Dækker forsikringen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

samantha1986

Janni. skriver:

Har aldrig hørt om smør i fælder, håber rosinerne også virker hos jeres mus. 

Her har vi dem ofte på loftet, de kan sagtens holde mig vågne om natten  Så træls!! 

Det er vildt træls som de kan larme.

Oplevede for en måned siden at der larmede meget på taget. Vi har nemlig ikke noget loft. Og det blev ved. Men folk mente det var en mår eller andre dyr fra skoven, så vi kunne jo ikke gøre noget. Så fandt jeg muselort i fredags. Og nå ja så var det jo nok en mus i stedet for. og det kan være mellem loft og tag. Folk er sku så kloge. Men den har da hygget sig den sidste måned uden vi har vidst det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

M&M's Mor

samantha1986 skriver:

Vi ville helst ikke have noget som kunne komme til at lugte. For den har været snu indtil videre. for om natten hvor vi havde sat fælder op, der var den smuttet i stuen.

Hvis fælden ikke kan fange den når den tager fx pølsen af så er det ikke nogen af de gode fælder for dem vi har der skal pølsen bare have en lille vind på sig så siger det klap så vi har ikke haft nogen problemer med det...

Anmeld

10. januar 2012

Janni.

samantha1986 skriver:

Det er vildt træls som de kan larme.

Oplevede for en måned siden at der larmede meget på taget. Vi har nemlig ikke noget loft. Og det blev ved. Men folk mente det var en mår eller andre dyr fra skoven, så vi kunne jo ikke gøre noget. Så fandt jeg muselort i fredags. Og nå ja så var det jo nok en mus i stedet for. og det kan være mellem loft og tag. Folk er sku så kloge. Men den har da hygget sig den sidste måned uden vi har vidst det.

De kan larme rigtig meget, vildt når man tænker på at det er sådan et lille dyr. 

Håber i får bugt med utøjet 

Anmeld

10. januar 2012

samantha1986

M&M's Mor skriver:

Hvis fælden ikke kan fange den når den tager fx pølsen af så er det ikke nogen af de gode fælder for dem vi har der skal pølsen bare have en lille vind på sig så siger det klap så vi har ikke haft nogen problemer med det...

Den er gået lige forbi fælden. Vi fik en af udlejer hvor den skal helt ind under og så med snuden løfte i  et lille låg og når den gør det så smækker fælden. De gav os dem som man kender som musefælder, men de havde været udefor at musen nåede ude og at den smækkede om musens fødder, og musen så rendte rundt og skreg med fælden efter sig. Og da ingen af os kan lide mus, så skulle vi ikke nyde noget af det

Anmeld

10. januar 2012

samantha1986

Janni. skriver:

De kan larme rigtig meget, vildt når man tænker på at det er sådan et lille dyr. 

Håber i får bugt med utøjet 

Ja for dælen. er du sindsyg.

Jo tak håber jeg også. Ved desværre at de kommer igen til næste vinter. det er det samme hvert år siger udlejer.

Anmeld

10. januar 2012

mn

samantha1986 skriver:

Vi har jo desværre mus. Og selv om der er sat fælder op er de stadig ikke gået i. I går så jeg spor efter dem i stuen. Øv hvor er jeg træt af det.

Nu har vi så bestilt nogle helt andre fælder, som vi håber de går i.

Men mit spørgsmål er om forsikringen dækker, hvis vi skulle være så uheldige at de har ødelagt noget. F.eks tøj eller vores møbler. Umiddelbart har vi ikke set de har ødelagt noget men det kan jo desværre komme.

Det kommer an på hvad der står i som kriterier i jeres forsikring, men hvis I har gjort alt der kan gøres og i oplyser dem om det så snart i finder skaderne (husk tag billeder af skaderne) så dækker de normalt. Dog skal I lige være opmærksomme på at hvis I har en selvrisiko på 5000 kr og kun får skader for 4000 kr. så får I jo ikke noget ud af at anmelde det.

Anmeld

10. januar 2012

samantha1986

metteswn skriver:

Det kommer an på hvad der står i som kriterier i jeres forsikring, men hvis I har gjort alt der kan gøres og i oplyser dem om det så snart i finder skaderne (husk tag billeder af skaderne) så dækker de normalt. Dog skal I lige være opmærksomme på at hvis I har en selvrisiko på 5000 kr og kun får skader for 4000 kr. så får I jo ikke noget ud af at anmelde det.

okay. tak for svar. Jeg mener at vores selvrrisiko kun er på 1200 kr. så det er ikke galt. men det er rart at vide hvor man nogenlunde står i tilfælde af at der skulle ske noget. Mener at der i vores forsikring er dækket alt hvad der kan dækkes.

Anmeld

10. januar 2012

Janni.

samantha1986 skriver:

Ja for dælen. er du sindsyg.

Jo tak håber jeg også. Ved desværre at de kommer igen til næste vinter. det er det samme hvert år siger udlejer.

Samme problem har vi her, men det lykkedes at holde dem nogenlunde væk 

Anmeld

10. januar 2012

samantha1986

Janni. skriver:

Samme problem har vi her, men det lykkedes at holde dem nogenlunde væk 

Det er altid noget. for føj da.

Kæresten havde så invisteret i en fælde til 300 kr. Spild af penge, men da det er ham der skal fjerne de døde mus, så må han jo også gøre det rarest for sig selv

Anmeld

10. januar 2012

mn

samantha1986 skriver:

okay. tak for svar. Jeg mener at vores selvrrisiko kun er på 1200 kr. så det er ikke galt. men det er rart at vide hvor man nogenlunde står i tilfælde af at der skulle ske noget. Mener at der i vores forsikring er dækket alt hvad der kan dækkes.

jeg vil sige jeg kender ikke alle lovgivningerne men af hvad jeg nåede og lære inden jeg gik ud af skolen, skal I bare have gjort hvad I kunne for at forhindre det og så SKAL I anmalde det til forsikringsselskabet så snart skaden opdages og så skal I kunne bevise disse ting. Men prøv at se jeres kriterier de har sendt med til jeres forsikring eller tjek deres hjemmeside der inde ligger kriterierne ofte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.