Hvis det er lungekræft - Hva så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Puha ikke rart. Kender selv til at have en dødsyg far, dog ikke kræft her, men Alfa 1. Han blev fog heldigvis lungetransplanteret og lever godt idag. Min mor har haft brystkræft, men lever idag også helt rask? Så med det in mente, kan jeg levende forestille mig hvad i skal igennem. Kan anbefale dig at bruge kræftens bekæmpelse, de har gratisk psykologer, sorg grupper og hygge grupper, hvis du en dag skulle få behov herfor. De er virkelig kompetente og søde. En stor hjælp. Nå men det jeg lige ville var at sende dig og din familie en masse varme tanker.  Kram. 

Jeg vil helt klart vente med at gå ind på diverse sider før vi har fået svar på om det er lungekræft eller ej.. 

Jeg skriver det lige bag øret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Anonym trådstarter

JonTri skriver:

ManMan kan give kemo og/eller operere, men det afhænger af canceren og omfanget. Desværre er prognosen for lungecanser ikke så god:-(. 

De siger jo måske, så intet er endnu diagnosticeret!!! 

Håber det bedste for din familie:-)

Jeg går også kun og venter på at det bliver Torsdag (Imorgen), jeg blev nød til at få spurgt indtil det.

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

min kære mormors bror fik lungekræft..de fjernede hele lungen og han levede fint i 5 år efter...droppede død om i sin lejlighed der, men det havde intet med kræften at gøre, det var et hjertestop.

Jeg håber ikke det er kræft.

Okay, jeg håber så heller ikke at det er kræft.. Det får jeg svar på imorgen.

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Gå ind på cancer.dk. der kan du læse om det. Men vær obs på at alle facts står der og så overlevelsesprocenten! Men samtidig står der svar på dine spørgsmål vedr medicin/operation.

Men husk nu, at indtil en diagnose er stillet, så er det vigtigt at bevare håbet og troen på det gode. 

Okay, jeg vil vente med at gå derind indtil vi får svar i morgen om det er lungekræft eller ej. 

Anmeld

11. januar 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Har et familiemedlem der blev indlagt i weekenden med lungebetændelse... En læge havde fejlet i en blodprøve og kunne på ingen måder se at der var tegn på lungebetændelse.. 

En anden læge tager en ny blodprøve og ser med det samme at der er lungebetændelse... Den er så kræftig at den ene lunge er betændt.. 

Nu har dette familiemedlem her lagt på sygehuset siden i Lørdags.. Planen var at han skulle hjem idag, men kom det altså ikke.. Fordi nu tror de måske at han har lungekræft.. Det der "måske" kan jeg på ingen måder lide at sygehusvæsnet siger. 

Så han fik ikke lov til at komme idag, men måske på torsdag efter kikkert operationen.. 

Mit spørgsmål er så: 

Hvis det er lungekræft - Hvad så bagefter? 

Er det medicin resten af levetiden der er tilbage? 

Kemo af en art eller? 

Min kærestes far har lungekræft, det var så slemt at han ikke kunne blive opereret. Fordi de alligevel ikke kunne fjerne det! Han er kommet i kemo men tager desværre ikke imod kemo'en. Og så har han også fået stråle behandling. Hvilket heller ikke har hjulpet. Så nu er der desværre ingen vej tilbage. Men han får en masse medicin :-( 

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Det gør mig ondt, at I sidder med den frygtelige angst lige nu.

Jeg kan anbefale dig, at ringe til Kræftens bekæmpelsen. De er rigtig søde at snakke med. Du kan også bestille en gratis brochure om lungekræft.

Jeg håber det bedste for jer.

Det er bestemt ikke rart at sidde med det nu.. Håber selvfølgelig på at det ikke er lungekræft. Tak for rådet, det vil jeg helt klart tage til mig, men ikke før vi får at vide om det er det eller ej.

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

Samus1983 skriver:

Håber inderligt ikke der er kræft han har...

Min mand mistede hans mormor for godt 4 mdr siden. De startede med at tro hun havde lungebetændelse (godt 1md), men da hun tabte sig drastisk på en uge og der blev taget prøver på syghuset denne gang. Viste det sig at være ondartet lungekræft. Hun fik konstateret det lørdag og døde pludselig om torsdagen! Kæmpe chok og savn for hele familien...

Håber hans blot er lungebetændelse og 'bare' skal ha noget pencilin...

Masser af varme tanker med jer.. Håber inderligt på det bedste for jer...

Ps
(min mands mormor var ryger i mange år!)

Det gør mig ondt at høre! Vi håber selvfølgelig også det bare er lungebetændelse.. Vi får et 100% svar imorgen..

Slet ikke rart at gå rundt med i tankerne om det er kræft eller ej..

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lungekræft bliver enten behandlet med kemo, eller med operation efterfulgt af kemo. Det kommer an på hvilken type lungekræft det er. Der findes 2 hovedformer.
Interessant han skal have en kikkertoperation, måske fordi de tror det er ret fremskreden. Min far fik med 99% procents sikkerhed konstateret lungekræft igår men han er ikke indlagt endnu og skal ambulant igennem en masse undersøgelser inden de om ca 2 uger kan fastsætte en behandling for ham.
Men jeg ved ikke så meget andet end at overlevelsesprocenten er lille.

Hilsen en der står i næsten samme situation lige nu

Det er jeg ked af at høre.. Håber det bedste.. 

Jeg kender slet ikke til de former for lungekræft. Jeg venter tålmodigt på at få svar på det imorgen..

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

EKBJ skriver:

Min kærestes far har lungekræft, det var så slemt at han ikke kunne blive opereret. Fordi de alligevel ikke kunne fjerne det! Han er kommet i kemo men tager desværre ikke imod kemo'en. Og så har han også fået stråle behandling. Hvilket heller ikke har hjulpet. Så nu er der desværre ingen vej tilbage. Men han får en masse medicin :-( 

Øv øv, det er jeg rigtig ked af at høre! Ved slet ikke hvad jeg skal sige..

Anmeld

11. januar 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Øv øv, det er jeg rigtig ked af at høre! Ved slet ikke hvad jeg skal sige..

Håber ikke din pårørende har kræft!! :-( 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.