Hvis det er lungekræft - Hva så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.551 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2012

Anonym trådstarter

Har et familiemedlem der blev indlagt i weekenden med lungebetændelse... En læge havde fejlet i en blodprøve og kunne på ingen måder se at der var tegn på lungebetændelse.. 

En anden læge tager en ny blodprøve og ser med det samme at der er lungebetændelse... Den er så kræftig at den ene lunge er betændt.. 

Nu har dette familiemedlem her lagt på sygehuset siden i Lørdags.. Planen var at han skulle hjem idag, men kom det altså ikke.. Fordi nu tror de måske at han har lungekræft.. Det der "måske" kan jeg på ingen måder lide at sygehusvæsnet siger. 

Så han fik ikke lov til at komme idag, men måske på torsdag efter kikkert operationen.. 

Mit spørgsmål er så: 

Hvis det er lungekræft - Hvad så bagefter? 

Er det medicin resten af levetiden der er tilbage? 

Kemo af en art eller? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

JonTri

ManMan kan give kemo og/eller operere, men det afhænger af canceren og omfanget. Desværre er prognosen for lungecanser ikke så god:-(. 

De siger jo måske, så intet er endnu diagnosticeret!!! 

Håber det bedste for din familie:-)

Anmeld

10. januar 2012

Muffinmus

min kære mormors bror fik lungekræft..de fjernede hele lungen og han levede fint i 5 år efter...droppede død om i sin lejlighed der, men det havde intet med kræften at gøre, det var et hjertestop.

Jeg håber ikke det er kræft.

Anmeld

10. januar 2012

Anonym

Gå ind på cancer.dk. der kan du læse om det. Men vær obs på at alle facts står der og så overlevelsesprocenten! Men samtidig står der svar på dine spørgsmål vedr medicin/operation.

Men husk nu, at indtil en diagnose er stillet, så er det vigtigt at bevare håbet og troen på det gode. 

Anmeld

11. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Det gør mig ondt, at I sidder med den frygtelige angst lige nu.

Jeg kan anbefale dig, at ringe til Kræftens bekæmpelsen. De er rigtig søde at snakke med. Du kan også bestille en gratis brochure om lungekræft.

Jeg håber det bedste for jer.

Anmeld

11. januar 2012

Samus1983

Håber inderligt ikke der er kræft han har...

Min mand mistede hans mormor for godt 4 mdr siden. De startede med at tro hun havde lungebetændelse (godt 1md), men da hun tabte sig drastisk på en uge og der blev taget prøver på syghuset denne gang. Viste det sig at være ondartet lungekræft. Hun fik konstateret det lørdag og døde pludselig om torsdagen! Kæmpe chok og savn for hele familien...

Håber hans blot er lungebetændelse og 'bare' skal ha noget pencilin...

Masser af varme tanker med jer.. Håber inderligt på det bedste for jer...

Ps
(min mands mormor var ryger i mange år!)

Anmeld

11. januar 2012

Anonym

Lungekræft bliver enten behandlet med kemo, eller med operation efterfulgt af kemo. Det kommer an på hvilken type lungekræft det er. Der findes 2 hovedformer.
Interessant han skal have en kikkertoperation, måske fordi de tror det er ret fremskreden. Min far fik med 99% procents sikkerhed konstateret lungekræft igår men han er ikke indlagt endnu og skal ambulant igennem en masse undersøgelser inden de om ca 2 uger kan fastsætte en behandling for ham.
Men jeg ved ikke så meget andet end at overlevelsesprocenten er lille.

Hilsen en der står i næsten samme situation lige nu

Anmeld

11. januar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Har et familiemedlem der blev indlagt i weekenden med lungebetændelse... En læge havde fejlet i en blodprøve og kunne på ingen måder se at der var tegn på lungebetændelse.. 

En anden læge tager en ny blodprøve og ser med det samme at der er lungebetændelse... Den er så kræftig at den ene lunge er betændt.. 

Nu har dette familiemedlem her lagt på sygehuset siden i Lørdags.. Planen var at han skulle hjem idag, men kom det altså ikke.. Fordi nu tror de måske at han har lungekræft.. Det der "måske" kan jeg på ingen måder lide at sygehusvæsnet siger. 

Så han fik ikke lov til at komme idag, men måske på torsdag efter kikkert operationen.. 

Mit spørgsmål er så: 

Hvis det er lungekræft - Hvad så bagefter? 

Er det medicin resten af levetiden der er tilbage? 

Kemo af en art eller? 

Håber ikke det er lunge-kræft

Men vil så også lige komme med den positive historie.. Min mor fik konstateret lungekræft den 23.dec 2008, blev opereret den 5. januar med udsigt til 6 mdrs kemo efter følgendende. Da hun så skulle til samtale efter operationen og snakke om kemo, fik hun at vide at hun var rask igen, og ikke behøvede kemo..

Hun går nu til kontrol hver 1/2 år, og er stadig rask..

Så det var lige en lille solstråle historie..

Anmeld

11. januar 2012

Gaia

Anonym skriver:

Lungekræft bliver enten behandlet med kemo, eller med operation efterfulgt af kemo. Det kommer an på hvilken type lungekræft det er. Der findes 2 hovedformer.
Interessant han skal have en kikkertoperation, måske fordi de tror det er ret fremskreden. Min far fik med 99% procents sikkerhed konstateret lungekræft igår men han er ikke indlagt endnu og skal ambulant igennem en masse undersøgelser inden de om ca 2 uger kan fastsætte en behandling for ham.
Men jeg ved ikke så meget andet end at overlevelsesprocenten er lille.

Hilsen en der står i næsten samme situation lige nu

Puha ikke rart. Kender selv til at have en dødsyg far, dog ikke kræft her, men Alfa 1. Han blev fog heldigvis lungetransplanteret og lever godt idag. Min mor har haft brystkræft, men lever idag også helt rask? Så med det in mente, kan jeg levende forestille mig hvad i skal igennem. Kan anbefale dig at bruge kræftens bekæmpelse, de har gratisk psykologer, sorg grupper og hygge grupper, hvis du en dag skulle få behov herfor. De er virkelig kompetente og søde. En stor hjælp. Nå men det jeg lige ville var at sende dig og din familie en masse varme tanker.  Kram. 

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Håber ikke det er lunge-kræft

Men vil så også lige komme med den positive historie.. Min mor fik konstateret lungekræft den 23.dec 2008, blev opereret den 5. januar med udsigt til 6 mdrs kemo efter følgendende. Da hun så skulle til samtale efter operationen og snakke om kemo, fik hun at vide at hun var rask igen, og ikke behøvede kemo..

Hun går nu til kontrol hver 1/2 år, og er stadig rask..

Så det var lige en lille solstråle historie..

Jeg håber heller ikke det er lungekræft.. vi kan kun vente på at få et svar imorgen om det er det eller ej.. 

Dejligt med din mor.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.