Jer der giver flaske om natten+ lidt andre ?t når

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

Alexander&Lærke

*Louise* skriver:

Får hun grød???

jep hun får grød til middag og vi øver med mos til aften, dette er dog ikke noget hun får rigtigt af endnu, hun er ikke pjattet med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Alexander&Lærke

maisofie skriver:

min pige gjorde det samme hun havde ikke rigtig tålmodighed til at få bryst til sidst trods det at hun aldrig har havde fået flaske. og hun begyndte på at hun maks sov 2 timer af gangen jeg kunne heller ikke klare det da der var gået en uge ude ret meget søvn..

vi fandt så ud af at det var fordi hun ikke fik nok mad. så begyndte at give hende mme og det hjalp..

får hun så kun mme nu eller ammes hun også

Anmeld

6. januar 2012

Hvem?

Mette&Alexander skriver:

Nå ja hun er 5,5 md godt på vej mod de 6.

Men kan jeg evt tage lidt alm vand i flasken og blande den med noget kogt varm vand som jeg så lige blander sammen om natten med pulver?

Og hovedgæret har vi haft hævede siden fredag og hun har fået saltvands dråber, det er ved at været på retur heldigvis.

Dejligt, hun er i bedring

Altså jeg ville kun hælde det kolde vand i flasken også når hun melder sig, så hælde det varme oveni også pulveret, så det blir så friskt så muligt

Anmeld

6. januar 2012

birthee

Mette&Alexander skriver:

Hvordan gør i den klar på fohånd eller laver i den om natten( taget det ikke for lang tid for baby) Eller hvordan gør i?

Jeg har i nat givet Lærke hendes første flaske mme, da hun slet ikke var til at tilfredsstille med bare amning, vi har ikke sovet ordnligt i en uge nu, da hun har været total snottede og urolig, I nat tænket jeg så må jeg prøve med en flaske om det kan mætte lidt bedre, hun faldt da til ro på den, men har stadig været en del vågne kl 23-3-5 og igen kl 6.30. Synets det er pænt mange gange og mangler min nattesøvn. 

Ved ikke om det kan skyldes at hun ikke har spist helt så meget mens hun har været snottede og nu vil kompencere for det, men så er det bare ikke så meget mælk endnu eller hvad det lige skyldes?

Enligt ville jeg ikke have noget imod hvis hun ikke bliver mæt på min mælk længere for hun er ofte urolig ved brystet, spiser- slipper- skriger om og om igen, got hun spiser hurtigt. Men det gør det knap så hyggelig når hun gør sådan.

Hun tog flasken uden problemer som om hun aldrig havde lavede andet...

Når du blander en flaske, og har den stående i køleskabet kan den holde sig 1 døgn... Jeg har dem stående i køleskabet til et døgn af gangen, og  har haft det siden hun var 4 mdr... Caroline er så også flaskebarn... Lige med hensyn til grøntsagsmos, er det jo ikke sikkert hun er til det? Caroline kunne ikke, og kan stadig ikke, klare grøntsagsmos... Hun startede ud med at spise kartofler i små stykker da hun var 6 mdr...

Anmeld

6. januar 2012

Maja_4000

Vi havde kogt vand på flasker i køleskabet .. Så skulle de bare i mikroovnen og så pulver i .. Det tog cirka 50 sekunder i alt Dét kunne Caroline sagtens vente .. Hvis ikke lavede vi bare flasken med hende på armen

Jeg havde det bedst med at det var "ny-blandet" .. Men det er jo en smagssag .. Dengang (1 år siden) sagde vores sp , at man ikke måtte blande på forhånd .. Men har læst flere steder at man nu gerne må 

Anmeld

6. januar 2012

Alexander&Lærke

Maja_4000 skriver:

Vi havde kogt vand på flasker i køleskabet .. Så skulle de bare i mikroovnen og så pulver i .. Det tog cirka 50 sekunder i alt Dét kunne Caroline sagtens vente .. Hvis ikke lavede vi bare flasken med hende på armen

Jeg havde det bedst med at det var "ny-blandet" .. Men det er jo en smagssag .. Dengang (1 år siden) sagde vores sp , at man ikke måtte blande på forhånd .. Men har læst flere steder at man nu gerne må 

åhh ja det var måske også smart at have, og lyder også til at være nemt. Hvor længe kan kogt afkølede vand holde sig, ved du det..

Anmeld

6. januar 2012

Frk. Himmelblå

Mette&Alexander skriver:

jep hun får grød til middag og vi øver med mos til aften, dette er dog ikke noget hun får rigtigt af endnu, hun er ikke pjattet med det

Det der med grød er der mange babyer, der ikke bryder sig specielt om... At give grød er en meget skandinavisk ting, og måske bryder din pige sig ikke om konsistensen? Jeg synes, du skal prøve alt muligt andet også. Giv gerne noget sød frugtmos,  - det vigtigste er, at hun får en god lyst til at spise! 

Du kan bare tage noget vand fra hanen og så iblande lidt kogt vand fra kedlen, så du har den rette temperatur. Det er et smart trick, - især hvis man står uden mikroovn. 

Anmeld

7. januar 2012

Maja_4000

Mette&Alexander skriver:

åhh ja det var måske også smart at have, og lyder også til at være nemt. Hvor længe kan kogt afkølede vand holde sig, ved du det..

Vores sp sagde 1 døgn Hvis altså det var i lukkede flasker .. Ellers kommer det jo til at smage af køleskab

Anmeld

7. januar 2012

Kløver

Inden 4 mdr havde jeg kogt kold vand i køleskabet, og varmede det op og kom pulver i. Efter har jeg taget fra vandhanen, varmet og kommet pulver i. Synes det Var lige så nemt. Aldrig haft færdigblandet flaskerne for at varme, og synes det ER mega nemt hvis man varmer vand i microovnen :-)

Anmeld

7. januar 2012

maisofie

Mette&Alexander skriver:

får hun så kun mme nu eller ammes hun også

hun får kun mme nu. jeg ammede hende nogen gange om dagen og om natten så længe der var noget. men det blev langsomt mindre og mindre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.