7år og meget glemsom(billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.324 visninger
27 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hej piger.

Nu sidder jeg her og tænker på hvordan dagen er gået..

Jeg har en datter på 7 år og en søn på snart 15 måneder.

Vores dag begynder med at jeg gør den store skole klar. Jeg laver hendes mad pakke gør hendes tøj klar. Hjælper hende med at give tøj på da hun er så langsom. Reder og sætter hendes hår.

Husker hende på at spise hendes morgenmad op. Husker hende på at børste tænder 100 gange. Hun er så langsom og så glemsom, at jeg nogen gange tror at det aldrig bliver bedre..

På vej ud af døren husker jeg hende på nogen bestemte sko. Men det glemmer hun med det samme og tager nogen andre på.

Når jeg så har gentaget mig selv et par gange skifter hun over til de rette. Men alligevel på vej ud glemmer hun hendes skoletaske.

Hun plager konstant om at tage legetøj med i skole. Det har hun bevist at det kan hun ikke, da hun ikke kan koncentre(staves) i klassen fordi hun heletiden vil tage dem op.  

Hun kan glemme sin jakke en regnfuld dag!!!  

Jeg har mange forventninger til hende.  Hun kommer hjem kl 16.30 vi laver lektier med det samme for hun har som regl en times lektier for hverdag. Primært læsning og skifteligt. Dette brokker hun sig aldrig over. Hun læser rimelig godt men meget langsomt. Jeg forventer også at hun skiver pænt og når hun ikke gør, så sletter jeg det så hun kan gøre det om. Jeg havde holdt pause med det en periode, nu sletter hun det selv hvis hun ikke synes det er pænt nok.

Er jeres 7 årig ligesom min ?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

come2

Jeg kan se mig selv i alt det du skriver (altså da jeg havde den alder)

jeg ku komme i skole uden min taske.

fandt jeg selv tøj passede det slet ikke sammen

og glemsom, meget

Anmeld

4. januar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
come2 skriver:

Jeg kan se mig selv i alt det du skriver (altså da jeg havde den alder)

jeg ku komme i skole uden min taske.

fandt jeg selv tøj passede det slet ikke sammen

og glemsom, meget

Og du er OK idag ?  Skal jeg være bekrymret ?

Anmeld

4. januar 2012

Masig

Hehe sådan noget kunne min søster også have fundet på dengang... Hun var MEGET distræt og levede i sin egen lille boble.... det tror jeg der er mange børn der gør.... Men det gik atlså over.. Hun kan stadig være lidt distræt, men på den gode/sjove måde... Hun fungerer helt fint i dag

Anmeld

4. januar 2012

come2

Jeg er stadig glemsom (men det er mest det alm med "hvor er mine nøgler" " hvor er min pung" - det er hvis meget alm

nej jeg synes ik du skal være bekymret 

jeg tror mange på hendes alder er meget glemsomme. eller også husker de kun det de vil

Anmeld

4. januar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Masig skriver:

Hehe sådan noget kunne min søster også have fundet på dengang... Hun var MEGET distræt og levede i sin egen lille boble.... det tror jeg der er mange børn der gør.... Men det gik atlså over.. Hun kan stadig være lidt distræt, men på den gode/sjove måde... Hun fungerer helt fint i dag

pyha, jeg synes det er hårdt nogen gange. Men dejligt at høre om din søster

Anmeld

4. januar 2012

Masig

Aisha skriver:

pyha, jeg synes det er hårdt nogen gange. Men dejligt at høre om din søster

Jeg tror også mine forældre havde sine bekymringer dengang... Det er nok aldrig sjovt at se sine børn være så " mentalt fraværende", men jeg tror bare det er en fase nogle børn går igennem... Min fætter var på samme måde, og min kusines ene dreng er også virkelig bare en enspænder... Men de ændrer sig med tiden, så jeg vil næsten tro din pige gør det samme

Anmeld

4. januar 2012

Sara.

Synes hun lyder som en helt nomal 7 årig... Hvilken klasse går hun i? 1.?

Synes det lyder lidt hårdt at du visker det ud hvis du ikke synes det er skrevet flot? men det er måske bare mig Jeg har en datter på 4 som er meget perfektionistisk med at skrive bogstaver rigtigt og fint og tegne rigtigt, så prøver at lære hende at det ikke altid kan væere lige flot, og bare man prøver at gøre det så godt man kan

Mht at glemme ting kan hun lyde som min mand.. ha ha... han kan glemme hvad han tager ud for at handle ind efter eller hvaad der skal med hjem fra ungernes institution..

og så blive jeg nødt til at kommentere billedet.. hvor ser hun sød ud

Anmeld

4. januar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
come2 skriver:

Jeg er stadig glemsom (men det er mest det alm med "hvor er mine nøgler" " hvor er min pung" - det er hvis meget alm

nej jeg synes ik du skal være bekymret 

jeg tror mange på hendes alder er meget glemsomme. eller også husker de kun det de vil

Ja, og høre kun hvad de selv vil høre  andre gange kan jeg stå og råbe og skrige som en skør person og hun intet vil høre andre gange kan jeg hviske om hun vil have desert og hun vil høre det  

Anmeld

4. januar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Sara. skriver:

Synes hun lyder som en helt nomal 7 årig... Hvilken klasse går hun i? 1.?

Synes det lyder lidt hårdt at du visker det ud hvis du ikke synes det er skrevet flot? men det er måske bare mig Jeg har en datter på 4 som er meget perfektionistisk med at skrive bogstaver rigtigt og fint og tegne rigtigt, så prøver at lære hende at det ikke altid kan væere lige flot, og bare man prøver at gøre det så godt man kan

Mht at glemme ting kan hun lyde som min mand.. ha ha... han kan glemme hvad han tager ud for at handle ind efter eller hvaad der skal med hjem fra ungernes institution..

og så blive jeg nødt til at kommentere billedet.. hvor ser hun sød ud

Hun går i 1 klasse.

Jeg synes selv jeg kan være hård nogen gange men jeg bliver så Jeg prøver virkelig og forbedre mig.

Og tusind tak, billedet er taget i sommers

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.