hvordan er kravene til førtidspension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

Toshiba

Groft sagdt kræver det at du er over 40år,har hovedet under armen,og begge arme og ben i en pose..

Ja det er helt urimeligt svært,og det bliver endnu svære når regeringen formentlig kommer igennem med et lovforslag,at personer under 40 ikke kan få en FP.

Tag evt. et kig på www.k10.dk der er rigtig meget hjælp at hente,og der kan du også læse, hvor svært det desværre er at få en FP igennem.

det er svært ja... men det KAN lade sig gøre... jeg er lige blevet tilkendt. er 32 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

kirsti

mea skriver:

Jamen så kan vi jo konstatere at næsten samtlige sagsbehandler i danmark,burde skifte arbejde,for det er desværre ikke unomalt med åre lange sagsbehandlinger,og afvisninger der er helt hen i vejret.

Tag evt. en tur forbi K10,så kan du se hvor slemt til faktisk står til.

Men nu er det jo helle ikke sagbehandlerne der tager beslutningen,men pensions teamet.

Langt de fleste sagsbehandlet,kan godt se at langt de fleste der søger,burde få en FP,men desværre er der jo ikke dem der bestemmer.

Jeg har flere sagsbehandlers ord for,at kunne det bestemme,ja så havde jeg fået en FP for mange år siden,men sådan ser den virkelige verden så bare ikke ud.

Jeg ved nu godt hvordan tingene står til og jeg afviser ikke at der er lange sagsbehandlingstider jeg har set tingene fra begge sidder. 

Jeg vil dog stadig fastholde at hvis de lovmæssige krav er opfyldt som at behandlingsnmuligheder er udtømte,sygdommen er varig og stationær samt relevant lægeligt er hentet osv så vil et godt skriftlig arbejde fra sagsbehandlers side kunne få den igennem! 

I det jobcenter jeg sidder er der ca 35 pensionssager om mdr hvoraf halvdelen ca er personer under 40. Jeg vil tro de ca 30 går direkte igennem og de sidste 5 skal der arbejdsprøvning eller lægeligt og så går de typisk også igennem! Jeg har en gang haft en sag de afviste så skrev jeg klagen og den gik igennem.

Anmeld

5. januar 2012

Laulund87

Toshiba skriver:

det er svært ja... men det KAN lade sig gøre... jeg er lige blevet tilkendt. er 32 år

Jeg er 24 og fik tilkendt pension i sommers, så ja det kan lade sig gøre

Det gælder om at tale sin sag og få professionelle på sin side. Jeg havde egen læge, sagsbehandler og psykiater der mente det var den bedste løsning for mig.

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg er 24 og fik tilkendt pension i sommers, så ja det kan lade sig gøre

Det gælder om at tale sin sag og få professionelle på sin side. Jeg havde egen læge, sagsbehandler og psykiater der mente det var den bedste løsning for mig.

så det var også pga noget psygisk??

Anmeld

6. januar 2012

Laulund87

Anonym skriver:

så det var også pga noget psygisk??

Ja det er det..

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Ja det er det..

okay.. tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.