Metformin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.849 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

Miin'Baby'Mus

Jubii, jeg har fået lov til at få metformin af min læge 

Nu er der ikke gået så længe endnu, men jeg håber da at de virker  .

Er der andre der har prøvet eller tager Metformin? Og hvad syntes i om dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

AndreasMor84

Norman skriver:

Jeg tog metformin pga. pco i et halvt års tid inden jeg blev gravid.

De hjalp på mig og efter 3 mdr. var mine tal blevet bedre. Ulempen ved dem var dog, at jeg fik kvalme og nogle dage diarré Havde så meget kvalme at jeg måtte gå med Seaband Armbånd.. øv.. men slap så for en graviditet uden kvalme

Virkningen afhænger af den dosis du tager. Hvor mange skal du tage om dagen?

Anmeld

9. januar 2012

Lihan88

Jeg fik metformin pga. PCO - Startede på dem d.23-09-2010 - Jeg fik ingen bivirkninger ved at tage dem.. Allerede et par måneder efter blev min cyklus rigtig fin.. Dog testede jeg først positiv d.18.08.2011..

Men har nu kun 95 dage tilbage til termin

Anmeld

9. januar 2012

Miin'Baby'Mus

AndreasMor2011 skriver:

Jeg tog metformin pga. pco i et halvt års tid inden jeg blev gravid.

De hjalp på mig og efter 3 mdr. var mine tal blevet bedre. Ulempen ved dem var dog, at jeg fik kvalme og nogle dage diarré Havde så meget kvalme at jeg måtte gå med Seaband Armbånd.. øv.. men slap så for en graviditet uden kvalme

Virkningen afhænger af den dosis du tager. Hvor mange skal du tage om dagen?

Ja jeg har også PCO, netop derfor at jeg har fået dem.

Ja, men jeg har så fundet ud af at hvis jeg ikke spiser usundt så har jeg det fint nok, men spiser jeg så noget med meget fedt eller sukker så får jeg det dårligt - men det er vel i og for sig godt nok, altså eftersom at jeg skal tabe mig

Jamen jeg er kun lige startet, så tager 2 om dagen...

Men så længe de virker, håber i hvert fald at de virker  

Anmeld

9. januar 2012

Miin'Baby'Mus

Lihan88 skriver:

Jeg fik metformin pga. PCO - Startede på dem d.23-09-2010 - Jeg fik ingen bivirkninger ved at tage dem.. Allerede et par måneder efter blev min cyklus rigtig fin.. Dog testede jeg først positiv d.18.08.2011..

Men har nu kun 95 dage tilbage til termin

Okay lyder godt, jeg vil også bare gerne have normal cyklus igen, syntes det er så antrengende at gå og håbe på at den kommer hver måned. - Og så selvfølgelig med håb om ægløsning 

Anmeld

9. januar 2012

Camillos

Norman skriver:

Okay lyder godt, jeg vil også bare gerne have normal cyklus igen, syntes det er så antrengende at gå og håbe på at den kommer hver måned. - Og så selvfølgelig med håb om ægløsning 

Jeg har også Pcos, og jeg tager metformin. Egentlig ved jeg ikke rigtig om de gør noget godt for mig, jeg har ingen regelmessig cyklus fået, jeg har nok taget dem omkring 4 måneder.. nu er min mens forsinket er ca på 37 dage .. 

Metforminen giver mig kvalme nogle dage og lidt træg mave, men en ting er sikkert! 

Jeg kan fejre jeg har Tabt mig 10,6 kg på 13 uger! idag!  Jeg mangler 3,4 kg så har jeg nået mit mål og kan komme i gang med barnløsheds behandling! 

Anmeld

9. januar 2012

Jeia

Norman skriver:

Jeg tog metformin for ca. 6 år siden. Kan ikke sige noget om bivirkninger, idet jeg blev gravid ugen efter jeg var startet på dem 

Anmeld

9. januar 2012

Miin'Baby'Mus

Camillos skriver:

Jeg har også Pcos, og jeg tager metformin. Egentlig ved jeg ikke rigtig om de gør noget godt for mig, jeg har ingen regelmessig cyklus fået, jeg har nok taget dem omkring 4 måneder.. nu er min mens forsinket er ca på 37 dage .. 

Metforminen giver mig kvalme nogle dage og lidt træg mave, men en ting er sikkert! 

Jeg kan fejre jeg har Tabt mig 10,6 kg på 13 uger! idag!  Jeg mangler 3,4 kg så har jeg nået mit mål og kan komme i gang med barnløsheds behandling! 

Lyder rigtig godt, det er jo super motivation  Har selv tabt 7,5 kg og mangler yderligere 15 kg - men heldigvis er det ikke så mange kilo og skal slåsse med  Og min motivation er jo bare endnu højere nu hvor i siger at det hjælper jer på både den ene og anden måde Tusind tak

Anmeld

9. januar 2012

Miin'Baby'Mus

Jeia skriver:

Jeg tog metformin for ca. 6 år siden. Kan ikke sige noget om bivirkninger, idet jeg blev gravid ugen efter jeg var startet på dem 

Hold da op  .. Ja enten så virkede de da super godt på dig eller også har du været dejlig heldig 

Men igen, det er super motivation for mig at hører alle de gode ting om Metforminen

Anmeld

9. januar 2012

Jeia

Norman skriver:

Hold da op  .. Ja enten så virkede de da super godt på dig eller også har du været dejlig heldig 

Men igen, det er super motivation for mig at hører alle de gode ting om Metforminen

Ja, har nok også været heldig Jeg lagde også kosten om samtidig, var fuldstændig fanatisk. Anden gang jeg blev gravid lagde jeg kun kosten om, dog ikke så fanatisk, tog ikke metformin, blev gravid efter 3 mdr. Bliver ikke gravid uden kostomlægning. Har prøvet ca. to år begge gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.