Vil ikke sove i sin seng :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2009

Mormilla

Mumto3 skriver:

Har I mulighed for at stille jeres dobbeltseng op af en væg? For så kunne han jo ligge mellem væggen og far-mand, og dermed undgå at sparke dig i maven, men stadig få sit behov for tryghed opfyldt.

Nej det kan vi ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2009

mortil(nichlasogmathias)

Mormilla skriver:

Min søn på 10 mån. vil ikke sove i sin egen seng om natten. Om dagen kan jeg bare ligge ham ind og så sover han efter 2 min.
Nu har vi taget han`s seng ind til os, men det hjalp heller ikke Han var så sur i går, at han slet ikke ville sove. Jeg måtte sidde med ham, han gad ikke at ligge ned. Efter 3 timer faldte han i søvn men`s han sad på mig. Jeg lagde ham i sin egen seng og han sov nogen timer og vågnede igen. Jeg tog ham over i vores seng,hvor han lagde sig til at sove med det samme og der sov han så til kl.7:30... Jeg ved slet ikke hvad vi skal gøre!!! Når han sover i vores seng ligger han og sparker mig i maven, så jeg får ikke sovet så meget. Ved heller ikke hvor smart det er, nu hvor jeg er gravid.

Er der nogen der har prøvet det samme???
Hvis ja hvad gjorde i???
Eller er der bare nogen der har et godt råd???

Håber der er en der kan hjælp...

jeg lytter lige med, har præsis samme problem....

Anmeld

6. marts 2009

Mormilla

Er der slet ikke andre der har et godt råd???

Anmeld

6. marts 2009

Mutti2

Mormilla skriver:

Er der slet ikke andre der har et godt råd???

Hejsa

Da Milla-Victoria var omkring de 10 måneder, begyndte hun konstant at skrige og ville ikke ligge i sin egen seng (selv om hun til tider sov i den siden hun var 7 mdr).
Jeg fik besøg af SP'eren og hun hørte hvor hysterisk hun lød, "bare" fordi hun skulle sove til middag. Hun satte sig opgivende ned og sagde hun anede ikke hvilket råd hun skulle give mig. Det var rent hysteri når Milla-Victoria gik amok!!

Men selvfølgelig er det tryghed de mangler. Det der hjalp her var at ændre på rutinen. Vores aften rutine var: aftensmad, bad, pusling ved pusle-puden, et par sange inde i sofaen/eller en historie, amning og til sidst ud og børste tænder.
Det eneste jeg lavede om var at jeg børstede tænder på hende inden amning!! Og når jeg puttede hende hviskede jeg ikke godnat, men snakkede til hende højt og tydeligt når jeg forlod/forlader rummet. Og siden da har der ikke været problemer når hun skal putte i eget værelse med lukket dør og slukket lys

Jeg ved ikke om det kan hjælpe lidt (hvis du kan forstå hvad jeg skriver )

Ellers kan det ofte også hjælpe at lade døren stå åben så kan kan høre at i lunter rundt.... dermed ikke ment at i skal skrue ned, eller snakke lavere!! Men opfør jer som i ellers ville, så vender han sig til at han kan høre at i er der.

Når han så vågner, kan i jo vælge at fortsætte med at tage ham over, men som du siger er det ikke sjovt konstant at blive sparket i maven, men du kan også lære ham at han ikke kommer op, før det er morgen, det kræver mange nætter hvor det bliver hårdt, og man skal op hver time for at ligge ham ned/give ham sutten/sige godnat osv..... men det skal helt sikkert nok lykkedes. Milla-Victoria vågner sommetider om natten, og snakker lidt, men så går der kort tid, så ligger hun sig ned og sover videre, grundet at hun ved at hvis hun pyldre, kommer jeg bare ind og ligger hende ned igen. (sommetider kommer hun selvf. med ind og putter ved MOAR

Jeg håber da at jeg kunne hjælpe lidt Men det der virker er at prøve sig frem

Held og lykke
Knus Pernille

Anmeld

7. marts 2009

Mormilla

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa

Da Milla-Victoria var omkring de 10 måneder, begyndte hun konstant at skrige og ville ikke ligge i sin egen seng (selv om hun til tider sov i den siden hun var 7 mdr).
Jeg fik besøg af SP'eren og hun hørte hvor hysterisk hun lød, "bare" fordi hun skulle sove til middag. Hun satte sig opgivende ned og sagde hun anede ikke hvilket råd hun skulle give mig. Det var rent hysteri når Milla-Victoria gik amok!!

Men selvfølgelig er det tryghed de mangler. Det der hjalp her var at ændre på rutinen. Vores aften rutine var: aftensmad, bad, pusling ved pusle-puden, et par sange inde i sofaen/eller en historie, amning og til sidst ud og børste tænder.
Det eneste jeg lavede om var at jeg børstede tænder på hende inden amning!! Og når jeg puttede hende hviskede jeg ikke godnat, men snakkede til hende højt og tydeligt når jeg forlod/forlader rummet. Og siden da har der ikke været problemer når hun skal putte i eget værelse med lukket dør og slukket lys

Jeg ved ikke om det kan hjælpe lidt (hvis du kan forstå hvad jeg skriver )

Ellers kan det ofte også hjælpe at lade døren stå åben så kan kan høre at i lunter rundt.... dermed ikke ment at i skal skrue ned, eller snakke lavere!! Men opfør jer som i ellers ville, så vender han sig til at han kan høre at i er der.

Når han så vågner, kan i jo vælge at fortsætte med at tage ham over, men som du siger er det ikke sjovt konstant at blive sparket i maven, men du kan også lære ham at han ikke kommer op, før det er morgen, det kræver mange nætter hvor det bliver hårdt, og man skal op hver time for at ligge ham ned/give ham sutten/sige godnat osv..... men det skal helt sikkert nok lykkedes. Milla-Victoria vågner sommetider om natten, og snakker lidt, men så går der kort tid, så ligger hun sig ned og sover videre, grundet at hun ved at hvis hun pyldre, kommer jeg bare ind og ligger hende ned igen. (sommetider kommer hun selvf. med ind og putter ved MOAR

Jeg håber da at jeg kunne hjælpe lidt Men det der virker er at prøve sig frem

Held og lykke
Knus Pernille

Det lykkes mig i går at få ham til at putte i sin egen seng. Han gad ikke sove som han plejer, han var bare mega frisk. Så tænæte jeg på at det var måske fordi han var sulten igen. Så jeg lavede lidt mere mælk og så lagde jeg ham i seng der efgter og så sov han her til morgen. Tror jeg vil ud og købe noget vælling i dag. Tror ikke at mælken gør ham mæt hele natten mere.
Men vil da os prøve din ide. Mange tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.