hvordan er kravene til førtidspension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.461 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Anonym trådstarter

hej hvor høje er kravene. takked nej for et år siden men har virkelig fortrudt. og kan ikke se andre muligheder. men hvor svært er den at få når man har mange fysiske skader

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

jydeinden

Anonym skriver:

hej hvor høje er kravene. takked nej for et år siden men har virkelig fortrudt. og kan ikke se andre muligheder. men hvor svært er den at få når man har mange fysiske skader

hvis din læge anbefaler det så er det i hvertfald et skridt på vejen

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

det var en fra kommunen der forslog det men har fået ny siden så ved ikke hvordan jeg skal komme videre efter jeg jo fik sagt nej tak dengang

Anmeld

4. januar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Groft sagdt kræver det at du er over 40år,har hovedet under armen,og begge arme og ben i en pose..

Ja det er helt urimeligt svært,og det bliver endnu svære når regeringen formentlig kommer igennem med et lovforslag,at personer under 40 ikke kan få en FP.

Tag evt. et kig på www.k10.dk der er rigtig meget hjælp at hente,og der kan du også læse, hvor svært det desværre er at få en FP igennem.

Anmeld

4. januar 2012

kirsti

jydeinden skriver:

Lægerne må ikke udtale sig om de anbefaler førtidspension

For at få pension skal alle andre muligheder for tilbagevenden til arbejdsmarkedet være udtømte det vil sige revalidering og flexjob skal ikke kunne bringe dig tilbage til arbejdsmarkedet. Derudover skal tilstanden være varig og stationær og alle behandlingsmuligheder skal være udtømte. 

Jeg sidder med de her sager til hverdag og du er velkommen til at skrive en pb da det er lidt svært at svare konkret ud frafedt du skriver

Anmeld

4. januar 2012

kirsti

mea skriver:

Groft sagdt kræver det at du er over 40år,har hovedet under armen,og begge arme og ben i en pose..

Ja det er helt urimeligt svært,og det bliver endnu svære når regeringen formentlig kommer igennem med et lovforslag,at personer under 40 ikke kan få en FP.

Tag evt. et kig på www.k10.dk der er rigtig meget hjælp at hente,og der kan du også læse, hvor svært det desværre er at få en FP igennem.

Det passer nu ikke helt, jeg har endnu ikke fået nogen af de sager jeg har skrevet til pension afvist! Langt hen af vejen handler det om hvor vidt du har en kompetent sagsbehandler der kan fremstille sagen ordentligt og lukke alle huller

Anmeld

4. januar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jamen så kan vi jo konstatere at næsten samtlige sagsbehandler i danmark,burde skifte arbejde,for det er desværre ikke unomalt med åre lange sagsbehandlinger,og afvisninger der er helt hen i vejret.

Tag evt. en tur forbi K10,så kan du se hvor slemt til faktisk står til.

Men nu er det jo helle ikke sagbehandlerne der tager beslutningen,men pensions teamet.

Langt de fleste sagsbehandlet,kan godt se at langt de fleste der søger,burde få en FP,men desværre er der jo ikke dem der bestemmer.

Jeg har flere sagsbehandlers ord for,at kunne det bestemme,ja så havde jeg fået en FP for mange år siden,men sådan ser den virkelige verden så bare ikke ud.

Anmeld

4. januar 2012

jydeinden

kirsti skriver:

Lægerne må ikke udtale sig om de anbefaler førtidspension

For at få pension skal alle andre muligheder for tilbagevenden til arbejdsmarkedet være udtømte det vil sige revalidering og flexjob skal ikke kunne bringe dig tilbage til arbejdsmarkedet. Derudover skal tilstanden være varig og stationær og alle behandlingsmuligheder skal være udtømte. 

Jeg sidder med de her sager til hverdag og du er velkommen til at skrive en pb da det er lidt svært at svare konkret ud frafedt du skriver

jeg skal ikke selv på førtidspension, og ej heller flexjob, men jeg ved at den gabg min mor skullefinde ud af hvad der skulle ske med hende, da gik hun til sin læge som hjalp hende meget igennem hvilke muligheder hun havde udfra hendes situation.. jeg ved ikke om det var kommunen der rådede hende til førtidspension, men jeg ved at det i hvertfald på intet tidspunkt var dem som hjalp hende igennem processen med at finde flexjob. 

Anmeld

4. januar 2012

kirsti

jydeinden skriver:

jeg skal ikke selv på førtidspension, og ej heller flexjob, men jeg ved at den gabg min mor skullefinde ud af hvad der skulle ske med hende, da gik hun til sin læge som hjalp hende meget igennem hvilke muligheder hun havde udfra hendes situation.. jeg ved ikke om det var kommunen der rådede hende til førtidspension, men jeg ved at det i hvertfald på intet tidspunkt var dem som hjalp hende igennem processen med at finde flexjob. 

Lægens udtalelser vægter tungt i sagerne men de må bare ikke direkte skrive førtidspension (: 

Desværre kræver det ofte lidt inside viden at få lægerne til at bruge de rigtige ord, en forkert vending kan få en hel sag til at falde til jorden

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg har været i mange forskelige prøvning de sidste 2 år . Og nogle kunne jeg slet ikke klare..men tak for svar må på kommunen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.