Badetid og børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

MorTil4<3

det er meget forskelligt hos os

vores dreng er 18 måneder nu og det kan foregå sådan her

1: han kommer i badekar, hvor vi hælder op til hans navle, og så sidder han bare der og leger og hygger sig hælder enda vand over sig selv med en lille spand han har
og når vi så mener han har sidet længe nok og hygget sig så vasker vi ham og skylder ham af og ja så slut hehe
imens han er i badekar kan vi lave lidt andet , vi kan nemlig tydeligt høre ham og se ham når vi går forbi, så vi er ikk nervøse

2: han er i badekar med en af os, om det er far eller mor er ligemeget, men han syntes det er hyggeligt da vi så leger sammen, og tit vil han gerne hjælpe med at vaske vores hår hi hi

3: så er han lynhurtig i brusebad med en af os, men typisk mig mor fordi han syntes far kan være for grov hi hi , ej ved det ikk, men det er bedst mor gør det . .
og det syntes han også er meget sjovt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

-Sigrid-

Höör skriver:

Inspireret fra en anden tråd hvor det pludselig kom op og vende hvordan folk bader deres børn kunne jeg godt tænke mig at måle pulsen på brugernes bade-måder herinde forstået på den måde : hvordan foregår det hos dig? Må dit barn være alene i bad? Dette er IKKE for at udstille nogen fra den anden tråd men rent og skær nysgerrighed da jeg har på fornemmelsen jeg nok ligger i den " hårde" ende selv

Jeg tror også jeg er lidt "hysterisk", men der skal bare ikke særlig meget til 

Min lille pige får ikke lov til at komme alene i bad før hun er gammel, nok ikke før hun er lige før skole-alderen. Jeg gik selv i bad med min mor eller far i lang tid, og vi har båd, så når vi er ude og sejle kan det godt ske at jeg stadig går i bad med mor - dog uden hun vasker mig

Jeg tror også lillepigen får lov til selv at vaske sig når hun gerne vil det, men mor eller far er der nok heletiden

BTW, så hvis du har en druknedød blandt dine søskende så er det forståelige at du gerne vil være der  - meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.