Hvordan tager jeres omgangskreds at i er mødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.229 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. januar 2012

Vores kærlighedsbarn

Ved ikke om der er en begrænsning på inlæg, men jeg har så mange gode spørgsmål jeg gerne vil af med.

Hvordan tog jeres omgangskreds det da i fortalte i skulle til at være mødre, og hvordan tager folk det nu som i møder for første gang? 

Nok mest til lidt yngre mødre, for jeg har tit fået det der 'er du mor' blik! 

Ved jeres arbejde/uddannelses sted at i har børn, og tager jeres veninder hensyn til det? 

Har jeres venskaber og netværk forandret sig, er i blevet svigtet eller fået flere ind i livet efter i er blevet mødre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

morethanperfect

Debatpige skriver:

Ved ikke om der er en begrænsning på inlæg, men jeg har så mange gode spørgsmål jeg gerne vil af med.

Hvordan tog jeres omgangskreds det da i fortalte i skulle til at være mødre, og hvordan tager folk det nu som i møder for første gang? 

Ved jeres arbejde/uddannelses sted at i har børn, og tager jeres veninder hensyn til det? 

Har jeres venskaber og netværk forandret sig, er i blevet svigtet eller fået flere ind i livet efter i er blevet mødre?

Jamen alle omkring mig blev helt vilde .. De har alle sammen troet at jeg skulle blive ung mor , så det kom vidst ikke som nogen vildt stor overraskelse
Har ikke mistet nogle veninder , men jeg ser ikke så meget til dem som jeg gjorde før , og det er jo klart .. Oscar har været meget sensetiv , så det har været begrænset hvad jeg har kunne slæbe ham med rundt til .. Nu er de fleste veninder flyttet rundt omkring i landet , og en er pt. i udlandet , men vi prøver da at få tiden til at hænge sammen , selvom jeg syns det er svært , med barn , kursus pt. hjemmet der skal ordnes , maden der skal laves osv.. Så er der bare ikke altid tid til dem , og det forstår de 100 % . Jeg har de dejligste veninder , der er så forståelige 

Og jo , der er kommet nye til som jeg har mødt i mødregruppen for unge mødre  De er også nogle helt igennem fantastiske piger , og de forstår jo lidt bedre tingene når de selv har en 

Anmeld

9. januar 2012

Vores kærlighedsbarn

morethanperfect skriver:

Jamen alle omkring mig blev helt vilde .. De har alle sammen troet at jeg skulle blive ung mor , så det kom vidst ikke som nogen vildt stor overraskelse
Har ikke mistet nogle veninder , men jeg ser ikke så meget til dem som jeg gjorde før , og det er jo klart .. Oscar har været meget sensetiv , så det har været begrænset hvad jeg har kunne slæbe ham med rundt til .. Nu er de fleste veninder flyttet rundt omkring i landet , og en er pt. i udlandet , men vi prøver da at få tiden til at hænge sammen , selvom jeg syns det er svært , med barn , kursus pt. hjemmet der skal ordnes , maden der skal laves osv.. Så er der bare ikke altid tid til dem , og det forstår de 100 % . Jeg har de dejligste veninder , der er så forståelige 

Og jo , der er kommet nye til som jeg har mødt i mødregruppen for unge mødre  De er også nogle helt igennem fantastiske piger , og de forstår jo lidt bedre tingene når de selv har en 

Dejligt med et svar! 

Så du har haft en positiv oplevelse af det hele? det jo bare dejligt! og det fantastisk du har nogle veninder der er forstående selvom du ikke har meget overskud til dem, det vidst ægte veninder!

Så du er rigtig glad for pigerne i din mødregruppe? ses i også privat eller er det bare når i er sammen en gang om ugen?

Må man spørge hvordan de vidste du skulle blive ung mor? har du altid ønsket dig børn i tidlig alder?

Anmeld

9. januar 2012

morethanperfect

Debatpige skriver:

Dejligt med et svar! 

Så du har haft en positiv oplevelse af det hele? det jo bare dejligt! og det fantastisk du har nogle veninder der er forstående selvom du ikke har meget overskud til dem, det vidst ægte veninder!

Så du er rigtig glad for pigerne i din mødregruppe? ses i også privat eller er det bare når i er sammen en gang om ugen?

Må man spørge hvordan de vidste du skulle blive ung mor? har du altid ønsket dig børn i tidlig alder?

Ja jeg ses med pigerne fra Mødregruppen privat
Vi har ikke mødregruppe mere , da det var et sted der hedder : Mødrerådgivningen der blev holdt MG , og det var kun indtil vores barsel sluttede .. Så har vi bare kørt den videre , og til jul holdte vi julefrokost osv.. Vi laver mange sjove ting .. Skal snart i legeland , alle 10 , med børnene .. Det skal nok bli sjovt

Jeg har altid været rigtig glad for børn , og ja , har altid villet ha børn FØR jeg fik udd. Det var bare et valg jeg tog så sådan blev det .

