Hvad ville i gøre i mit sted?? (kontanthjælp og indkøring)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Camulla

Anonym skriver:

Min barsel slutter d. 16/1..
Min datter har først dagpleje plads fra d. 16/1 fordi jeg har annulleret hendes plads hos den første dagpleje vi fik fordi jeg havde en dårlig mavefornemmelse..
Jeg er kaldt til en "jobsamtale" på kommunen (er på kontanthjælp).. hvor vi skal snakke om mine muligheder.. (d. 16/1) men skal så muligvis først i aktiveing ugen efter..
Jeg vil indkøre min datter så hun får en ordentlig start..
Men hvis jeg siger det til kommunen kan det være de ikke ser det som lovlig grund til at være væk..
Hvis så jeg melder mig syg ved de jo godt hvorfor (og bryder mig virkelig ikke om at skulle lyve om det )
Skal jeg ringe til kommunen og spørge om jeg kan holde ferie og bruge nogle feriepenge jeg har på det??
Eller skal jeg melde mig syg til samtalen også håbe at jeg først får ny tid sidst på samme uge (hvor min datter så kan ære i dagpleje i den time samtalen varer).. også håbe på jeg først skal starte aktivering ugen efter (man starter nok ikke sidst i en uge og midt i måneden)
Jeg vil helst være ærlig.. men så kan det ende med vi mister 1-2 uger kontanthjælp og har vi ikke råd til.. :-(
Min kæreste mener jeg bare skal melde mig syg.. men måske man jo ville kunne snakke med kommunen om det og finde en løsning uden problemer også ville jeg have ren samvittighed..
Ihhh jeg ved virkelig ikke.. hvad ville i??
For hvis jeg melder mig syg kan de åske lægge to og to sammen om jeg jo er ved at starte min datter op (hvis de kan se jeg får plads til hende samme dag)

Kan din kæreste ikke køre ind den dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

QueDee

Maja_4000 skriver:

Så havde jeg allieret mig med mine forældre og bedsteforældre

God plan, hvis man har muligheden for det .

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej alle i søde kvind folk  
Tusind tak for jeres svar..
Jeg endte med at ringe til min sagsbehandler eller hvad hun var.. hun var såååå sød.. og forstod mig fuldt ud.. så nu er mødet blevet rykket til en uge senere og der kan hun jo godt være i dagpleje i den time.. også skal jeg først starte aktivering ugen efter.. IHHHH er bare SÅ glad og lettet!! Jeg frygtede virkelig det værste og ville samtidig ikke kunne melde mig syg velvidende om jeg ikke var.. men nu er det hele på plads.. så dejligt! Tak for jeres hjælp..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.