15 mdr og potte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

Vores lille prinsesse, som bliver 15 mdr lige om snart, er begyndt at sidde på potte, både i vuggestue og også herhjemme(fik en potte i fredags).. Hun laver ikk noget, men sætter sig frivilligt  Er selvfølgelig rigtig stolt

Men tænker nu om der er nogen der ved om det er godt når de er så små at lære dem at komme på potte ?? Tænker bare på om det måske kan give bagslag ??  

Vi tvinger hende ikk til at sidde der, men nu hvor vi har fået en herhjemme så skal hun lige vise os at hun godt kan finde ud af at sidde på den , og når hun skal i bad, tager vi hendes tøj af inde i soveværelset og så får hun lov til at rende ud på badeværelset, hvor en af os står og har gjort bad klar, og det første hun gør når hun kommer derud er at sætte sig på potten ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

trisse

Hej
Min datter var også ca 15 mdr. Da hun startede med at ville på potten, det var min venindes datters dukkepotte hun satte sig på...
Så tilbød min veninde at vi bare kunne låne deres rigtige potte med hjem.. Det gjorde vi så og hun har brugt potte lige siden ca 2-3 gange om dagen, jeg spurgte hende om hun kunne slå en prut og hov så tissede hun og lidt efter lavede hun lort jeg roste hende og vi kiggede osv.. Og det virker..
Hun er nu 2 år og 2 måneder og hun har lige lært at bruge wc istedet..
Min veninde bad om at få potten tilbage til hendes egen søn. Så tænkte jeg ååhhh nej går det hele nu tilbage? Men så tog jeg potten væk og så sagde jeg til hende at hvis hun kunne lave lort på wc kunne hun få en lille vingummi tjek.. Det gjorde hun så!!!!!
Jeg er selv vildt overrasket over at det går så nemt.. Men glad.
Håber det holder..
Jeg tror virkelig det er meget forskelligt fra barn til barn, men ville bare hermed fortælle at det godt kan lade sig gøre..
Kh kathrine

Anmeld

10. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

trisse skriver:

Hej
Min datter var også ca 15 mdr. Da hun startede med at ville på potten, det var min venindes datters dukkepotte hun satte sig på...
Så tilbød min veninde at vi bare kunne låne deres rigtige potte med hjem.. Det gjorde vi så og hun har brugt potte lige siden ca 2-3 gange om dagen, jeg spurgte hende om hun kunne slå en prut og hov så tissede hun og lidt efter lavede hun lort jeg roste hende og vi kiggede osv.. Og det virker..
Hun er nu 2 år og 2 måneder og hun har lige lært at bruge wc istedet..
Min veninde bad om at få potten tilbage til hendes egen søn. Så tænkte jeg ååhhh nej går det hele nu tilbage? Men så tog jeg potten væk og så sagde jeg til hende at hvis hun kunne lave lort på wc kunne hun få en lille vingummi tjek.. Det gjorde hun så!!!!!
Jeg er selv vildt overrasket over at det går så nemt.. Men glad.
Håber det holder..
Jeg tror virkelig det er meget forskelligt fra barn til barn, men ville bare hermed fortælle at det godt kan lade sig gøre..
Kh kathrine

Dejligt det gik så nemt  Vores datter får også bare lov til at sidde på den, hun sidder mest på den når hun har ble på, men hun sidder selvfølgelig også på den når hun ikk har ble på  

Anmeld

11. januar 2012

(august)

Hej

Tror bare nogle piger er hurtigt ude. Vores datter på knap 17mdr har nu siddet 3 mdr. Hun har selvfølgelig stadig ble på, da hun ikke har vænnet sig helt til det, men der er færre tisser bleer :-)

Vores datter kom selv og bad om at komme på toillettet og sagde hun skulle tisse, også greb vi chancen for det må  jo være et tegn på at hun har forstået hvad man skal på toillettet.

Anmeld

11. januar 2012

Pige2009

MillesMor111010 skriver:

Vores lille prinsesse, som bliver 15 mdr lige om snart, er begyndt at sidde på potte, både i vuggestue og også herhjemme(fik en potte i fredags).. Hun laver ikk noget, men sætter sig frivilligt  Er selvfølgelig rigtig stolt

Men tænker nu om der er nogen der ved om det er godt når de er så små at lære dem at komme på potte ?? Tænker bare på om det måske kan give bagslag ??  

Vi tvinger hende ikk til at sidde der, men nu hvor vi har fået en herhjemme så skal hun lige vise os at hun godt kan finde ud af at sidde på den , og når hun skal i bad, tager vi hendes tøj af inde i soveværelset og så får hun lov til at rende ud på badeværelset, hvor en af os står og har gjort bad klar, og det første hun gør når hun kommer derud er at sætte sig på potten ..

Jeg er ikke tilhænger af potte, men mere af en toilettræner, da de alligevel skal vænnes fra potten og til toilettet på et tidspunkt

Anmeld

11. januar 2012

Anneiris

Baagøe skriver:

Jeg er ikke tilhænger af potte, men mere af en toilettræner, da de alligevel skal vænnes fra potten og til toilettet på et tidspunkt

Åhh, endelig en som deler samme mening som jeg. 

Anmeld

11. januar 2012

Zeus

MillesMor111010 skriver:

Ej hvor er hun hurtig Cajsa er er lige blevet 14 mdr, og hun har ikke den ringeste anelse om, at hvad en potte/toilet skal bruges til.. Eller jo, hun ved man kan putte toiletpapir i toilettet, men det er også dét

Anmeld

11. januar 2012

morethanperfect

Zeus skriver:

Ej hvor er hun hurtig Cajsa er er lige blevet 14 mdr, og hun har ikke den ringeste anelse om, at hvad en potte/toilet skal bruges til.. Eller jo, hun ved man kan putte toiletpapir i toilettet, men det er også dét

Bossi aner heller ikke hvad det er .. Han forstår dog godt han skal sidde på den , men andet ved han heller ikke

Anmeld

11. januar 2012

Zeus

morethanperfect skriver:

Bossi aner heller ikke hvad det er .. Han forstår dog godt han skal sidde på den , men andet ved han heller ikke

Jeg tror ikke engang hun har set en potte før, vi har nemlig ikke nogen endnu Hendes dukke har heller ikke nogen potte, og jeg tror kun hun har været med mig på toilettet en håndfuld gange

Anmeld

11. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

Baagøe skriver:

Vi har prøvet nogle gange at vise hende hvad toilet er og at man skal sidde på det, men hun er faktisk bange for det, og derfor starter vi med potten. Lige så snart hun begynder at lave noget derpå, begynder vi stille og roligt at vise at det er det samme man gør på toilet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.