Er du mors lille dreng ..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

Muhmi

Jeg kan ikke huske om faren er, men moren er jo små begavet, og nej, så tænker man ikke nødvedigvis over så lidt som de basale behov.

Synes jeg kan huske noget om at faren ryger en del hash og derfor er sådan ret passiv...

Men hold op en dokumentar.. Der hvor faren er ved at bonke den lille drengs hovede lige ind i dørkarmen er det der har sat flest spor i mig... Men det hele er jo forfærdeligt.. For det første forældrerne, der virkeligt er glade for denne lille dreng, men bare overhovedet ikke magter opgaven eller ansvaret.. For det andet at man stille og roligt kan se at denne lille dreng bare lukker sig mere og mere ind i sin egen lille "trygge" verden og sidst men bestemt ikke mindst, at sundhedspersonalet overhovedet ikke gør det der skal gøres i det øjeblik at den lille dreng begynder at miste øjenkontakt og være passiv... Det er det der kan pisse mig allermest af.. At man blev ved og ved med at give disse forældre chancer! De skulle ikke have haft flere end to chancer og så er det ud af vaten... Det er absurd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Camulla

Muhmi skriver:

Synes jeg kan huske noget om at faren ryger en del hash og derfor er sådan ret passiv...

Men hold op en dokumentar.. Der hvor faren er ved at bonke den lille drengs hovede lige ind i dørkarmen er det der har sat flest spor i mig... Men det hele er jo forfærdeligt.. For det første forældrerne, der virkeligt er glade for denne lille dreng, men bare overhovedet ikke magter opgaven eller ansvaret.. For det andet at man stille og roligt kan se at denne lille dreng bare lukker sig mere og mere ind i sin egen lille "trygge" verden og sidst men bestemt ikke mindst, at sundhedspersonalet overhovedet ikke gør det der skal gøres i det øjeblik at den lille dreng begynder at miste øjenkontakt og være passiv... Det er det der kan pisse mig allermest af.. At man blev ved og ved med at give disse forældre chancer! De skulle ikke have haft flere en to chancer og så er det ud af vaten... Det er absurd...

Anmeld

11. januar 2012

Isabella_mor

ej hvor minder både hende moren og (annis mor)  bare så frygtelig meget om min mor... på en eller anden måde...  

Anmeld

11. januar 2012

emsaroto

isabellamor skriver:

ej hvor minder både hende moren og (annis mor)  bare så frygtelig meget om min mor... på en eller anden måde...  

øv! Det er dejligt du har brudt den sociale arv så!

Anmeld

11. januar 2012

wamse

Jeg bliver slet ikke sur/harm på forældrene, for det handler ud fra deres formåen, men jeg synes at systemet svigter barnet 100%, fordi de ved bedre, og der burde det være barnets tarv frem for alt andet

Anmeld

11. januar 2012

Isabella_mor

emsaroto skriver:

øv! Det er dejligt du har brudt den sociale arv så!

ja det er virkelig også en kamp... det har været SÅ hårdt.. 

Anmeld

11. januar 2012

Enirt

Til alle som har set dokumentaren mors lille dreng

Kan jeg fortælle at drengen, godt nok lukkede sig inde i sig selv, men den plejefamilie som han endte hos virkelig formåede at løfte opgaven og fik en dejlig og udadvendt dreng frem igen. Hans lillebror kom hen til samme familie og fik det også godt.

Jeg ved det her fordi plejefamilien bor i samme lille landsby som jeg kommer fra og fordi de havde en 4H gård, som er et slags fritidshjem, hvor jeg kom.

Jeg kan sagtens følge dem der er frustreret og harme over at personalet og kommunen ikke skrider ind meget tidligere.

Anmeld

11. januar 2012

kirsti

Tænk jeg bliver langt mere sur på systemet. Forældrene ved virkelig ikke bedre og gør det ikke for at være onde!

Systemet derimod ved bedre og et sted i programmet udtaler en af pædagogerne at de nu kan se at jørn trækker sig helt ind i sig selv og der ikke længere er kontakt MEN forældrene skal da lige have en chance mere for at bevise at de kan -øh nej det skal de så ikke!

Anmeld

11. januar 2012

kirsti

Enirt skriver:

Til alle som har set dokumentaren mors lille dreng

Kan jeg fortælle at drengen, godt nok lukkede sig inde i sig selv, men den plejefamilie som han endte hos virkelig formåede at løfte opgaven og fik en dejlig og udadvendt dreng frem igen. Hans lillebror kom hen til samme familie og fik det også godt.

Jeg ved det her fordi plejefamilien bor i samme lille landsby som jeg kommer fra og fordi de havde en 4H gård, som er et slags fritidshjem, hvor jeg kom.

Jeg kan sagtens følge dem der er frustreret og harme over at personalet og kommunen ikke skrider ind meget tidligere.

Det er muligt at han er en dejlig dreng  men det er jo helt tydeligt i den efterfølger der er lavet af programmet at begge drenge er dybt tidlig skadede. Desværre er det ikke bare sådan at rette op på tidlig skade uanset hvor god en plejefamilie børnene kommer i efterfølgende.

Anmeld

11. januar 2012

Enirt

kirsti skriver:

Det er muligt at han er en dejlig dreng  men det er jo helt tydeligt i den efterfølger der er lavet af programmet at begge drenge er dybt tidlig skadede. Desværre er det ikke bare sådan at rette op på tidlig skade uanset hvor god en plejefamilie børnene kommer i efterfølgende.

Selvfølgelig vil der altid være spor af at man har lidt skade på den måde så tidligt i livet.

Men hvis man tænker på hvordan han slet ikke ville have kontakt med andre da han var helt lille så, synes jeg som har leget med ham og har fulgt den første del af hans opvækst at han kom rigtig godt efter det, selvfølgelig skulle der læres en masse sociale færdigheder, men han formåede at lege med andre på stort set lige fod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.