Nogen som er revisor eller selvstændig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

Polkaprik

Hej Piger

Jeg håber lige at kunne få lidt hjælp fra en eller flere herinde

Jeg står og skal ti at oprette min egen lille enmandsvirksomhed. I den forbindelse har jeg jo kigget side op og side ned på nettet omkring dette. Men! Jeg har altså lige nogle ting ang regnskab, beregning af overskud, branchekode og moms som jeg ikke kan hitte rede i

Er der en af jer der er klog på det?

Jeg har i sinde at købe denne  http://www.startogvaekstshop.dk/product.asp?product=62

Men er den god og tiltrækkelig?

Hvordan gjorde du da du startede op med en lignende virksomhed? Tog du et iværksætterkursus?

Håber på masser af svar så jeg kan blive klogere

Michelle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Polkaprik

Opper lige da den røg meget hurtigt væk fra forsiden og der ikke er mange der har fået set den

Anmeld

5. januar 2012

MLT

Hvad vil du starte op som?

Min mand startede op som selvstændig her for gået et år siden, og han har læst en masse ting på internettet, og deltaget i nogle få iværksætterkursuser. Han har en revisor, som ordner mange af de økonomiske ting, som foregår over siden https://www.e-conomic.com..

Anmeld

5. januar 2012

Polkaprik

Jeg skal lave kagekurser til at starte med og så håber jeg at jeg kan udvide med andre ting med tiden

Så det er noget jeg skal lave ved siden af mit almindelige job. Men jeg vil arbejde på at det bliver noget jeg kan leve af

Tak for dit svar!

Anmeld

5. januar 2012

QueDee

Hej,

Bare opret dit firma på web-reg. Så sender de et cvr-nummer, også "findes" du.

Til regnskab vil jeg også anbefale e-conomic. Det er let at bruge, internetbaseret og billigt .

Mht brancekode, så er du vel ude i noget konsulent-halløj, vil jeg gætte på.

God fornøjelse.

Anmeld

5. januar 2012

Nettemor

hej..

jeg ved ikke om du har været inde og kigge her men der står en del du kan gå ind og læse..

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1823794&vId=0

Anmeld

5. januar 2012

Polkaprik

QueDee skriver:

Hej,

Bare opret dit firma på web-reg. Så sender de et cvr-nummer, også "findes" du.

Til regnskab vil jeg også anbefale e-conomic. Det er let at bruge, internetbaseret og billigt .

Mht brancekode, så er du vel ude i noget konsulent-halløj, vil jeg gætte på.

God fornøjelse.

Tusind tak for dit gode svar!

Det første har jeg tjek på men gik ikke igang da jeg skulle finde ud af det med min branchekode først. Jeg tænkte at det måske var "underviser" Men er nok bare nervøs for hvad konsekvensen er for at vælge noget forkert

Jeg vil straks kigge på e-conomic!

Anmeld

5. januar 2012

QueDee

Polkaprik skriver:

Tusind tak for dit gode svar!

Det første har jeg tjek på men gik ikke igang da jeg skulle finde ud af det med min branchekode først. Jeg tænkte at det måske var "underviser" Men er nok bare nervøs for hvad konsekvensen er for at vælge noget forkert

Jeg vil straks kigge på e-conomic!

Jamen selvtak. Den der brancekode bruges vist mest i forhold til Danmarks Statistik, så ingen grund til panik

Da SKAT fik nys om at jeg havde oprettet en virksomhed, gættede de selv på at jeg nok ville tjene 50000 resten af året - og medsendte girokort og ny forskudsopgørelse.... og det så ud til at passe meget godt, så det tog jeg bare imod. Så længe det blot er en enkeltmandsvirksomhed, så rettes uoversensstemmelser jo bare til sammen med selvangivelsen.

mvh Heidi

Anmeld

5. januar 2012

Polkaprik

nettemor skriver:

hej..

jeg ved ikke om du har været inde og kigge her men der står en del du kan gå ind og læse..

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1823794&vId=0

Tusind tak

Anmeld

5. januar 2012

Nettemor

Polkaprik skriver:

Tusind tak

det var så lidt sidder og nørder med det i skolen lige nu havde den åbnet så tænkte at den skulle du da ha i tilfælde du ikke havde set den ..

held og lykke med det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.