Jer der giver flaske om natten+ lidt andre ?t når

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

Alexander&Lærke

Hvordan gør i den klar på fohånd eller laver i den om natten( taget det ikke for lang tid for baby) Eller hvordan gør i?

Jeg har i nat givet Lærke hendes første flaske mme, da hun slet ikke var til at tilfredsstille med bare amning, vi har ikke sovet ordnligt i en uge nu, da hun har været total snottede og urolig, I nat tænket jeg så må jeg prøve med en flaske om det kan mætte lidt bedre, hun faldt da til ro på den, men har stadig været en del vågne kl 23-3-5 og igen kl 6.30. Synets det er pænt mange gange og mangler min nattesøvn. 

Ved ikke om det kan skyldes at hun ikke har spist helt så meget mens hun har været snottede og nu vil kompencere for det, men så er det bare ikke så meget mælk endnu eller hvad det lige skyldes?

Enligt ville jeg ikke have noget imod hvis hun ikke bliver mæt på min mælk længere for hun er ofte urolig ved brystet, spiser- slipper- skriger om og om igen, got hun spiser hurtigt. Men det gør det knap så hyggelig når hun gør sådan.

Hun tog flasken uden problemer som om hun aldrig havde lavede andet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

maria_wlt

Jeg gjorde den klar så den bare lige skulle varmes

Jeg ville ihvertfald også gi hende flasken hvis hun var mit barn og vågnede SÅ tit

Anmeld

6. januar 2012

morethanperfect

Mette&Alexander skriver:

Hvordan gør i den klar på fohånd eller laver i den om natten( taget det ikke for lang tid for baby) Eller hvordan gør i?

Jeg har i nat givet Lærke hendes første flaske mme, da hun slet ikke var til at tilfredsstille med bare amning, vi har ikke sovet ordnligt i en uge nu, da hun har været total snottede og urolig, I nat tænket jeg så må jeg prøve med en flaske om det kan mætte lidt bedre, hun faldt da til ro på den, men har stadig været en del vågne kl 23-3-5 og igen kl 6.30. Synets det er pænt mange gange og mangler min nattesøvn. 

Ved ikke om det kan skyldes at hun ikke har spist helt så meget mens hun har været snottede og nu vil kompencere for det, men så er det bare ikke så meget mælk endnu eller hvad det lige skyldes?

Enligt ville jeg ikke have noget imod hvis hun ikke bliver mæt på min mælk længere for hun er ofte urolig ved brystet, spiser- slipper- skriger om og om igen, got hun spiser hurtigt. Men det gør det knap så hyggelig når hun gør sådan.

Jeg lavede den klar så den bare skulle varmes .. 

Anmeld

6. januar 2012

Hvem?

Mette&Alexander skriver:

Hvor gammel er hun?

Har du hævet hovedgærdet for at give lidt friere luftveje?

Nå men om ikke andet, hvis hun er så lille at vandet stadig ska koges, havde jeg en termokande med kold kogt vand og en med varm kogt vand og en bøtte hvor jeg havde doseret pulveret, så var det super nemt li at blande sammen når bebs vågnede.

Da bebserne blev gamle nok til alm vand uden kogning, havde jeg bare vandet stående i køleren og samme princip med doseringen - jeg blandede aldrig på forhånd.

Men ja, man kan komme op mange gange i løbet af en nat

Anmeld

6. januar 2012

Alexander&Lærke

Bondefruen skriver:

Hvor gammel er hun?

Har du hævet hovedgærdet for at give lidt friere luftveje?

Nå men om ikke andet, hvis hun er så lille at vandet stadig ska koges, havde jeg en termokande med kold kogt vand og en med varm kogt vand og en bøtte hvor jeg havde doseret pulveret, så var det super nemt li at blande sammen når bebs vågnede.

Da bebserne blev gamle nok til alm vand uden kogning, havde jeg bare vandet stående i køleren og samme princip med doseringen - jeg blandede aldrig på forhånd.

Men ja, man kan komme op mange gange i løbet af en nat

Nå ja hun er 5,5 md godt på vej mod de 6.

Men kan jeg evt tage lidt alm vand i flasken og blande den med noget kogt varm vand som jeg så lige blander sammen om natten med pulver?

Og hovedgæret har vi haft hævede siden fredag og hun har fået saltvands dråber, det er ved at været på retur heldigvis.

Anmeld

6. januar 2012

Alexander&Lærke

morethanperfect skriver:

Jeg lavede den klar så den bare skulle varmes .. 

Altså du lavede den om aftnen også varmede den om natten i microovn?

Anmeld

6. januar 2012

morethanperfect

Mette&Alexander skriver:

Altså du lavede den om aftnen også varmede den om natten i microovn?

Jep det gjorde jeg

Anmeld

6. januar 2012

*Louise*

Får hun grød???

Anmeld

6. januar 2012

Leneur

Jeg var doven og købte mme i brikker, så den skulle bare klippes op, hældes på flaske og varmes....

Anmeld

6. januar 2012

maisofie

Mette&Alexander skriver:

min pige gjorde det samme hun havde ikke rigtig tålmodighed til at få bryst til sidst trods det at hun aldrig har havde fået flaske. og hun begyndte på at hun maks sov 2 timer af gangen jeg kunne heller ikke klare det da der var gået en uge ude ret meget søvn..

vi fandt så ud af at det var fordi hun ikke fik nok mad. så begyndte at give hende mme og det hjalp..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.