Har jeg kvajet mig? (nyt job)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.796 visninger
30 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. januar 2012

Anonym trådstarter

sagen er den, at jeg har søgt en stilling og skal til samtale. Chefen skriver at h*n gerne vil have en udtalelse fra sidste arbejdssted. 

(jeg sagde op i min sidste stilling (et barselsvikariat) grundet en leder, jeg ikke synes var særlig sød og som ikke ville forlænge mig i mit vikariat- jeg er ikke den eneste der synes det, der var generel dårligt arbejdsmiljø og fagforeningen har også været indenover, ikke med mig, men en kollega !)

Altså jeg sygemeldte mig den sidste tid og fik ikke en udtalelse.

Jeg ringer til den nye chef og fortæller dette kort, h*n beder mig om at medbringe andre udtalelser, hvilke jeg har fundet frem.

jeg skriver desuden en mail med tlf nr på 2 af mine gamle kollegaer, der hellere end gerne vil give deres udtalelse.

Men har jeg brændt mine broer ved at ringe og fortælle sagen som den er?? den nye chef kender mig jo ikke måske skulle jeg have ventet med at sige noget til samtalen, frygter chefen har et negativt billede af mig nu ;(

hjælp hvad tænker I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

B&J

jamen ikke alle kommer fra et nyt sted og syntes det er modigt af dig du har ringet og sagt det lige ud det giver kun pluds fra min side..

Anmeld

9. januar 2012

Anonym trådstarter

Tak

Tænker bare jeg måske handlede lidt i panik. Har aldrig før prøvet at være i "unåde" er normalt meget afholdt (var jeg også af mine kollegaer+ forældrene) og vil bare så gerne have denne stilling

Anmeld

9. januar 2012

Anonym trådstarter

Har virkelig brug for jeres mening piger!!

Anmeld

9. januar 2012

Den lykkelige

Jeg synes det er fint du har sagt det.. viser du er ærlig..
Håber og krydser fingre for dig!!

Anmeld

9. januar 2012

B&J

Anonym skriver:

Tak

Tænker bare jeg måske handlede lidt i panik. Har aldrig før prøvet at være i "unåde" er normalt meget afholdt (var jeg også af mine kollegaer+ forældrene) og vil bare så gerne have denne stilling

du skal nok få den stilling det er dejligt med folk der er ærlige... håber du får det job

Anmeld

9. januar 2012

Malene76

Jeg tror det er værre hvis du forsøger at holde det hemmeligt eller ikke rigtig vil tale om det. Så skal man som ny arbejdssted jo til at forestille sig hvad der kan være tale om. Mit råd er at du er ærlig uden at bagtale eller være for negativ/sladrende om dit gamle arbejde. Krydser fingre for en god samtale.

MVH Malene

Anmeld

9. januar 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

du skal nok få den stilling det er dejligt med folk der er ærlige... håber du får det job

tak hvor er du sød

Anmeld

9. januar 2012

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Jeg tror det er værre hvis du forsøger at holde det hemmeligt eller ikke rigtig vil tale om det. Så skal man som ny arbejdssted jo til at forestille sig hvad der kan være tale om. Mit råd er at du er ærlig uden at bagtale eller være for negativ/sladrende om dit gamle arbejde. Krydser fingre for en god samtale.

MVH Malene

Ja du har ret, det tænker jeg- på den anden side- også at det er. Men jeg blev bare så presset da h*n bad om den udtalelse (til imorgen!!) at jeg gik i panik og valgte at ringe for fortælle hvorfor jeg ikke har sådan en

Anmeld

9. januar 2012

Malene76

Anonym skriver:

Ja du har ret, det tænker jeg- på den anden side- også at det er. Men jeg blev bare så presset da h*n bad om den udtalelse (til imorgen!!) at jeg gik i panik og valgte at ringe for fortælle hvorfor jeg ikke har sådan en

Ja det er jo også en træls situation at stå i. Men alle kan jo komme ud for at mistrives på jobbet og det er jo ikke altid ens egen skyld. Håber de ser det som noget positivt at du kontaktede dem og super fint at du gav numre på kollegaer som der kunne ringes til.

KH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.