Nu har jeg stået i situationen. Hasse blev født i uge 24+4 med en vægt på 470 gram. Her i DK, begynder de at forsøge redning ved uge 24+0. Hasse levede da han kom ud, men efter 3 forsøg på at ilte ham op, tog de beslutningen at nu var nok, nok, og lagde ham ind til mig for at vi kunne sige farvel. Han havde der været uden ordentlig ilt, sådan at han kunne risikere hårde hjerneskader og endda liv i kørestol som multihandicappet. Dem af jer som kender til os, ved jo at sådan er dte heldigvis ikke endt! Men jeg må indrømme, at jeg er glad for at lægerne selv kan tage den vurdering om hvad der er bedst for BARNET, for alle forældre vil jo at ens børn lever.
Og nej, jeg er ikke for at der decideret skal være en grænse, men eftersom vi har haft det så tæt på livet, kan vi se når det også år gruelig galt, og at et barn er født til et liv i elendighed, eller en død i en tidlig alder på grund af alskens sygdomme. Jeg er bare glad for at vores dreng valgte at gå imod alle de odds han havde imod sig pga den for tidlige fødsel.
Ved ikke om dette gav mening, eller om min holdning til det blev ordentligt fremvist...
Anmeld