7år og meget glemsom(billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

sofix

Hej Aisha

Min dreng på 6 år er lige startet i 0-klasse og er også meget glemsom, både hjemme og i skole. Hans jakker og sko er væk, han ved ikke hvor hans drikkedunk er osv.

Hvordan går men din datter nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

SussieThyssen

Aisha skriver:

Hej piger.

Nu sidder jeg her og tænker på hvordan dagen er gået..

Jeg har en datter på 7 år og en søn på snart 15 måneder.

Vores dag begynder med at jeg gør den store skole klar. Jeg laver hendes mad pakke gør hendes tøj klar. Hjælper hende med at give tøj på da hun er så langsom. Reder og sætter hendes hår.

Husker hende på at spise hendes morgenmad op. Husker hende på at børste tænder 100 gange. Hun er så langsom og så glemsom, at jeg nogen gange tror at det aldrig bliver bedre..

På vej ud af døren husker jeg hende på nogen bestemte sko. Men det glemmer hun med det samme og tager nogen andre på.

Når jeg så har gentaget mig selv et par gange skifter hun over til de rette. Men alligevel på vej ud glemmer hun hendes skoletaske.

Hun plager konstant om at tage legetøj med i skole. Det har hun bevist at det kan hun ikke, da hun ikke kan koncentre(staves) i klassen fordi hun heletiden vil tage dem op.  

Hun kan glemme sin jakke en regnfuld dag!!!  

Jeg har mange forventninger til hende.  Hun kommer hjem kl 16.30 vi laver lektier med det samme for hun har som regl en times lektier for hverdag. Primært læsning og skifteligt. Dette brokker hun sig aldrig over. Hun læser rimelig godt men meget langsomt. Jeg forventer også at hun skiver pænt og når hun ikke gør, så sletter jeg det så hun kan gøre det om. Jeg havde holdt pause med det en periode, nu sletter hun det selv hvis hun ikke synes det er pænt nok.

Er jeres 7 årig ligesom min ?

Orkja.
Og min den ældste og yngste er stort set ens hvad det angår, og de er det stadigvæk, dog er den yngste lige knapt så slem som sin storesøs 

Nogle mennesker er bare sådan, og det må du lære at leve med.

Somme tider, da Charlotte min den ældste var barn/ung sagde jeg somme tider til hende, at skoletasken en dag ville komme hjem uden hende.  

Men hun har præsteret at komme hjem uden tasken.
Hun har præsteret at tage de forkerte busser, og havnet mystiske steder, fordi hun glemte at tage den rigtige bus, fra den rigtige sider af vejen.
Glemt skoleopgaver, glemt at tage overtøj med, glemt at tage sko på i skole (jo den er god nok) Glemt aftaler, endda glemt en eksamen (den var næsten den værste)

Og nu hvor hun næsten er 31, er hun stadig en god glemmer
jeg tror dog ikke hun har præsteret at glemme sine børn..hehe!
Men når hun har været her, så skal jeg altid gå huset igennem, for at være sikker på, at hun ikke har glemt noget iden hun går.
Hun har også præsteret at glemme sin pung oven på bilen et par gange.
Så...sådan er der bare nogle der er, og du kan lige så godt tage det til dig og lære at leve med det, ellers vil du blive gråhåret længe før tid.

Min far sagde, at det er fordi, de har alt for meget andet i hovedet, som er vigtigere for dem, og det tror jeg også er rigtigt.
Men man skal også se det fra den anden side..det er tit kreative og begavede mennesker, der er sådan, mennesker med unikke tallenter, og meget ofte mennesker, som er superintelligente på specifikke områder.

Det kan godt være din datter ikke er en superlæser, men så er der garanteret nogle andre ting, som hun er topscorer på.
Så accepter hende som hun er og hjælp hende til at træne sine huskeevner, men skæld hende ikke ud eller hak på hende.
Husk på, at hvad der er vigtigt for dig er slet ikke vigtigt for hende, men du må støtte hende ved at give hende væktøjerne til nogle huskeregler og rutiner i dagligdagen.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

20. september 2012

SussieThyssen

Åhh jo og så lige en ting...husk søde ven..at perfektionismekrav fra forældres side kan lægge grobund for mindreværd og anorexi, m.m.

Anmeld

20. september 2012

FruK

Åh ja, jeg har en niårig der er ligesådan. Og det har da i hvert fald varet de sidste par år.

Det er måske blevet en smule bedre... da han var lidt mindre var det ikke nok at sige at han skulle tage sit tøj på - så tog han det på udenpå nattøjet, for det havde jeg jo ikke sagt noget om, at han skulle tage af.

Men han er stadig meget distræt og skal have tingene at vide mindst 17 gang før der sker noget. Efter de føreste ti kan han godt stadig spørge hvad det nu var han skulle...

Og så går det hele bare såååååå langsomt. Men han synes altså selv, at han skynder sig ALT hvad han kan.

