Badetid og børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

hannetheis

her bader theis snart 4 år alene i badekar. med døren åben så vi kan høre ham og se til ham. vi hjælper med at vaske hår osv... er han i brusebad står vi ved ham hele tiden.

han har egentlig sat alene længe siden han var 2 år da vi før vi flyttede havde badekar hvor vi så satte hans lille kar ned i så der ikke kunne ske noget hvis han rejste sig.

theo på 9 mdr. sidder også i badekar men der sidder en af os sammen med ham. og det vil vi gøre til han er de 2,5 -3 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Laulund87

Min datter på 2 år sidder IKKE alene. Hun sidder i et lille badekar og jeg sidder ved siden af og leger med hende

Anmeld

10. januar 2012

Ciss

Höör skriver:

Inspireret fra en anden tråd hvor det pludselig kom op og vende hvordan folk bader deres børn kunne jeg godt tænke mig at måle pulsen på brugernes bade-måder herinde forstået på den måde : hvordan foregår det hos dig? Må dit barn være alene i bad? Dette er IKKE for at udstille nogen fra den anden tråd men rent og skær nysgerrighed da jeg har på fornemmelsen jeg nok ligger i den " hårde" ende selv

Vi har desværre ikke badekar, der hvor vi bor nu (savner det!), så jeg lægger et håndklæde som underlag i bruseren, og så sidder ungerne på det og leger med vand i spande og skåle og kopper osv. Så fylder jeg mere vand i efterhånden, og hjælper dem med at vaske sig osv. De har det sjovt alligevel.

Den ældste er nu fire, og hun kan sidde alene med det i perioder. Men hun er også gammel nok, til at jeg kan forklare hende, at hun ikke skal rejse sig og lege, fordi det kan være rigtig glat osv.

Den yngste er to, og når han er i gang, så går jeg kun meget korte turer ud af badeværelset, hvis jeg må hente noget f eks. Han er for lille til at følge beskeder og forstå forklaringerne, så jeg er bare nødt til at være i nærheden.

Vi gør det samme, når vi er steder med badekar, men selvom den ældste får lov til at sidde perioder "alene" i badekaret, så holder jeg mig indenfor hørevidde, så jeg følger med lidt diskret alligevel. Ofte opfinder jeg en undskyldning som f eks, at jeg skal have hængt tøj op eller vasket håndvasken eller lignende, så jeg er der, men uden at hun skal opleve, at jeg sætter mig ned og vogter hende. Jeg tør ikke, at lade hende være helt uden opsyn i badekaret endnu. Den yngste er det totalt uaktuelt med. Hvis han er i et badekar, så er jeg inden for en armslængdes afstand uanset, hvad der ellers sker i verden. Han er den aktive og fantasirige type, så man ved aldrig, hvad han kan finde på i næste sekund....

Anmeld

10. januar 2012

Janni.

Han får ikke lov til at bade alene, han rejste sig op i badekaret igår, den lille bandit 

Anmeld

10. januar 2012

Mor-til-asta-09

Asta er 2½ og hun kommer både i karbad og i brusebad.. Når hun skal i karbad er vi der næsten altid med hende, da hun nogle gange rejser sig. Når hun er i brusebad sidder du på gulvet på hendes måtte også leger imens.. så der kan vi godt gå lidt frem og tilbage... Men vi er stort set altid ved hende...

Anmeld

10. januar 2012

Clisolka

Herhjemme er Isabella på 14 mrd. for det meste med mig i brusebad. Hun nyder at vi sidder under bruseren og leger med hendes badedyr og synger. Jeg er bange for karbadet, for den unge frøken stiller sig op i karet - og vi har fliser over det hele + en stor kant af fliser imellem bruser og gulv, så jeg er mest sikker på den måde. 

Er hun i karbad går vi ingen steder 

Anmeld

10. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Når jeg sidder og læse folks svar så føler jeg mig helt hysterisk!

Mit barn kommer aldrig til at være i bad uden at enten far eller mor er ude på badeværelset også. Og det er farmand herhjemme også helt enig i. For hvad nu hvis..

Dog når prinsessen bliver ældre, så må hun gerne. Med ældre begynder jeg at tænke 5-6 år. At så kan hun godt selv stå derude nogle minutter

Anmeld

10. januar 2012

sarahb

Jamen, mine unger er i bad sammen i et biba badekar. . Og jeg sidder ude ved dem. Jeg kan dog godt smutte ind efter et håndklæde, hente kameraet og sådanne split sekunds ting i vores lille lejlighed.
Men kunne ikke stå i køknet og ordne nogle ting. Det ville jeg ikke have nerver til.
Ellers er de hurtigt med mig i bruseren.

Anmeld

10. januar 2012

sarahb

Höör skriver:

Kan godt læse jeg nok er mere hysterisk end det hidtil gennemsnit min søn kommer aldrig til at få lov til at bade alene før han er godt op i årerne - jeg er ikke pyller puller og hans værelse er lige op af badeværelset men kommer bare ikke til at ske. Vi er dog ikke heeeeeelt enige herhjemme om jeg er for hysterisk men med en druknedød blandt søskende er det bare no go om det så er 10 sek

Det forstår jeg Dælme GODT!!!

Anmeld

10. januar 2012

_-Kathrine-_

Det er også meget muligt at jeg er hysterisk, men når Villads bader sidder der altid en hos ham-så kalder man og beder om de ting man skal bruge! Han kan sagtens finde på at rejse sig, og han sidder absolut ikke stabilt, og kan slet ikke holde tanken ud at skulle vælte og ikke kunne komme op igen!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.