Barn nr. 4?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.022 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. januar 2012

Anonym trådstarter

Godaften i stuerne ... Jeg har bare lige et par spørgsmål til jer med 4 eller flere børn .... Min mand og jeg har snakket om en 4'er , men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I gjorde jer af overvejelser? Hvad med bil og bolig? Og er der virkelig så langt fra nr 3 til nr 4? ... Håber på en masse svar så kom frisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Anonym trådstarter

hold da op, den forsvandt hurtigt!

Anmeld

10. januar 2012

Lone Jakobsen

her var der langt fra 3-4.... på en måde

vi havde allerede plads i huset. den yngste fik ikke med det samme sit eget værelse. han sov de første 2 år i soveværelset, men vi havde pladsen fra starten.

bilen var heller ikke noget problem, da vi har en bil med 7 pladser. 

til gengæld synes vi det var lidt hårdere end forventet, fordi den næste i rækken var 4 år da lillebror kom til. så vi startede helt forfra med bleer og natte roderi, og mindstemand synes ikke det var specielt sjov at sove om natten

historien bag vores nr. 4 er at vi hver især har børn, men vi ønskede at få et barn sammen. han er et produkt af vores kærlighed, og de store knus elsker ham.

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

her var der langt fra 3-4.... på en måde

vi havde allerede plads i huset. den yngste fik ikke med det samme sit eget værelse. han sov de første 2 år i soveværelset, men vi havde pladsen fra starten.

bilen var heller ikke noget problem, da vi har en bil med 7 pladser. 

til gengæld synes vi det var lidt hårdere end forventet, fordi den næste i rækken var 4 år da lillebror kom til. så vi startede helt forfra med bleer og natte roderi, og mindstemand synes ikke det var specielt sjov at sove om natten

historien bag vores nr. 4 er at vi hver især har børn, men vi ønskede at få et barn sammen. han er et produkt af vores kærlighed, og de store knus elsker ham.

det kan jeg godt forstå at I gerne ville ... Altså vi er enige om at der skal gå, ja 8 år måske! (en efternøler) der vil jeg være et par og 30 ... Og de andre vil være så store at de er selvhjulpne hele vejen rundt! ... Men det lyder som om at det hårdeste (for jer) var forfra med bleer og nul søvn .. Tusind tak for dit svar!

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

Er der slet ikke flere, som har noget at byde ind med?

Anmeld

11. januar 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

det kan jeg godt forstå at I gerne ville ... Altså vi er enige om at der skal gå, ja 8 år måske! (en efternøler) der vil jeg være et par og 30 ... Og de andre vil være så store at de er selvhjulpne hele vejen rundt! ... Men det lyder som om at det hårdeste (for jer) var forfra med bleer og nul søvn .. Tusind tak for dit svar!

jeg synes det lyder som en dejlig ide.

ja for os var det klart hårdest at starte forfra med natteroderiet. men samtidig er der jo bare ikke noget mere fantastisk end en lille ny baby.

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

jeg synes det lyder som en dejlig ide.

ja for os var det klart hårdest at starte forfra med natteroderiet. men samtidig er der jo bare ikke noget mere fantastisk end en lille ny baby.

Du har helt ret! ... Vi har været ret heldige med vores unger, de har alle et godt sovehjerte, og der har ikke været noget natteroderi ... Tak fordi du lige delte dine erfaringer!

Anmeld

11. januar 2012

musse1

Anonym skriver:

Godaften i stuerne ... Jeg har bare lige et par spørgsmål til jer med 4 eller flere børn .... Min mand og jeg har snakket om en 4'er , men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I gjorde jer af overvejelser? Hvad med bil og bolig? Og er der virkelig så langt fra nr 3 til nr 4? ... Håber på en masse svar så kom frisk

vi har 4 børn

ved ikke hvor gamle jeres 3 børn er nu ?

vores er fra 

november 2004

april 2006

december 2008

august 2010

vil sige både og er der langt fra 3 til 4

vi skulle ud og ha en større bil, og ja syns at 86 kwm lejlighed var for lille, så har valgt at leje et hus

men vil sige, det som nok har været hårdst er nr 4 har været meget vågen om natten, nu er han stadigvæk 2-3 gange, når så man også har 3 andre små børn, men har aldrig fortrudt, for syns virkelig der flest gode og positive ting, de har så meget glæde af hinanden, de hjælper og beskytter hinanden når der er noget, det er så fantastisk at se, og man har så mange gode oplevelser sammen med sine børn. 

