En masse forskellige spørgsmål:D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2012

bullerbassen

Puslingen skriver:

Der er så mange forskellige spørgsmål som jeg ofte går med uden at kunne finde svaretda jeg ikke lige ved hvem jeg skal spørge, da min kæreste nok så klogt spurgte om det ikke var det jeg havde baby til
Så here gores :

Ps Charlie er knap 19 mdr.

Hvornår/Hvordan er lære man at ens barn skal spytte tandpastaen ud og ikke sluge den efter tandbørstning, kommer det af sig selv eller??

Er det okay, at ens barn går og underholder sig selv mens jeg læser et blad fx, eller ??? (det er måske fjollet me jeg er så evigt bekymret for om jeg er der nok for ham)

Er det normalt at de den ene måned elsker at læse bøger og sidde på skødet konstant og den næste måned gider de det bare overhovedet ikke?!

Er der andre hvis børn den ene dag nærmest kun vil spise fx kartofel og den næste dag vil de ikke røre dem med en ildtang?! (Det er jo til at få grå hår i håret af)

Vil jeres børn også kun soise jeres mad og drikke af jeres vand?? Min søn har altid været meget sensetiv og det har påvirket maden meget så sp sagde at hvis han gerne ville spise fra min tallerken så skulle han hae lov til det og det er såment også fint nok, for hvis mor vil spise det smager det jo bare LÆKKERT mener Charlie, men jeg kan jo ikke altid være der til at dele maden

Prøver jeres børn også at made jer??? Charlie tager tit min gaffel og kommer mad på og gir mig det

Efterabe jeres børn også jeres bevægelser og handlinger i et væk??

Hvad lade i jeres børn hjælpe til med i køkkenet og hvor gamle er de??

Går jeres barn meget når i er udenfor eller ville de helst sidde i klapvognen/barnevognen??

Hvor længe gik jeres børn og snuplede efter de havde lært at gå??

Hvornår begyndte jeres børn at få forståelse for dybde og at man bare ikke kan fortsætte ligeud når der er en trappe eller kantsten, Charlie kan nemlig slet ikke fornemme det

Ja der er mange flere spørgsmål men det var dem jeg lige kunne komme på i skrivenstund

Vil også gerne svare søde 

Silas spytter ikke tandpasta ud, men der kommer heller ikke så meget derpå endnu. Det kommer med alderen for de store spytter ihvertilfald ud

Her er Silas god til at lege selv og det får han også lov til, han hygger sig. Det er deringen skade til.

Det er først nu her Silas syntes det er hyggeligt og sidde og læse bøger, hvor vi læser hvad der står. Før kunne han godt kikke men interessensvingede meget

Her svinger Silas mad indtagelse MEGET , han spiser ikke ret meget herhjemme, ogaften slet ikke aftensmad. Men engang imellem spiser han meget. I dagplejen spiser han dog rigtig godt. Her har vi valgt at han selv styre hvor meget han spiser, da han nok skal spise det han har behov for. Kartofler rører han ikke med en ildtang..

Silas hjælper ikke i køkkenet, har ikke helt roen til han skal sidde med endnu. Tør ikke stikke ham en kniv , selv om jeg har hørt børn på hans alder mester det fint. Jeg tør ikke... 

Silas vil rigtigfugerne gå når vi er ude, men har altid klapvognen med , da jeg ikke kan løfte ham når han ikke vil mere. Idag gad han slet ikke gå på turen, så der sad han i klapvognen. ofte kører han på scooter, det elsker han

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

2721

B&J skriver:

Hvornår/Hvordan er lære man at ens barn skal spytte tandpastaen ud og ikke sluge den efter tandbørstning, kommer det af sig selv eller??

Jeg ved ikke hvornår de selv kan spytte tandpastaen ud inu for vores dreng gør det ikke og han er 22mdr

Er det okay, at ens barn går og underholder sig selv mens jeg læser et blad fx, eller ??? (det er måske fjollet me jeg er så evigt bekymret for om jeg er der nok for ham)

Ja du må gerne læse et blad eller side og spise eller drikke eller side på computeren lidt de kan sagten lege og underholde sig selv og i den alder skal du nok få at vide du skal komme ellers kommer de jo til dig.... vores dreng har et legehjørne inde i stuen men ellers sætter jeg mig ind til ham også leger han imens ellers går han selv ind på børneværelset og leger ind i mellem lige nu holder vi dog øjne når han går der ind han kan nemlig selv kravle op i han seng...

Er det normalt at de den ene måned elsker at læse bøger og sidde på skødet konstant og den næste måned gider de det bare overhovedet ikke?!

Jaaa sådan er det også her inde nogle gange gider de andre gange ikke, tror det er meget forskelligt og igen forskelligt fra barn til barn

Er der andre hvis børn den ene dag nærmest kun vil spise fx kartofel og den næste dag vil de ikke røre dem med en ildtang?!

Vores dreng har det omvendt nogle dage vil han spise kød andre dage ikke.... også kan han slet ikke lig kartofler inu og slet ikke nogle form for det.... det er super træls men ikke noget at gøre ved..

Vil jeres børn også kun spise jeres mad og drikke af jeres vand??

