Hvordan tager jeres omgangskreds at i er mødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

morethanperfect

Debatpige skriver:

Lyder til at du fandt nogle veninder for livet der, og det da super dejligt at i kan lave alle de ting sammen, med jeres børn 

Det også et godt valg, hellere ungmor end gammelmor 

Jep .. Det er jeg også mega glad for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

morethanperfect

MissTas skriver:

Altså jeg er 21 og skal være mor i næste måned.. vil ikke kalde mig UNG mor, men i den yngre ende af skalaen, hvis man kan sige det sådan.

Jeg har absolut oplevet at nogle veninder er faldet fra efter jeg blev gravid.. men synes bare det viser mere end dem end om mig der her heldigvis stadig nogle gode og rigtige veninder som hænger i

Ja som du selv siger , det viser mere om dem end dig

Jeg er også 21 , fødte da jeg var 20 , og føler mig som ung endnu

Anmeld

9. januar 2012

-Sigrid-

Jeg har godt nok ikke født endnu, men jeg har mistet en ven og min mor. 

Min bedste ven er langsomt faldet fra, men der er så mange andre søde mennesker (bl.a herindefra) som har trådt til og bare er dejlige, så jeg har fået et nyt netværk, og så kan jeg tydeligt se hvem der er mine virkelige venner, og hvem som kommer og går når det er interessant (som nu, hvor jeg er høj-højgravid, der er det virkelig interessant at høre fra mig).

Min familie er meget splittet. Min mor og hendes side syntes egentlig det er okay at svine mig til og være der når det passer, hvorimod min far som ikke rigtigt har været der før, nu er der og ikke har noget arbejde for tiden (arbejder normalt offshore) for at han kan være der lige efter fødslen 

Uddannelse og job ved jeg ikke med endnu, men jeg regner med at det går?

Anmeld

9. januar 2012

MissTas

morethanperfect skriver:

Ja som du selv siger , det viser mere om dem end dig

Jeg er også 21 , fødte da jeg var 20 , og føler mig som ung endnu

jeg nyder også at skal være "ung" mor .. bliver da skønt at opleve sine børn inden man selv er en gammel en .. har ikke fortrudt et sekund.. dem som falder fra, de falder fra.. dem kan jeg bare ikke bruge til noget

Anmeld

9. januar 2012

morethanperfect

MissTas skriver:

jeg nyder også at skal være "ung" mor .. bliver da skønt at opleve sine børn inden man selv er en gammel en .. har ikke fortrudt et sekund.. dem som falder fra, de falder fra.. dem kan jeg bare ikke bruge til noget

Præcis .. Det er den holdning man skal ha 

Anmeld

9. januar 2012

Clisolka

Baagøe skriver:

Jeg vil da ærligt erkende, at jeg har mistet venner efter jeg fik Laura, selvom jeg var 28, da jeg fik hende

Jeg har også mistet mange - og jeg var 32 

Anmeld

9. januar 2012

Mette.

Debatpige skriver:

Så på hjemmefronten tog de det pænt, hvordan var venindernes reaktion?

Okay, det måske også lidt svært for ens veninder at forstå, især dem der ikke har børn.

Har du så fået nye veninder? eller holder du dig bare til dem du har? 

Ja, Emilie er første barnebarn på begge sider, så der var stor begejstring fra alle parter der.

Jeg snakker stadig med min mødregruppe også har jeg fået en rigtig dejlig veninde her hvor vi bor nu. Vi flyttede i april sidste år og kom til at snakke med min genbo, som har en datter jævnaldrende med Emilie. Det er nu et rigtigt godt venskab.

Men hensyn til uddannelse var jeg midt i min bachelor da jeg blev gravid. Nu er jeg snart færdig med den og starter på kandidaten til sommer, så det har ikke ændret på sig, bortset fra et år længere, hvor jeg gik på barsel.

Anmeld

9. januar 2012

Mira0911

Her forsvandt veninderne ligeså stille... Fordi så kunne jeg lige pludselig ikke feste med dem mere... 

Den dag idag, snakker jeg ikke rigtig med nogle af dem... 

Rigtig dårlig grund at blive skubbet væk fordi man ikke kan feste mere... Og det kan man nu godt, bare ikke hver weekend... 

Anmeld

9. januar 2012

lycly

Min omgangskreds har taget rigtig godt imod at jeg er mor! Jeg får tit at vide, at jeg klarer det SÅ flot, da jeg jo (åbenbart) er ung mor  

Mine veninder forstår udmærket, at jeg ikke har den samme tid, eller mulighed for at lave de samme ting som før. De er jo helt skudt i Julia, og er endda selv gået hen og blevet helt skrukke! Så de er meget forstående, og der er faktisk ikke røget nogle venskaber efter at jeg er blevet mor. Men jeg har også altid haft meget få tætte venskaber, og har valgt mine venner og veninder med omhu. Så har kun folk omkring mig, som jeg til enhver tid kan regne med. Og det er GULD værd, når man er mor, hvilket til tider kan være rigtig hårdt. 

Jeg har aldrig fået den der "wow" reaktion, altså på den måde, at det er kommet bag på folk. Dengang jeg fortalte om min graviditet på mit arbejde var alles reaktion bare: "Neeej tillykke!", ingen fordømmende reaktioner overhoved

Anmeld

9. januar 2012

Chevro

Der er ikke nogle der har set skævt på mig, fordi vi skal have barn :-) Synes indtil nu at alt er uforandret - har to andre veninder som også skal have barn, efter mig - så mig i juni, en i juli og en i august :-) så der er bestemt nogle at snakke med.

Det er ikke alle fra hvor jeg bor, der ved at vi skal have barn - men det kommer jo nok, og så tager folk nok stilling til deres meninger der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.