putte ritualer..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

Nadia&Daniel

morethanperfect skriver:

Her blir Oscar puttet kl. 19. ca ..

18.30 efter vi har spist , går jeg op og gir ham nattøj på , og han får børstet tænder .. Vi går ned i stuen og ser lidt fjernsyn eller hvad han nu lige vil , og så blir han puttet kl. 19, for der viser han at nu vil han gerne i seng .. Han går hen til døren ..

Så går vi ovenpå , jeg ryster hans dyne , finder hans sut , tager ham op , slukker lyset og ligger ham og siger : Godnat skat , mor elsker dig ..

Dette her må der ikke ændres det mindste på , så gider han ikke sove , men hvis jeg gør det på den her måde , sover han med det samme

Når hans far prøver , ved vi med sikkerhed han ikke falder i søvn .. 

Synes det er lidt vildt - det ville Laura aldrig gå med til.. Hun kan/vil ikke sove uden flaske eller putte i dynen hos mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

morethanperfect

Nadia&Daniel skriver:

Synes det er lidt vildt - det ville Laura aldrig gå med til.. Hun kan/vil ikke sove uden flaske eller putte i dynen hos mig..

Hmm tja .. Børn er jo forskeliige .
Vi har også brugt RIGTIG mange timer på at få ham til at falde i søvn med det samme , og det har været VILDT hårdt .. Men det gavner sig i længden .. Og det er skøønt når jeg ved han sover med det samme
Han får jo ikke flaske mere , og der vi droppede den faldt han straks i søvn .. Tror ikke han havde vildt meget lyst til at få den flaske , men han drak det , og vi gjorde det , måske fordi det var en vane . Og så kunne han ikke sove bagefter .. Måske fordi maven var for fyldt ..

Anmeld

11. januar 2012

maria87

min søn på 5 år kommer i badekar og så hygger vi med snak og leg imens han bader, derefter får han børstet tænder imens vi pjatter lidt, derefter nattøj på og så læser jeg godnathistorie, bagefter skal han altid lige ha en tår vand og der blir sat stille musik på og så sover han sødt i sin seng mellen 20 og 20:30

Anmeld

11. januar 2012

Nadia&Daniel

morethanperfect skriver:

Hmm tja .. Børn er jo forskeliige .
Vi har også brugt RIGTIG mange timer på at få ham til at falde i søvn med det samme , og det har været VILDT hårdt .. Men det gavner sig i længden .. Og det er skøønt når jeg ved han sover med det samme
Han får jo ikke flaske mere , og der vi droppede den faldt han straks i søvn .. Tror ikke han havde vildt meget lyst til at få den flaske , men han drak det , og vi gjorde det , måske fordi det var en vane . Og så kunne han ikke sove bagefter .. Måske fordi maven var for fyldt ..

Laura går selv ud efter flasken om aften.. De aftner hvor vi har prøvet uden flasken, går der flere timer før hun sover

Anmeld

11. januar 2012

morethanperfect

Nadia&Daniel skriver:

Laura går selv ud efter flasken om aften.. De aftner hvor vi har prøvet uden flasken, går der flere timer før hun sover

Hmm .. Hvor er det træls for jer  
Men til gengæld vågner Oscar stadig sommetider mange gange om natten  

Anmeld

11. januar 2012

emsaroto

Vi starter med badet, også går vi ind og får tøj på og børster tænder sammen. 

Så slukker vi lyset sammen og Oskar får en sut og han vælger en bamse som han vil putte med. Så tænder vi musikken, jeg ligger ham ned, og siger:
Godnat skat, kan du sove godt. Mor elsker dig

Også går jeg ud, og Oskar pludre lidt med sig selv, også sover han
Han er 16 måneder nu.. 

Og det hele starter omkring 7 tiden, så Oskar kan sove senest kl. 8..

Anmeld

11. januar 2012

foto på lærred

Hvordan er jeres putte ritualer ? 

Ældste er snart 4: Her gør vi det samme som vi altid har gjort:

Nattøj, en lille tår lunken mælk, børste tænder, en enkelt godnat bog (mor og far skrifter hver dag) ind i egen seng hvor man lige sidder 5 min. og pigen fortæller om hvad hun har lavet i løbet af dagen. Godnat og sov godt. Alt i alt tager det ca 20 min. 

Lillesøster på et halvt år: Nattøj på, ammes, mor synger den samme sang hver aften, far kommer ind og siger: Så er det tid til at sove. Du har dine sutter, din bamse og en varm dyne, vi ses i morgen tidlig (we wish) og så slukker vi lyset.

Anmeld

11. januar 2012

Nadia&Daniel

morethanperfect skriver:

Hmm .. Hvor er det træls for jer  
Men til gengæld vågner Oscar stadig sommetider mange gange om natten  

Laura vågner et par gange efter sutten (mest ingen vi er gået i seng) - og så vågner hun imellem kl. 4- 6 og kommer ind til os..

Anmeld

11. januar 2012

morethanperfect

Nadia&Daniel skriver:

Laura vågner et par gange efter sutten (mest ingen vi er gået i seng) - og så vågner hun imellem kl. 4- 6 og kommer ind til os..

Holda op ..
Ja det må ikke være sjovt og skulle kæmpe med et barn der ovenikøbet vågner om natten stadig 

Anmeld

11. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Omkring kl 19 går vi ind og børster tænder, min datter på 2,5 sætter sig på toilettet og tisser (for det meste), så går vi ind på værelset og hun får ble og nattøj på. Så løber hun lidt rundt i huset for at finde sine bamser (en fast, sjov rutine vi har), jeg finder sutten, og så sætter hun sig hos mig og vi læser en bog. Så synger vi et par godnatsange (antal varierer af, hvor træt hun er), og så får vi kys og knus og jeg fortæller hende, både jeg og hendes far elsker hende, og så bliver hun lagt i seng. Jeg forlader sjældent værelset efter kl 19.30. For det meste falder hun så i søvn, men nogle gange vil hun gerne have en flaske mælk, som hun så får.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.