Daniel vil meget meget gerne drikke af vores glas rigtigt gerne men når vi spiser der ved han at han har sin egen lidt sjovt...

Prøver jeres børn også at made jer??? 

ja hvis vi sidder om eftermiddagen og får en bolle eller knækbrød eller frugt osv så putter han også mad ind i vores mund ind i mellem hvor vi husker at siger daniel skal også spise også putter han også noget ind i hans mund hihihi men aldrig med gaffelEfterabe jeres børn også jeres bevægelser og handlinger i et væk?

Med ord ja der aber han efter eller hvis vi pusser næse eller vasker finger eller vi gør et eller andet med tungen rynker på næse osv så gør han det også tit hihihih det er jo den måde de også lære på og sjovt ser det ud

Daniel var omkring 1½år da han hjalp til men det var mest hvor han sad mens vi lavede mad så smagte han på det nu vil han gerne stå med et viske stykke eller prøve at bruge opvaske børsten men han siger også prøve prøve hvis han vil prøve det vi gør.... men han elsker at se på og holde ting og hjælpe med at bære lette ting for os. han er så dygtig...

Går jeres barn meget når i er udenfor eller ville de helst sidde i klapvognen/barnevognen??

vores dreng går tit den ene vej også sidder i klapvognen den anden vej og han kan sagten så 1km men så er han også træt bag efter men så har vi jo også leget løbt og hoppet under vejs hihihi...

det kan jeg slet ikke huske meget kort tid han var meget dygtig til at gå lige fra start af han gik da han var 11mdr

Hvornår begyndte jeres børn at få forståelse for dybde og at man bare ikke kan fortsætte ligeud når der er en trappe eller kantsten, Charlie kan nemlig slet ikke fornemme det

ved ikke om han har glemt det men han ved altid han skal lyfte benet når han skal op og ned fra trapper, men vi boede også et sted hvor vi skulle op af mange trapper for at komme hjem. også når han skal ned af kantsten så går han pænt ned også det samme med dørtrin det går han over tror han snuplede over dem til han var 13mdr eller sådan noget

Mange tak for svar, det er sjovt alt læse at det man kan undre sig over er ganske normalt og ellers bare generalt få tilfredsstillet sin nysgerrighed omkring de forskellige ting

Anmeld

7. januar 2012

B&J

Puslingen skriver:

Mange tak for svar, det er sjovt alt læse at det man kan undre sig over er ganske normalt og ellers bare generalt få tilfredsstillet sin nysgerrighed omkring de forskellige ting

Jaa det er skønt at læse om andres børn ind i mellem så man kan se det ikke kun er ens barn der gør det...

Anmeld

7. januar 2012

2721

bullerbassen skriver:

Vil også gerne svare søde 

Silas spytter ikke tandpasta ud, men der kommer heller ikke så meget derpå endnu. Det kommer med alderen for de store spytter ihvertilfald ud

Her er Silas god til at lege selv og det får han også lov til, han hygger sig. Det er deringen skade til.

Det er først nu her Silas syntes det er hyggeligt og sidde og læse bøger, hvor vi læser hvad der står. Før kunne han godt kikke men interessensvingede meget

Her svinger Silas mad indtagelse MEGET , han spiser ikke ret meget herhjemme, ogaften slet ikke aftensmad. Men engang imellem spiser han meget. I dagplejen spiser han dog rigtig godt. Her har vi valgt at han selv styre hvor meget han spiser, da han nok skal spise det han har behov for. Kartofler rører han ikke med en ildtang..

Silas hjælper ikke i køkkenet, har ikke helt roen til han skal sidde med endnu. Tør ikke stikke ham en kniv , selv om jeg har hørt børn på hans alder mester det fint. Jeg tør ikke... 

Silas vil rigtigfugerne gå når vi er ude, men har altid klapvognen med , da jeg ikke kan løfte ham når han ikke vil mere. Idag gad han slet ikke gå på turen, så der sad han i klapvognen. ofte kører han på scooter, det elsker han

Tak søde

Det er nok rigtig nok det bare kommer af sig selv, det med tandpastaen

Charlie elskede at få læst bøger og vi har brugt SÅ langtid på det, men pludselig gider han dem bare IKKE, de bliver bare kastet af pommeren til
Før kom han slæbene med dem og det stod mig ud af ørene til sidst

Kartofler var egentligt også bare et eksempel syntes bare det er lidt træls at han svinger så meget med hvad han vil spise og ikke vil. Charlie styre det også selv, her er det frokosten der ofte bliver afvist

En kniv?? puha, det tør jeg godt nok ikke give Charlie Her hjælper han med opvaskemaskinen at række mig ting, han tømmer altid ihærdigt indkøbsposen og smider affald ud (kun papir og lignene) Og han elsker at vaske ting som borde og skabe eller gulvet
Han er meget bevidst om at rydde op og sådan
Forstår ikke hvor han har det fra

Anmeld

7. januar 2012

2721

B&J skriver:

Jaa det er skønt at læse om andres børn ind i mellem så man kan se det ikke kun er ens barn der gør det...