Anmeld

9. januar 2012

Vores kærlighedsbarn

morethanperfect skriver:

Ja jeg ses med pigerne fra Mødregruppen privat
Vi har ikke mødregruppe mere , da det var et sted der hedder : Mødrerådgivningen der blev holdt MG , og det var kun indtil vores barsel sluttede .. Så har vi bare kørt den videre , og til jul holdte vi julefrokost osv.. Vi laver mange sjove ting .. Skal snart i legeland , alle 10 , med børnene .. Det skal nok bli sjovt

Jeg har altid været rigtig glad for børn , og ja , har altid villet ha børn FØR jeg fik udd. Det var bare et valg jeg tog så sådan blev det .

Lyder til at du fandt nogle veninder for livet der, og det da super dejligt at i kan lave alle de ting sammen, med jeres børn 

Det også et godt valg, hellere ungmor end gammelmor 

Anmeld

9. januar 2012

Mette.

Debatpige skriver:

Jeg blev mor som 21-årig, og min kæreste blev 25 en uge efter vores datter blev født, så ja, vi er også unge forældre.

Jeg tror ikke rigtigt det overraskede omgangskredsen samt familien, da jeg altid har været lidt hen mod at få børn tidligt. Mine forældre fik også mig tidligt og ligesådan med mine bedsteforældre med mine forældre.

Jeg snakker ikke ret meget med de veninder jeg havde før jeg blev gravid. Emilie har været et barn som har krævet mig i stor stil og kun mig. Hun var over 1 år før hun blev passet første gang fordi hun var dybt ulykkelig så snart jeg gik bare 10 minutter.

Anmeld

9. januar 2012

Vores kærlighedsbarn

Mette. skriver:

Jeg blev mor som 21-årig, og min kæreste blev 25 en uge efter vores datter blev født, så ja, vi er også unge forældre.

Jeg tror ikke rigtigt det overraskede omgangskredsen samt familien, da jeg altid har været lidt hen mod at få børn tidligt. Mine forældre fik også mig tidligt og ligesådan med mine bedsteforældre med mine forældre.

Jeg snakker ikke ret meget med de veninder jeg havde før jeg blev gravid. Emilie har været et barn som har krævet mig i stor stil og kun mig. Hun var over 1 år før hun blev passet første gang fordi hun var dybt ulykkelig så snart jeg gik bare 10 minutter.

Så på hjemmefronten tog de det pænt, hvordan var venindernes reaktion?

Okay, det måske også lidt svært for ens veninder at forstå, især dem der ikke har børn.

Har du så fået nye veninder? eller holder du dig bare til dem du har? 

Anmeld

9. januar 2012

MLT

Jeg fandt ud af at jeg var gravid på min 18års fødslesdag, og der var jeg en måned henne Jeg snakkede med de nærmeste om det, da faren var overbevist om, at jeg skulle have en abort - dog var jeg ikke selv i tvivl om, at jeg skulle beholde barnet.. Alle rådede mig til at få en abort, men da vi fortalte, at vi ville beholde barnet, så var alle positive og glade på vores vejne

Jeg får også selv de blik, som du snakker om, men jeg kan kun smile tilbage til dem. Jeg er så stolt over at være mor til Emma . 

Det at jeg er mor sætter selvfølgelig nogle begrænsninger både hvad angår vennerne, men også hos mit arbejde og uddannelsessted, men jeg syntes, at folk er gode til at tage hensyn til det, og hvis jeg ikke kan være deltagene i noget, så er folk forstående, ellers kommer Emma med

Jeg mærker ikke, at jeg måske har mistet en veninde eller to. Hvis de ikke kunne holde til, at jeg skulle være mor, så dem om det - jeg har det fint uden så .. Men, nej, der er ikke nogen som har betydet meget for mig, som ikke er der mere. 

Anmeld

9. januar 2012

Pige2009

Debatpige skriver:

Jeg vil da ærligt erkende, at jeg har mistet venner efter jeg fik Laura, selvom jeg var 28, da jeg fik hende

Anmeld

9. januar 2012

MissTas

morethanperfect skriver:

Altså jeg er 21 og skal være mor i næste måned.. vil ikke kalde mig UNG mor, men i den yngre ende af skalaen, hvis man kan sige det sådan.

Jeg har absolut oplevet at nogle veninder er faldet fra efter jeg blev gravid.. men synes bare det viser mere end dem end om mig der her heldigvis stadig nogle gode og rigtige veninder som hænger i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.