, opg 6-2
DK-0999 København C
www.dr.dk
--------------------------------------------------------------------------------------------

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

foto på lærred

Tværs på DR skriver:

Hej piger

Jeg er journalist på Danmarks Radio, på et program der hedder Tværs. Det handler om unge, deres problemer og udfordringer.

Vi søger en ung mor på max 20 år, som har lyst til at fortælle sin historie i lyd og billeder på vores website dr.dk/tværs.

For at lave historien, skal jeg have mulighed for at følge dig en dag, hvor jeg fotograferer din hverdag og du fortæller om den. 

Hvis du er interesseret i at være med, så send en mail og skriv lidt om dig selv til tvaers@dr.dk

Mange hilsner

Lene Møbjerg Toft
Journalist, DR Danmark

DR
DR Byen
Emil Holms Kanal 20, opg 6-2
DK-0999 København C
www.dr.dk
--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg håber, at I får fat på en god, resurcestærk ung mor. Jeg tænker, at hvis man er en af dem der klare sig godt, så må det være død irreterende at f.eks Kanal 4 ofte "finder" nogle piger der ikke helt har formået at leve op til rollen som mor (synes at have læst at 3 af seriens mødre har fået fjernet deres børn!) Selvfølgelig er der sikkert mange der knokler med at klare opgaven og ikke formår at give deres børn det liv som et barn fortjener, men der må da også være nogle unge mødre som klare sig godt? Dem er der bare ikke meget fokus på efter De unge mødre er tonet frem.

Jeg håber I finder en god "kandidat" og held og lykke med jeres tv program.

Anmeld

11. januar 2012

Talbutikken

Jeg og flere veninder under os over at medierne.. Kun fokusere på de unge mødre som er lige nu.. Hvorfor ikke tage fat i unge mødre der er i 30-40-50erne og se hvordan deres liv er gået som unge mødre.. Hvordan ser deres teenager og voksen børns liv ud, gentager de evt. social m.m

Anmeld

11. januar 2012

LenaJohansen

Talbutikken skriver:

Jeg og flere veninder under os over at medierne.. Kun fokusere på de unge mødre som er lige nu.. Hvorfor ikke tage fat i unge mødre der er i 30-40-50erne og se hvordan deres liv er gået som unge mødre.. Hvordan ser deres teenager og voksen børns liv ud, gentager de evt. social m.m

Anmeld

11. januar 2012

Muhmi

Talbutikken skriver:

Anmeld

11. januar 2012

Flødebollen

Talbutikken skriver:

Er fuldstændig enig. Hvorfor altid de unge mødre omkring de 16-20 år?

Det må vel være fordi, man har et forudindtaget mening om, at unge mødre har det hårdere end ældre. Eller også er der bedre historier i dem.

Jeg aner det ikke.

Anmeld

11. januar 2012

Frk-Lotusblomst

Talbutikken skriver:

Det kunne faktisk gå hen og blive et RIGTIGGODT koncept det der!

Anmeld

11. januar 2012

SpunkenJo

foto på lærred skriver:

Jeg håber, at I får fat på en god, resurcestærk ung mor. Jeg tænker, at hvis man er en af dem der klare sig godt, så må det være død irreterende at f.eks Kanal 4 ofte "finder" nogle piger der ikke helt har formået at leve op til rollen som mor (synes at have læst at 3 af seriens mødre har fået fjernet deres børn!) Selvfølgelig er der sikkert mange der knokler med at klare opgaven og ikke formår at give deres børn det liv som et barn fortjener, men der må da også være nogle unge mødre som klare sig godt? Dem er der bare ikke meget fokus på efter De unge mødre er tonet frem.

Jeg håber I finder en god "kandidat" og held og lykke med jeres tv program.

Lige hva jeg tænkte, da jeg læste overskriften

Jeg håber der findes en god repræsentant for en ung mor

Anmeld

11. januar 2012

Tværs på DR

Hej igen

Tak for jeres feedback.

Vi vil meget, meget gerne have en ung ressourcestærk mor, som har klaret sig godt. Vores historier skal inspirere andre unge og vise, at udfordringer kan overvindes.

Så hvis nogen af jer kender en sådan ung mor - som klarer sig godt, er en god mor og på vej til at få en uddannelse, så vil jeg meget gerne i kontakt med hende.

Jeg kan godt se, at den store fokus fra medierne på unge mødre virker mærkelig. Grunden til, at jeg gerne vil interviewe en ung mor er, at vores site og programmet Tværs henvender sig til unge - derfor er vores interviewpersoner også altid unge.

Mange hilsner

Lene

Anmeld

11. januar 2012

Giraffen

Talbutikken skriver:

eller os, der skal have det til at hænge sammen med studier, SU, eksamensperioder og familieliv osv osv osv

Der er ret mange forskellige livs-situationer at tage fat på, som er interessante Dog er Tværs primært et ungdomsprogram, så det kan være årsagen til at de (også) fokuserer på de unge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.