Nemlig

Anmeld

7. januar 2012

bullerbassen

Puslingen skriver:

Tak søde

Det er nok rigtig nok det bare kommer af sig selv, det med tandpastaen

Charlie elskede at få læst bøger og vi har brugt SÅ langtid på det, men pludselig gider han dem bare IKKE, de bliver bare kastet af pommeren til
Før kom han slæbene med dem og det stod mig ud af ørene til sidst

Kartofler var egentligt også bare et eksempel syntes bare det er lidt træls at han svinger så meget med hvad han vil spise og ikke vil. Charlie styre det også selv, her er det frokosten der ofte bliver afvist

En kniv?? puha, det tør jeg godt nok ikke give Charlie Her hjælper han med opvaskemaskinen at række mig ting, han tømmer altid ihærdigt indkøbsposen og smider affald ud (kun papir og lignene) Og han elsker at vaske ting som borde og skabe eller gulvet
Han er meget bevidst om at rydde op og sådan
Forstår ikke hvor han har det fra

Her svinger maden ihvertilfald meget og han spiser sjældent et måltid herhjemme syntes jeg, men dagplejemor siger han spiser godt derover. Sjældent han spiser aftensmad ...

Silas hjælper også gerne med at dækkebord, tømme opvaskemaskine , han syntes det er så hyggeligt.

Hvad siger han til puslespil ??? Tiden er måske kommet til nåetnyt. Silas har først fået interessen for bøger inden for den sidste måned.

Hi hi firengørings hjælp du har der , her har jeg opgivet at vaske gulv når Silas er her, for han hælder vandet på gulvet 

Håber i ellers har det godt, uden for megen sygdom

Anmeld

7. januar 2012

K&S

Der er så mange forskellige spørgsmål som jeg ofte går med uden at kunne finde svaretda jeg ikke lige ved hvem jeg skal spørge, da min kæreste nok så klogt spurgte om det ikke var det jeg havde baby til
Så here gores :

Ps Charlie er knap 19 mdr.

Anton er 17 måneder og sluger også tandpastaen

Ja, selvfølgelig er det okay  

Anton er inde i en periode, hvor han SLET IKKE gider sidde stille og læse bog - han vil hellere lege lidt på værelset, inden han skal i seng, så det tror jeg er ganske normalt  

Er der andre hvis børn den ene dag nærmest kun vil spise fx kartofel og den næste dag vil de ikke røre dem med en ildtang?! (Det er jo til at få grå hår i håret af)

Anton er ALT spisende, men vi oplever alligevel nogle gange at mad er  den ene dag og  den anden dag....!

Vil jeres børn også kun soise jeres mad og drikke af jeres vand?? Min søn har altid været meget sensetiv og det har påvirket maden meget så sp sagde at hvis han gerne ville spise fra min tallerken så skulle han hae lov til det og det er såment også fint nok, for hvis mor vil spise det smager det jo bare LÆKKERT mener Charlie, men jeg kan jo ikke altid være der til at dele maden 

Anton vil ikke spise af vores tallerken, vi har altid sagt "mors/fars tallerken, Antons tallerken" - men han vil derimod kun spise maden, hvis den er "magen til" den på vores tallerkener og han kan studere vores tallerkener grundigt

Prøver jeres børn også at made jer??? Charlie tager tit min gaffel og kommer mad på og gir mig det

Jeps, hele tiden...!

Efterabe jeres børn også jeres bevægelser og handlinger i et væk??

HELE TIDEN...!

Anton er 17 måneder - han hjælper til med at dække bord, tømme opvaskemaskine, fylde/tømme vaskemaskinen, han rækker vasketøjet til mig, så jeg kan hænge det på stativet, han går med mig rundt, når jeg støvsuger - ja, han er faktisk med til alt det, han viser interesse for 

Anton vil helst gå selv HELE tiden

Anton har gået siden han var ca. 13 måneder og han snublede tit, indtil han fik dræn i ørene for ca. 1 måneds tid siden. Siden da har han haft en RIGTIG god balance - i dag har han fx. selv gået stabilt over en madras, vi har liggende på gulvet til at tumle på

Anton er rigtig god til at gå både op og ned af trapper selv, men han har også været vant til det, da både vi og DP bor i etageejendom

Han stopper op, når han når til en kantsten, trin eller lignende og rækker hånden i vejret, mens han kalder på os  Det har han gjort i et par måneder...!

Ja der er mange flere spørgsmål men det var dem jeg lige kunne komme på i skrivenstund

Håber mine svar kan hjælpe lidt

Anmeld

7. januar 2012

2721

K&S skriver:

Tak for svar det er rart at læse om hvordan andre børn er, når nu man ikke lige har nogen omkring sig at samligne med

Anmeld

7. januar 2012

K&S

Puslingen skriver:

Tak for svar det er rart at læse om hvordan andre børn er, når nu man ikke lige har nogen omkring sig at samligne med

Det var skam så lidt, håber du kunne bruge vores erfaringer herhjemme fra

Anmeld

7. januar 2012

2721

K&S skriver:

Det var skam så lidt, håber du kunne bruge vores erfaringer herhjemme fra

Det kan jeg i hvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.