Enten noget ufaglært eller også må du finde en måde at tage nogen ekstra kurser/fag, som kan give dig kompetance indenfor f eks noget, som kan gøres på et kontor. Hvilke muligheder, du har, vil jo afhænge lidt af, hvor i landet du bor. Nogen ting tilbydes som aftenkurser eller køres som samlinger eller netbaserede studier i løbet af året. Det er måske den slags, som er enklest at kombinere med en eller anden form for arbejde ved siden af.
Min anbefaling vil være at forsøge at se helt analytisk og ærligt på det: Hvad slags arbejdsfelt er det, du vil kunne trives med? Når du har svaret på det spørgsmål, vil det næste spørgsmål så være, hvordan du kan opnå at få arbejde inden for det feldt. Hvor lang tid det tager, kommer både an på jeres økonomi, din studiekapacitet, evn arbejde ved siden af studier osv. Prøv at lægge en realistisk plan. Jo mindre difus planen er, jo enklere er det gerne at overskue sit liv og fremtiden.
Lykke til med det hele!
Har du set på mulighederne for at stå på vikarlister forskellige steder?
Her ved jeg, at skolen, børnehaverne, busselskabet, pizza-stedet, et rengøringsfirma og muligvis andre jævnligt har brug for vikarer. Nogen bruger hjælp fra vikarbureau, men der er også nogen af dem, som har sin egen liste med folk, de ringer til ved behov. Den slags arbejde bliver sjældent annonceret, men det kan jo være værdt et forsøg, når det er vanskeligt at finde andre ting. Jeg gjorde selv en del af den slags en periode, mens jeg studerede. Lidt stressende, og det er ikke altid, man får noget, når man ønsker det, men alligevl bedre end ingenting, synes jeg... I hvert fald hvis det så kan give dig lidt rom til f eks at tage et kursus, du har brug for.
Anmeld