men jeg ville samtidig lyve, hvis jeg siger, der ikke er en gang imellem, hvor det kører lidt højt imellem dem, hvor jeg tænker hold da helt op, eller når den mindste har holdt mig vågen næsten hele natten, og man bare til sidst er ud kørt, så syns jeg da det kan være hårdt, men aldrig hårdere, end når de kommer med noget sjovt og sødt tænker ja det er det hele værdt 

syns ikke det har sat nogle begrænsninger, som jeg hører mange tror det er.

du er velkommen til at skrive privat, hvis du for lyst 

Anmeld

11. januar 2012

Mor til 2 drenge og 2 piger

Hej.

Vi har 4 børn på 11 - 7 - 5 -1 år.

Vi havde ikke rigtig planlagt en vi lige skulle have nummer 4 :-)eller retter sagt jeg ville meget gerne og manden var ikke hel rigtig med på ideén men der er jo altid en risiko for at man kan blive gravid:-) Da jeg blev gravid med nummer 4 var der selvfølgelig inden trivel om vi skulle beholde barnet. Selvfølgelig SKULLE vi det.

Ang. bil vi har en volvo hvor der er plads til 7 per. og så købte vi en bus 10 per. som min mand har kørekort til som vi bruger når vi alle skal afsted og volvoen bruger jeg så i det daglige.

Ang. værelser er det kun de 2 store der har eget værelse i  nu de to på 5 og 1 år sover stadigvæk i vores seng. Super hyggeligt:-) men der er plads til at de også kan for deres eget værelse men det har der ikke være behov for i nu.

Det er kun vores den store der har været i dagpleje i fra han var 2 til han var 3 år og 3 mdr. ellers har jeg passet den selv, da vi havde fået nummer 2 begyndte jeg at arbejde om aften på fuld tid:-) Så jeg har og får meget tid sammen med vores børn og spare mange penge og vi skal ikke bruge dagpleje, børnehave el. sfo. men kun betalt da de store går på friskole.

Dog bruger vi en ung pige 2½ time om ugen for manden kan ikke når hjem 2 af de dage som jeg skal arbejde de andre dag kan han godt.

Jeg syntes ikke det har være el. er hårdt at have 4 børn. Men hvis det nu var sådan at der var en hel masse tinge som jeg gerne selv ville gå til el. gøre alene kan det godt være jeg ville have svært ved at overskue det med 4 børn. Men når vores børn bliver store for jeg jo masse af tid. Så jeg savner ikke noget og det har være den hel rigtig beslutning for os at få 4 skønne børn:-) og at jeg ha så meget tid sammen med dem.

Det var vores historie om en familie på 6.

Hel og lykke til jer:-)

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

musse1 skriver:

vi har 4 børn

ved ikke hvor gamle jeres 3 børn er nu ?

vores er fra 

november 2004

april 2006

december 2008

august 2010

vil sige både og er der langt fra 3 til 4

vi skulle ud og ha en større bil, og ja syns at 86 kwm lejlighed var for lille, så har valgt at leje et hus

men vil sige, det som nok har været hårdst er nr 4 har været meget vågen om natten, nu er han stadigvæk 2-3 gange, når så man også har 3 andre små børn, men har aldrig fortrudt, for syns virkelig der flest gode og positive ting, de har så meget glæde af hinanden, de hjælper og beskytter hinanden når der er noget, det er så fantastisk at se, og man har så mange gode oplevelser sammen med sine børn. 

men jeg ville samtidig lyve, hvis jeg siger, der ikke er en gang imellem, hvor det kører lidt højt imellem dem, hvor jeg tænker hold da helt op, eller når den mindste har holdt mig vågen næsten hele natten, og man bare til sidst er ud kørt, så syns jeg da det kan være hårdt, men aldrig hårdere, end når de kommer med noget sjovt og sødt tænker ja det er det hele værdt 

syns ikke det har sat nogle begrænsninger, som jeg hører mange tror det er.

du er velkommen til at skrive privat, hvis du for lyst 

Mange tak for dit svar ... Det lyder virkelig til at nr 4 ikke er den store forandring.. .... Hvis vi skal have en nr 4, vil vores børn være 12, 9 og 8 år, så det er en lille efternøler vi snakker om .., men det sætter helt klart nogle tanker igang, så er glad for at folk oplever det lidt forskelligt, at ikke alle siger, "ìh det er så nemt, så nemt"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.