Hvad ville i gøre i mit sted?? (kontanthjælp og indkøring)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville i gøre??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.051 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. januar 2012

Anonym trådstarter

Min barsel slutter d. 16/1..
Min datter har først dagpleje plads fra d. 16/1 fordi jeg har annulleret hendes plads hos den første dagpleje vi fik fordi jeg havde en dårlig mavefornemmelse..
Jeg er kaldt til en "jobsamtale" på kommunen (er på kontanthjælp).. hvor vi skal snakke om mine muligheder.. (d. 16/1) men skal så muligvis først i aktiveing ugen efter..
Jeg vil indkøre min datter så hun får en ordentlig start..
Men hvis jeg siger det til kommunen kan det være de ikke ser det som lovlig grund til at være væk..
Hvis så jeg melder mig syg ved de jo godt hvorfor (og bryder mig virkelig ikke om at skulle lyve om det )
Skal jeg ringe til kommunen og spørge om jeg kan holde ferie og bruge nogle feriepenge jeg har på det??
Eller skal jeg melde mig syg til samtalen også håbe at jeg først får ny tid sidst på samme uge (hvor min datter så kan ære i dagpleje i den time samtalen varer).. også håbe på jeg først skal starte aktivering ugen efter (man starter nok ikke sidst i en uge og midt i måneden)
Jeg vil helst være ærlig.. men så kan det ende med vi mister 1-2 uger kontanthjælp og har vi ikke råd til.. :-(
Min kæreste mener jeg bare skal melde mig syg.. men måske man jo ville kunne snakke med kommunen om det og finde en løsning uden problemer også ville jeg have ren samvittighed..
Ihhh jeg ved virkelig ikke.. hvad ville i??
For hvis jeg melder mig syg kan de åske lægge to og to sammen om jeg jo er ved at starte min datter op (hvis de kan se jeg får plads til hende samme dag)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Mira0911

Jeg vil helt klart ringe til min job rådgiver hvis jeg stod i den situation.. 

Vil fortælle hvordan situationen ser ud mht. indkøring! De fleste job rådgiver plejer nu af være søde til at give en fri  i et par dage til indkøring... 

Anmeld

9. januar 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Min barsel slutter d. 16/1..
Min datter har først dagpleje plads fra d. 16/1 fordi jeg har annulleret hendes plads hos den første dagpleje vi fik fordi jeg havde en dårlig mavefornemmelse..
Jeg er kaldt til en "jobsamtale" på kommunen (er på kontanthjælp).. hvor vi skal snakke om mine muligheder.. (d. 16/1) men skal så muligvis først i aktiveing ugen efter..
Jeg vil indkøre min datter så hun får en ordentlig start..
Men hvis jeg siger det til kommunen kan det være de ikke ser det som lovlig grund til at være væk..
Hvis så jeg melder mig syg ved de jo godt hvorfor (og bryder mig virkelig ikke om at skulle lyve om det )
Skal jeg ringe til kommunen og spørge om jeg kan holde ferie og bruge nogle feriepenge jeg har på det??
Eller skal jeg melde mig syg til samtalen også håbe at jeg først får ny tid sidst på samme uge (hvor min datter så kan ære i dagpleje i den time samtalen varer).. også håbe på jeg først skal starte aktivering ugen efter (man starter nok ikke sidst i en uge og midt i måneden)
Jeg vil helst være ærlig.. men så kan det ende med vi mister 1-2 uger kontanthjælp og har vi ikke råd til.. :-(
Min kæreste mener jeg bare skal melde mig syg.. men måske man jo ville kunne snakke med kommunen om det og finde en løsning uden problemer også ville jeg have ren samvittighed..
Ihhh jeg ved virkelig ikke.. hvad ville i??
For hvis jeg melder mig syg kan de åske lægge to og to sammen om jeg jo er ved at starte min datter op (hvis de kan se jeg får plads til hende samme dag)

hvordan skal du køre hende ind?? skal du selv være der??

serina skulle vi bare aflevere og hente igen efter en time ... hvis det er på samme måde hos dig kan du jo nok godt nå samtalen alligevel ... ligger den på et senere tidspunkt ville jeg altså bare tage barnet med ...

og hvis ingen af delene er muligt ville jeg tage ferie

Anmeld

9. januar 2012

Pigerne

Ring og snak med dem, og se om ikke du kan få flyttet tidspunktet. De kan jo se i systemerne at hun skal starte i DP....

Anmeld

9. januar 2012

M&M's Mor

Ville ringe og snakke med sagsbehandleren hvis det er samme tid som i ellers skulle være i DP og hvis du først har en tid efter i er kommet hjem fra DP ville jeg bare tage barnet med for er jo bare sådan det er når man starter dem op i DP...da jeg selv stod i den situation spurgte jeg bare min sagsbehandler om der var mulighed for jeg kunne holde fri den første uge men det synes min sagsbehandler ikke var nok så hun gav mig fri i 3 uger så den lille fik en rolig opstart...

Anmeld

10. januar 2012

Mor Christa

Heej.

Har stået i PRÆCIS samme situation. Jeg ringede til kommunen, og vi blev enige om at jeg tog sønnen med til den samtale, fordi han først skulle starte DP dagen efter mødet. Jeg fik lov til at give ham en uges indkøring før eg skulle starte i aktivering. I min kommune starter aktiveringen hver tirsdag (der starte nyt hold op HVER tirsdag). Jeg var ti lsamtale mandagen ugen før. 

Anmeld

10. januar 2012

Carina:-)

Snak med din sagsbehandler.

Opdager de at du snyder med sygdom risikerer du at de smækker kassen i .

Anmeld

10. januar 2012

Maja_4000

Jeg ville forklare dem situationen .. 

MEN det er jo ikke sikkert at en uge eller to er nok .. Caroline startede den 1. november og det er først efter jul at hun er blevet GLAD for at være der .. Så jeg havde det vildt dårligt med at give hende lange dage inden da .. 

Men det er jo forskelligt fra barn til barn

Anmeld

10. januar 2012

QueDee

Maja_4000 skriver:

Jeg ville forklare dem situationen .. 

MEN det er jo ikke sikkert at en uge eller to er nok .. Caroline startede den 1. november og det er først efter jul at hun er blevet GLAD for at være der .. Så jeg havde det vildt dårligt med at give hende lange dage inden da .. 

Men det er jo forskelligt fra barn til barn

Må jeg lige spørge hvad du ville have gjort, hvis du havde et arbejde? Man kan da ingensteder lige få tidligt fri hver dag i 2 måneder.....

Anmeld

10. januar 2012

Maja_4000

QueDee skriver:

Må jeg lige spørge hvad du ville have gjort, hvis du havde et arbejde? Man kan da ingensteder lige få tidligt fri hver dag i 2 måneder.....

Så havde jeg allieret mig med mine forældre og bedsteforældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.