Anmeld

20. september 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
sofix skriver:

Hej Aisha

Min dreng på 6 år er lige startet i 0-klasse og er også meget glemsom, både hjemme og i skole. Hans jakker og sko er væk, han ved ikke hvor hans drikkedunk er osv.

Hvordan går men din datter nu?

Hej

Heldigvis! går det meget bedre nu. Omg, jeg var ved at få grå hår dengang. Jeg kan faktisk ikke huske hvornår hun sidst har glemt noget   Men nu når jeg kigger tilbage så kan jeg godt forstå hende. Hun begyndte i børnehave klasse fik en lillebror også begyndte hun i Sfo, Og pludselig skulle hun i 1.A. Så skulle hun lære og læse regne og have meget mere ansvar end det hun var vant til. Der skete så meget i hendes liv på det tidspunkt. Men hold ud det bliver bedre.

Anmeld

20. september 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
FruK skriver:

Åh ja, jeg har en niårig der er ligesådan. Og det har da i hvert fald varet de sidste par år.

Det er måske blevet en smule bedre... da han var lidt mindre var det ikke nok at sige at han skulle tage sit tøj på - så tog han det på udenpå nattøjet, for det havde jeg jo ikke sagt noget om, at han skulle tage af.

Men han er stadig meget distræt og skal have tingene at vide mindst 17 gang før der sker noget. Efter de føreste ti kan han godt stadig spørge hvad det nu var han skulle...

Og så går det hele bare såååååå langsomt. Men han synes altså selv, at han skynder sig ALT hvad han kan.

Haha, kunne ikke lade være med at grine af dit indlæg men jeg kan sige at min datter var meget værre En dag kom hun hjem uden sko fordi hun havde taget dem af i skolen. Også kunne hun ikke huske hvilken sko hun havde taget på fra morgenstunden af! Heldigvis griner jeg af det idag og fortæller hende om hvordan hun var og hun griner også højlydt  Idag glemmer hun aldrig noget! det er også noget værre noget. For hun minder mig konstant om "ting" jeg har lovet hende

Anmeld

20. september 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
SussieThyssen skriver:

Orkja.
Og min den ældste og yngste er stort set ens hvad det angår, og de er det stadigvæk, dog er den yngste lige knapt så slem som sin storesøs 

Nogle mennesker er bare sådan, og det må du lære at leve med.

Somme tider, da Charlotte min den ældste var barn/ung sagde jeg somme tider til hende, at skoletasken en dag ville komme hjem uden hende.  

Men hun har præsteret at komme hjem uden tasken.
Hun har præsteret at tage de forkerte busser, og havnet mystiske steder, fordi hun glemte at tage den rigtige bus, fra den rigtige sider af vejen.
Glemt skoleopgaver, glemt at tage overtøj med, glemt at tage sko på i skole (jo den er god nok) Glemt aftaler, endda glemt en eksamen (den var næsten den værste)

Og nu hvor hun næsten er 31, er hun stadig en god glemmer
jeg tror dog ikke hun har præsteret at glemme sine børn..hehe!
Men når hun har været her, så skal jeg altid gå huset igennem, for at være sikker på, at hun ikke har glemt noget iden hun går.
Hun har også præsteret at glemme sin pung oven på bilen et par gange.
Så...sådan er der bare nogle der er, og du kan lige så godt tage det til dig og lære at leve med det, ellers vil du blive gråhåret længe før tid.

Min far sagde, at det er fordi, de har alt for meget andet i hovedet, som er vigtigere for dem, og det tror jeg også er rigtigt.
Men man skal også se det fra den anden side..det er tit kreative og begavede mennesker, der er sådan, mennesker med unikke tallenter, og meget ofte mennesker, som er superintelligente på specifikke områder.

Det kan godt være din datter ikke er en superlæser, men så er der garanteret nogle andre ting, som hun er topscorer på.
Så accepter hende som hun er og hjælp hende til at træne sine huskeevner, men skæld hende ikke ud eller hak på hende.
Husk på, at hvad der er vigtigt for dig er slet ikke vigtigt for hende, men du må støtte hende ved at give hende væktøjerne til nogle huskeregler og rutiner i dagligdagen.

Kærligst
Sussie 

Heldigvis er det lang tid siden jeg har skrevet dette indlæg.

Men du har ret i nogle ting f.eks Hun havde for mange ting i hovet. Skolen, Sfo , Karate , svømning + en lillebror. Heldigvis Er hun blevet meget bedre idag. Hun læser bedre end de fleste fra hendes klasse. Hun elsker og lave lektier. Hun er blevet en mønster datter. Tak fordi du gad og give dig tid til at svare

Anmeld

20. september 2012

SussieThyssen

Aisha skriver:

Heldigvis er det lang tid siden jeg har skrevet dette indlæg.

Men du har ret i nogle ting f.eks Hun havde for mange ting i hovet. Skolen, Sfo , Karate , svømning + en lillebror. Heldigvis Er hun blevet meget bedre idag. Hun læser bedre end de fleste fra hendes klasse. Hun elsker og lave lektier. Hun er blevet en mønster datter. Tak fordi du gad og give dig tid til at svare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.